فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن پولو و گلف TGI گازسوز

شاید خودروهای هیبریدی و الکتریکی جزو اولویت‌های گروه فولکس‌واگن باشند اما پیشرانه‌ی احتراق داخلی هنوز هم بازار قابل‌توجهی خواهد داشت. برای افرادی که نیازمند مصرف سوخت مشابه پیشرانه‌های دیزلی و البته معایب این پیشرانه‌ها هستند، فولکس خودروهای زیادی با پیشرانه‌های بنزینی را ارائه کرده که البته می‌توانند با گاز طبیعی هم کار کنند.


پس از معرفی سئات آرونا TGI و اشکودا اوکتاویا G-TEC به‌روز شده، برند فولکس‌واگن نیز از نسخه‌های به‌روز شده‌ی پولو TGI و گلف TGI رونمایی کرده است. سوپرمینی فولکس از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری ۹۰ اسب بخاری استفاده کرده و دارای باک گاز سومی است که باعث شده ظرفیت کلی سوخت گاز آن به ۹۱.۵ لیتر برسد. این هاچبک ساب کامپکت بر پایه‌ی استانداردهای جدید WLTP می‌تواند تا ۳۶۸ کیلومتر را با سوخت گاز طبیعی طی کند.

اما گلف TGI هم از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری جدیدی استفاده می‌کند که برای هر ۱۰۰ کیلومتر نیازمند ۳.۵ کیلوگرم گاز طبیعی است. این پیشرانه‌ی ۱۳۰ اسب بخاری فرایند احتراق میلر را داشته و از توربو با هندسه‌ی متغیر توربین سود می‌برد که باعث می‌شود هوای بیشتر به سیلندرها وارد شود. در مقایسه با مدل قبلی، گلف TGI می‌تواند ۸۰ کیلومتر بیشتر را با گاز طبیعی طی کند و البته آلایندگی آن تنها ۹۵ گرم در هر کیلومتر است.

فولکس‌واگن گفته مزیت اصلی خرید این خودرو همخوانی آن با سوخت گاز طبیعی است. این خودرو نه تنها کم‌مصرف‌تر از خودرویی بنزینی با همین ابعاد است بلکه آلایندگی آن حدود ۲۵ درصد هم کمتر است.

با نزدیک شدن به معرفی هشتمین نسل فولکس گلف، رونمایی از نسخه‌ی گازسوز به‌روز شده‌ی این خودرو می‌تواند آخرین بهبود هفتمین نسل محصول پرطرفدار ژرمن‌ها باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خودرو توربو گاز سوز!
    تولید انبوه شده قبل از دنا توربو گاز سوز!
    چرا هیشکی اینو مسخره نمیکنه اما همه ایرانخودرو را بخاطر موتور توربو گازسوزش مسخره میکنن؟
    شاید چون غرب زده ایم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا