فولکس واگن

فولکس‌واگن کَدی کالیفرنیا 2021، کمپری کوچک برای تفریح آخر هفته

تا پایان جولای سال جاری میلادی فولکس‌واگن تیزر کمپر ون جدیدی را که بر پایه کدی شکل گرفته بود منتشر می‌کرد و حالا این خودرو با نام کدی کالیفرنیا معرفی شده است، خودرویی که جدیدترین عضو خانواده کمپرهای کالیفرنیا می‌باشد. دو برادر دیگر نیز کالیفرنیا T6.1 و گرند کالیفرنیای ساخته شده بر پایه فولکس کرافتر هستند.

کوچک‌ترین عضو خانواده کالیفرنیا بر پایه پنجمین نسل کدی شکل گرفته و فضای نشیمن مشابه برادران بزرگ‌تر را ارائه می‌کند. این خودرو برای یک خانواده کوچک که خواهان گشت‌وگذار آخر هفته بوده و نیازی به یک خانه‌به‌دوش بزرگ ندارند طراحی شده است.

فولکس‌واگن کدی کالیفرنیا موارد برجسته زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آشپزخانه‌ای اشاره کرد که از اجاق تکی به همراه شیشه محافظ سود می‌برد. دیگر ویژگی برجسته این خودرو، آپشن سقف شیشه‌ای پانورامیک با مساخت ۱.۴ مترمربع است که در شب نمای زیبایی از آسمان را ارائه خواهد کرد.

این خودرو دارای تخت تاشویی است که طول حدود ۲ متری دارد. همچنین برای راحتی بیشتر در زمان استراحت افراد از متریال باکیفیت در این تخت استفاده شده است.

ویژگی قابل‌توجه دیگر کدی کالیفرنیا سیستم چادر ماژولار آن است که می‌توان آن را به خود خودرو هم نصب کرد و بر فضای استراحت خودرو اضافه کرد. این مورد به علاوه میز کمپینگ و دو صندلی باعث می‌شوند کدی کالیفرنیا گزینه‌ای ایده آل برای سفرهای آخر هفته باشد.

این خودروی کاملاً جدید فاصله بین محوری ۴۵۰۱ میلی‌متری داشته و تا پایان سال جاری میلادی روانه بازارها خواهد شد. سال آینده نیز نسخه طویل‌تر کدی کالیفرنیا با فاصله بین محوری ۴۸۵۳ میلی‌متری معرفی می‌شود.

علیرغم نام خودرو، کدی کالیفرنیا یکی از کمپرهای فولکس‌واگن است که در بازار آمریکا قابل خریداری نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    من برای تفریح اخر هفته یه اوراکان اوو RWD رو ترجیح میدم یا یه مزدا MX5!!!!( جو گیر نشین یه وقت شوخی کردم!???)

    موافقم 18
    مخالفم 6
  2. حسین دهمرد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    فک کنم فاصله ی محوری رو اشتباه نوشته احتمالا طول کلی ماشین منظورش بوده. چرا خود صندلیهای عقب قابلیت تخت خواب شو نداشته باشن؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا حال میکنم با این جور ونا. کاش و ای کاش که اینجا خیلی خیلی وارد بشه. البته لازمه اش اینه مردم دستمزد و درامدشون بالا بره و برا یه مغازه بصرفه ون کدی بخره باهاش بار جابجا کنه.
    لینک زیر ون کدی رو تبدیل به کمپر کرده اما به صورت خونگی و اونقدر خوب ایزوله کرده تو هوای منفی ۲۱ درجه توش زندگی میکنه.
    https://www.youtube.com/watch?v=Uq-2xzgHak4

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا