فولکس واگن

ویلوران، مینی‌ون لوکس فولکس‌واگن برای بازار چین

بعد از ارائهٔ یک پیش‌نمایش، حالا فولکس‌واگن به‌طور کامل و رسمی مینی‌ون جدید خود بنام ویلوران را در چین معرفی کرده است. ویلوران که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-سایک ساخته شده است، مینی‌ون بزرگ و لوکسی است که باید در بازار چین با خودروهایی مثل بیوک GL8 و لکسس LM رقابت کند. ویلوران با ۵,۳۴۶ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۶ میلی‌متر عرض و ۱,۷۸۱ میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌ترین خودرویی است که بر اساس پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است.

ویلوران همچنین از فاصلهٔ محوری کشیدهٔ ۳,۱۸۰ میلی‌متری هم برخوردار است که موجب می‌شود بتواند به‌راحتی هفت سرنشین را در خود جای دهد. این ویژگی به‌طور ویژه برای سرنشینان ردیف دوم که روی صندلی‌های خلبانی می‌نشینند سودمند خواهد بود. در داخل، داشبورد ویلوران شباهت زیادی به کراس‌اوور ترامونت (همان اطلس در بازار چین) دارد اما در اینجا پانل لمسی کنترل سیستم تهویه به چشم می‌خورد و دریچه‌های تهویه، غربیلک فرمان و دسته دنده هم با ترامونت تفاوت دارند.

ازجملهٔ تجهیزات و ویژگی‌های داخلی این مینی‌ون لوکس می‌توان به تودوزی چرمی و گرم‌کن، تهویه و ماساژور برای همهٔ صندلی‌ها به همراه لیستی از آپشن‌های قابل سفارش مثل کابین مجازی و سقف پانوراما اشاره کرد. در بخش ایمنی هم ویلوران به تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌ای مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک، ترمز اتوماتیک، هشدار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم پارک اتوماتیک مجهز شده است.

ویلوران پیشرانه‌های خود را هم از ترامونت گرفته است. این یعنی زیر کاپوت این مینی‌ون لوکس یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار می‌گیرد که در دو سطح قدرت مختلف شامل ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. برای انتقال نیروی هردو نسخه هم فقط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه DSG در نظر گرفته شده که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در این مینی‌ون خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک حتی به‌صورت سفارشی هم نیست.

فولکس‌واگن پیش‌فروش ویلوران را در بازار چین آغاز کرده و تحویل آن به خریداران برای ماه می برنامه‌ریزی شده است. قیمت این مینی‌ون لوکس آلمانی در بازار چین از ۳۵۰ هزار یوآن معادل ۴۹,۵۰۰ دلار در نسخهٔ پایه آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    چقدر خوبه که توی خیابون از این ماشین های خوشگل ببینیم.اونم با چنین رنگ های محشری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    قیمت خیلی مناسبی هم داره.چون از چرم و چوب ماشین مشخصه که واقعا لوکس هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    کاش اوپل هم با الهام از فولکس یه همچین چیزی بزنه. سبک طراحی لوکس و کلاس کاریش آدمو یاد اوپل میندازه.
    البته قیمت مناسبی داره وگرنه بخوام ماشین فول سایز بگیرم فقط میرم سراغ یانکی ها.واحتمالا لینکلن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Hadi

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی زیباست مخصوصاً عقبش…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چقدر قیمتش خوبه البته برای خودشون نه ما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا