فولکس واگن

قیمت‌گذاری فولکس گلف فیس‌لیفت: شروع از 17,850 یورو

چندی پیش فولکس‌واگن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ محبوب‌ترین محصول خود و برترین هاچ‌بک دنیا یعنی گلف افسانه‌ای را معرفی کرد و حالا کمتر از یک ماه بعد قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف آن‌را برای سال ۲۰۱۷ و بازار خانگی آلمان اعلام کرده است.

volkswagen-golf-2017-1024-1b

نسخهٔ پایهٔ گلف فیس‌لیفت مجهز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری بنزینی با ۸۵ اسب بخار قدرت است و قیمت آن از ۱۷,۸۵۰ یورو برای مدل هاچ‌بک آغاز می‌شود. قیمت مدل استیشن گلف ۲۰۱۷ که از یک موتور ۱ لیتری بنزینی TSI با ۱۱۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند هم از ۲۱,۵۷۵ یورو آغاز می‌شود.

volkswagen-golf-2017-1024-01

volkswagen-golf_variant-2017-1024-01

مدل آلترک فولکس‌واگن گلف ۲۰۱۷ که نمونه‌ای کراس‌اوورنما است، با قیمتی از ۳۳,۶۵۰ یورو در آلمان به فروش می‌رسد. این مدل هم به‌روزرسانی‌های بیرونی مشابه دیگر نمونه‌های فیس‌لیفت شدهٔ خانوادۀ گلف را دریافت کرده است درحالی‌که به روکش‌های پلاستیکی بدنه، افزایش ارتفاع از سطح زمین، محافظ قسمت‌های زیرین، رینگ‌های آلیاژی ویژهٔ ۱۷ اینچی، انتخاب‌گر حالات رانندگی مختلف و چندین ویژگی دیگر مجهز شده است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت است که نیروی آن از طریق یک گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion فولکس‌واگن به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

volkswagen-golf_alltrack-2017-1024-01

نمونهٔ بروز شدهٔ نسخهٔ عملکردی و اسپرت GTI هم در دو مدل استاندارد و پرفورمنس ارائه می‌شود که به ترتیب ۲۳۰ اسب بخار و ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارند. قیمت گلف GTI بروز شده از ۲۹,۹۷۵ یورو آغاز می‌شود و مجهز به تجهیزات اضافه‌ای چون سیستم تعلیق اسپرت، رینگ‌های آلیاژی اسپرت ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلوی تمام LED، تهویه مطبوع اتوماتیک و صندلی‌های جلوی اسپرت است.

volkswagen-golf-2017-1024-03

اما در بخش تیپ‌ها و سطح تجهیزات گوناگون، تیپ Trendline، تیپ آغازین گلف جدید محسوب می‌شود. این تیپ مجهز به چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های عقب LED، سیستم توقف/حرکت با سیستم بازیافت انرژی ترمزها، تهویه مطبوع و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر رنگی شده است.

volkswagen-golf-2017-1024-11

در بالای تیپ Trendline، تیپ Comfortline قرار دارد که از تجهیزاتی چون رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی و سیستم کمکی پایش روبرو به همراه سیستم ترمز اضطراری شهری و تشخیص عابر پیاده سود می‌برد؛ و درنهایت در بالاترین سطح، تیپ Highline قرار دارد که برای آن چراغ‌های جلوی تمام LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و تهویهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

volkswagen-golf-2017-1024-1c

البته غیرازاین مدل‌های مذکور، مدل تمام الکتریکی e-Golf هم برای سال ۲۰۱۷ مورد به‌روزرسانی و فیس‌لیفت قرار گرفته است اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. این مدل مجهز به یک موتور الکتریکی است که قدرت آن به ۱۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۲۹۰ نیوتن متر افزایش یافته است. همچنین ظرفیت باطری‌های لیتیوم یونی این مدل هم به ۳۵.۸ کیلووات ساعت رسیده است که موجب شده بُرد خودرو ۵۰ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کند. بدین ترتیب e-Golf جدید هم‌اکنون می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها طی کند.

volkswagen-e-golf-2017-1024-01

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه، ولی به نظرم، طراحیش بعد از این همه سال، میتونست بهتر باشه، اون ظاهر تند و تیز و اون خشونت مورد نیاز رو نشون نمیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خشونت !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    فک میکردم ارزونتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    آیا میشه مدل gti که 230 اسب هست را در ایران خرید؟ یا سفارش داد؟ و با توجه به قیمت 30هزار یوروییش چند در میاد در ایران؟ اخه احتمالا با ورود فولکس به ایران بشه محصولاتشو وارداتی گرفت!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا