فولکس واگن

خداحافظی با فولکس تیگوان لیمیتد در آمریکا

علیرغم اینکه نسل جدید تیگوان وارد بازار شده اما فولکس‌واگن تصمیم گرفته نسل قبلی آن را همچنان در آمریکای شمالی عرضه کند.


این خودرو با نام تیگوان لیمیتد در بازار حضور داشته و قیمت پایه آن ۲۲۲۵۰ دلار است که ۲۳۴۵ دلار ارزان‌تر از نسخه پایه نسل جدید می‌باشد.


خریداران با این پول تنها به تجهیزاتی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و دوربین دنده‌عقب دست می‌یابند زیرا نسخه پایه به تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی هالوژنی، رینگ‌های فولادی و پوشش کابین پارچه‌ای مجهز است. همچنین برای استفاده از سیستم چهار چرخ محرک ۴Motion باید تریم بالاتر را انتخاب کنید که قیمت پایه ۲۴۲۲۵ دلاری دارد.


هر دو تریم تیگوان لیمیتد از پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند که قدرت ۲۰۰ اسب بخاری داشته و به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است.


سال ۲۰۱۸ دومین سال عرضه تیگوان لیمیتد در آمریکا است اما شاید این خودرو آخرین نفس‌های خود در این کشور را بکشد زیرا بنا به گفته کارز دایرکت، ایمیلی از سخنگویان این برند دریافت شده که در آن از خاتمه عرضه این خودرو در آمریکا تا پایان سال سخن گفته شده است.


سخنگوی فولکس‌واگن تأیید کرده که این برند در سال ۲۰۱۹ نسل قبلی تیگوان را عرضه نخواهد کرد که احتمالاً دلیل آن فروش کمتر در مقایسه با نسل جدید است.


از ماه می ۲۰۱۷ تا می ۲۰۱۸ تنها ۷۷۳۲ دستگاه از تیگوان لیمیتد فروخته شده است. در همین زمان شاهد فروش ۳۸۳۱۴ دستگاهی نسل جدید تیگوان بوده‌ایم. تنها در همین ماه پیش ۱۳۵۵ دستگاه از تیگوان لیمیتد فروخته شده درحالی‌که نسل جدید تیگوان به خانه ۸۵۷۹ نفر راه یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا