فولکس واگن

تلاش فولکس‌واگن برای کاهش 50 درصدی هزینه تولید باتری‌ها

فولکس‌واگن می‌خواهد تأمین باتری خودروهای الکتریکی را با تأسیس ۶ کارخانه جدید در اروپا تضمین کند. این سایت‌های تولید باتری به فولکس‌واگن کمک خواهند کرد تا به مقیاس صنعتی قابل قبولی رسیده و قیمت مهم‌ترین و گران‌ترین قطعه خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.

غول خودروسازی آلمان امروز در رویداد “روز قدرت” خود علاوه بر نمایش تکنولوژی‌های آتی محصولات الکتریکی خود چنین هدفی را اعلام کرد. کارخانه‌های موردبحث باتری‌هایی تولید خواهند کرد که دارای سلول‌هایی با طراحی جدید بوده و تا سال ۲۰۳۰ در ۸۰ درصد محصولات الکتریکی گروه فولکس‌واگن بکار خواهند رفت.

سلول باتری یاد شده در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود و برای تولید و بازیافت راحت‌تر طراحی خواهد شد. این خودروساز آلمانی امیدوار است طراحی جدید سلول باتری در نهایت باعث کاهش حداکثر ۵۰ درصدی قیمت باتری خودروهای الکتریکی پایه شده و این میزان کاهش قیمت در کلاس خودروهای تولید انبوه به ۳۰ درصد نیز برسد.

یکی از مدیران فولکس گفته است:

ما به دنبال کاهش هزینه و پیچیدگی باتری و درعین‌حال افزایش شعاع حرکتی و پرفورمنس آن هستیم. این حرکت در نهایت باعث دست‌یابی به حمل‌ونقل الکتریکی ارزان‌قیمت خواهد شد.

باتری‌های موردبحث در ۶ گیگافاکتوری در سراسر اروپا ساخته خواهند شد. فولکس‌واگن اظهار داشته وقتی کار ساخت کارخانه‌ها تمام شود در سال معادل ۲۴۰ گیگاوات ساعت باتری تولید خواهد شد که برای به‌کارگیری در بیش از ۵ میلیون خودروی فولکس ID.3s کفایت می‌کند.

دو گیگافاکتوری اول در آلمان و سوئد تأسیس خواهند شد. کارخانه سوئد اقدام به تولید باتری‌هایی با تیراژ کمتر و قیمت بالاتر برای برندهای لوکس این غول خودروسازی خواهد کرد درحالی‌که کارخانه آلمان در ابتدا سلول‌های باتری جدید را خواهد ساخت.

فولکس می‌گوید سلول جدید باتری با دید بهبودهای آتی طراحی شده است. اگرچه باتری‌های موردبحث از نوع حالت‌جامد نخواهند بود اما برای استفاده از تکنولوژی‌های مدرن آتی طراحی شده‌اند. این شرکت می‌گوید طبق انتظارات تکنولوژی باتری حالت‌جامد در سال‌های آینده و پس از عرضه سلول‌های جدید آماده خواهد بود.

فولکس‌واگن همچنین به دنبال همکاری با کمپانی‌های انرژی به منظور بهبود زیرساخت‌های شارژ در اروپاست. این خودروساز می‌گوید به دنبال تأسیس ۱۸ هزار جایگاه شارژ سریع در اروپا تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد.

هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن می‌گوید:

حمل‌ونقل الکتریکی کسب‌وکار اصلی ما شده است. ما در مسابقه تولید بهترین باتری و بهترین تجربه مصرف‌کننده در عصر حمل‌ونقل بدون آلایندگی جزو برترین ها هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    کسی می دونه عمر این باتری های مورد استفاده در ماشین های الکتریکی چقدر هست ؟
    براساس همون سیکل شارژ و دشارژ سنجیده میشه ؟
    قابل بازیافت هست ؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. ??BMW Germany??

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    باتری های جدید دارای شعاع حرکتی بیشتر و پرفورمنس بهتر خواهند بود
    فولکس واگن اگه همینطور به تلاش های خودش ادامه بده میتونه جزو برترین الکتریکی سازها بشه
    البته همین الان هم هست
    با ساختن این ۶ گیگافکتوری فولکس واگن و زیر برند های اون دیگه از نظر تامین باتری مشکلی نخواهند داشت
    زمان شارژ هم قطعا کاهش پیدا میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 7
  3. ATa

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این دست خبرها showman بازی های برندهای گران فروش اروپایی هست جهت جلب توجه… به طور کل اروپایی ها نواور در زمینه های بنیادین نبودند بلکه بعد از عمومی شدن پتنت نهایت به ارتقا جزی دست اوردهای موجود پرداخته اند. دانش بنیادین با بزک کردن تفاوت داره. اینکه دوتا هیتر روی برفپاکن ها نصب کنی یا بهبود سیستم صوتی از هارمان به بوز و چراغ های پیچ محور تفاوت ها داره با کاری که تسلا انجام داد (موتورهای الکتریکی توسعه زیر ساخت و سیستم های خودران). کانسپت کپی ترینیتی پروجکت فولکس‌واگن که قراره 2025 رونمایی بشه همین امسال توسط لوسید رونمایی می شه. دهه پیش رو اگر خبری هم باشه از امریکایی ها و در راس تسلا خواهد بود چون بحث دانش بنیادین هست نه ارتقا جزییات.

    موافقم 17
    مخالفم 25
    1. پویان

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (748 ديدگاه)

      خواب دیدی برادر .اروپا دانش بنیان نیست ؟شوخی میکنی.
      اتفاقا اروپا خیلی بیشتر از امریکا دانش بنیانه ولی به خاطر ساختاراقتصادی مثل مالیات بالا و کنترل دولتها و…. خیلی نمیتونه به تولید انبوه صنعتی برسه.
      هلند به اندازه چند استان ما نیست .ولی نزدیک 100 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داره

      موافقم 13
      مخالفم 16
  4. Avan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    یادمه اون موقع که تازه گوشی موبایل اومده بود یه گوشی تاشوی سامسونگ بدون امکانات خاص حدودا دو برابر حقوق ماهانه یک کارمند بود اما در سالهای گذشته( قبل از سقوط ارزش ریال) گوشی های با امکانات بالا را با قیمت مناسب می شد خرید. فناوری به سرعت پیشرفت می کنه و هزینه و امکانات نرم افزاری و سخت افزای ترقی می کنه و ارزانتر میشه.احتمالا در کمتر از ده سال آینده خودروهای برقی از بنزینی ارزانتر بشود.

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ۱۰ سال اوج نا امیدی هست زمانی که تسلا گفته کمتر از یک سال دیگه خودرو ۲۵ هزار دلاری را وارد بازار می‌کنه و فولکس هم گفته تا 6 سال دیگه و به احتمال زیاد چینی ها هم تا ۳ سال دیگه با قیمت خیلی پایینی برقی تولید کنند

      موافقم 0
      مخالفم 4
  5. Elmiraj

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    فولکس واگن در این رویداد فقط رتبه چندمی بودن خود را در آینده ثابت کرد… ( کل مراسم هم که کپی battery day تسلا بود )
    ۲۴۰ گیگاوات ساعت در سال ۲۰۳۰ ….!!!!!
    .
    .
    .
    فقط گیگافاکتوری برلین که بیخ گوش فولکس واگن هست ۲۵۰ گیگاوات ساعت را تا پایان سال ۲۰۲۳ پشتیبانی می‌کنه ، فاز اول بخش باتری آن که به تازگی مجوز احداث گرفته ظرفیتی معادل ۱۰۰ گیگاوات خواهد داشت ، اونم تا یک سال و نیم آینده….
    جالبتر اینکه ظرفیت بخش باتری گیگافاکتوری تگزاس که به Tera factory هم معروفه در سال ۲۰۲۴ به یک ترا وات ساعت خواهد رسید…

    بنابر اعلام تسلا در battery day تا سال ۲۰۳۰ مجموع ظرفیت تولید باتری بخش اتومبیل و انرژی تسلا به ۳ ترا وات ساعت خواهد رسید…

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. پویان

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (748 ديدگاه)

      شما همونی همش میگفتی فلان روز سپتامبر طوفان واقعی باطری تسلا اتفاق می افته .دیدیم چی بود اون طوفان.
      gac motors چین چند ماه اینده باطری با فناوری گرافن خودش رو معرفی میکنه .اون موقع خیلی معادلات عوض میشه

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. Elmiraj

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        اگر بخوام مو به موی battery day تسلا را با همین power day فولکس واگن را اینجا تشریح کنم ۳ سال دپرس می‌شی…

        تعجب زیاد واس سلامتی بچه ها خوب نیست…

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. پویان

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (748 ديدگاه)

          تعریف بی چون و چرا از یه چیز هم کار بچه هاست .
          با یه شکلات دادن کافیه .البته بعضی بچه ها شکلات هم نمیخوان .
          وجدانا هیچ کارمند یا سهامدار تسلا مثل تو امیدوار نیست

          موافقم 9
          مخالفم 5
    2. بهزاد

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      داداشی اینقدر زود راجب چیزهایی که کاملا اطلاع نداری بی جهت نقد نزنید.
      به غیر از vw الان سه شرکت شرقی catl و LG و پاناسونیک مشغول ساخت کارخانه های تولید باتری در اروپا هستند و احتمالا سامسونگ هم اضافه بشه و همینطور یک شرکت فرانسوی فعال که اسمش یادم نیست هم تاسیسات خودشو داره آماده میکنه و چندین شرکت دیگر.
      وقتی ظرفیت تولید باتری براساس تیراژ خودرو چیده میشه کجاشو شما نقد میکنی؟!
      نمیدونم کدام طرف احمق تشریف دارن اما اینو میدونم اگر ظرفیت تولید بیش از نیاز بازار باشه آخرش ضرره مگر اینکه ظرفیت اضافه برای سایر مصارف تولید بشه.
      یکسری مسائل در صنعت خودرو برای شما هنوز حل نشده چون نمیدونید تقاضا در مورد خودروهای برقی یک شبه ایجاد نمیشه و یک روند چند ساله ست و نمیشه همین الان 5 میلیون خودرو تولید کرد و فروخت.
      تولید کنندگان،تامین کنندگان یا به اصطلاح ساپلایرها وقتی در یک منطقه قراره سرمایه گذاری کنند با یک سری هماهنگی ها که توسط اتحادیه خودشون انجام میشه پا پیش میزارن و جوری برنامه ریزی میشه که میزان تولید فراتر از نیاز بازار نباشه وگرنه این پنج ، شش تولید کننده باتری هرکدام با میلیاردها دلار سرمایه با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید کنند حتما چند شرکت دچار مشکل فروش و مالی خواهند شد و همچنین قوانین ضد انحصار که همواره سعی میکنه در تولید شرکت های خارجی بالانس ایجاد کنه و نزاره یک شرکت بیش از حد قدرتمند بشه و اشتیاق برای سرمایه گذاری پابرجا باشه.
      شما کافیه به صنعت کشاورزی اروپا نگاه کنید که کمترین میزان اضافه تولید یا کمبود محصولات داره و همواره میزان و نوع و فصل تولید توسط اتحادیه ها هماهنگ میشه و برعکس ایران که بسیاری از محصولات نه مقدار تولید درستی داره نه فصول ارائه محصول و هر کی برای خودش کار میکنه و همواره قیمت ها صعودی و نزولی ست.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. Elmiraj

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        هر سه شرکت در حال ساخت کارخانه در آمریکا هست هر چند سالهاست برای تسلا باتری تامین می‌کنند .
        هفته گذشته lg اعلام کرد ۴.۵ میلیارد دلار برای تامین باتری های ۴۶۸۰ تسلا و اولتیوم جنرال‌موتورز در تنسی سرمایه گذاری خواهد کرد .
        قبل از این هم از سپتامبر سال گذشته تاکنون پاناسونیک و lg اعلام کردن خطوط تولید خود را تا q4 امسال جهت تامین سلولهای ۴۶۸۰ تسلا سازگار خواهند کرد تا در کوتاه مدت سلولهای لازم برای پک های بزرگ Semi و CyberTruck تامین بشه .
        .
        در ضمن این ۳ تراواتی که فکر می‌کنی برای سال ۲۰۳۰ زیاده ۵۰ درصد آن در بخش energy تسلا که mega pack ، power pack و power wall های دنیا را می‌سازه صرف خواهد شد نه کل آن در بخش اتومبیل…

        موافقم 5
        مخالفم 2
  6. حمید

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    جنگ پراید سوار ها زیر پست ها ، دیگه داره مسخره میشه !
    نه سهام دار این شرکت ها اید نه میتونید هیچوقت بخرید
    به عنوان یه علاقمند به خودرو ،ازش لذت ببرید

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا