فولکس واگن

نگاهی به خودروی ارزان فولکس‌واگن ID.1

هاچبک فولکس‌واگن ID.3 به عنوان اولین محصول الکتریکی این برند عرضه خواهد شد و پس از آن نیز کراس اوور الکتریکی ID.4 تولید می‌شود. اگر برای شما جای سوال است که چرا اولین خودروی الکتریکی فولکس با نام ID.3 شناخته می‌شود پس باید بدانید که این خودرو سومین محصول مهم تاریخ این برند پس از بیتل و گلف می‌باشد و آغاز کننده فصل جدیدی در تاریخ این خودروساز آلمانی می‌باشد. بدون هرگونه تعجبی، ژرمن‌ها در حال کار روی مدل‌های کوچک‌تر ID.1 و ID.2 نیز هستند که در جایگاهی پایین‌تر از ID.3 قرار خواهند گرفت.

بنا به گفته مجله خودرو، ID.1 یک سوپرمینی شهری الکتریکی خواهد بود و حدود سال ۲۰۲۳ برای رقابت با هوندا E و مینی کوپر SE عرضه خواهد شد. ظاهراً ID.1 ابعاد مشابه آپ الکتریکی خواهد داشت و از فرم بدنه ۵ درب با اورهنگ های کوتاه و کابین جادار استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود این خودرو برخی عناصر طراحی ID.3 همچون چراغ‌های نازک LED و نوار نورانی کامل را به ارث ببرد. نسخه کراس اوور ID.1 Crozz و Roomzz نیز ظاهراً در آینده تولید خواهند شد. این خودرو همانند برادر بزرگ‌تر خود از پلتفرم MEB استفاده خواهد کرد.

از نظر قوای محرکه، ID.1 احتمالاً با دو باتری ۲۴ و ۳۶ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد و مدل مجهز به باتری بزرگ‌تر برد حدود ۲۹۸ کیلومتری خواهد داشت. برد این خودرو در برابر شورولت بولت الکتریکی کم به نظر می‌رسد اما مزیت ID.1 می‌تواند قیمت آن باشد. مدیر برند فولکس‌واگن می‌گوید هدف ژرمن‌ها عرضه مدل پایه این خودرو با قیمت کمتر از ۲۲ هزار دلار می‌باشد که این قیمت کمتر از مینی کوپر الکتریکی خواهد بود.

 

او گفته است:

در آینده قرار دادن سلول‌های باتری در خودرویی که اساس سنتی و درون‌سوز دارد منطقی نخواهد بود. ما در حال کار روی خودرویی الکتریکی با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو هستیم و می‌توانیم معماری MEB را برای خودروهای کوچک نیز بکار ببریم.

ID.1  به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده الکتریکی ID توسط  ID.2 که یک پله بالاتر از آن جا می گیرد، دنبال خواهد شد. این خودرو هم رقیب رنو Zoe و پژو ۲۰۸ الکتریکی خواهد بود. نسخه پرفورمنس R از ID.3 نیز برنامه ریزی شده است. از آنجایی که ID.3 خارج از اروپا عرضه نخواهد شد بنابراین احتمال عرضه مدل‌های کوچک‌تر در آمریکا نیز کم است اما کراس اوور ID.1 شاید وارد این کشور شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    به نظرم فولکس با آرم خودش دنبال طراحی و تولید ماشینهای ارزون قیمت و شهری باشه و الخصوص برقی و اصلا نباید لوکس و گرون بسازه
    و بلعکسش برندهای مثل benz ‘ audi ‘ bmw ‘ porsche باید از ساخت و طراحی خودروهای بی ربط هاچبک و لیفت بک شوتینگ برک و شهری و اکونومی دست بکشن
    هرچند که دنیا داره به سمت خودروهای غیر لوکس حرکت میکنه و دنیای خودرو داره تبدیل به بازار تک محصولی میشه مول کاری که تسلا و اپل کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      من بعید میدونم
      لوکس ها هر روز داره تعدادشون زیاد میشه!
      اصلا هم نباید اون شرکت هایی که نام بردی از ساخت محصولات کاربردی دست بکشن! ماشینی که فقط بدرد پیست بخوره دیگه خیلی مناسب نیست و افراد خاصی رو هدف قرار میده که من جزو اون افراد نیستم !

      خود من حداقل بین فراری ها عاشق F12 هستم که اگه نبود دنیا یه چیزی کم داشت یا حتی استیشن های آئودی که خیلیا رو به وجد میارن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3537 ديدگاه)

        تسلا کاری کرد که توازن قدرت کاملا بهم بریزه
        فکر کن با ۵۰۰۰۰$ صاحب ماشینی میشینی مه از نظر شتاب و تمنولوژیه بکار رفته تمام ماشینارو به چالش میکشه
        دیگه فرق سوپر اسپورت و ماشینهای شهری تسلا شده قد یک مو !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سروش

          ۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (228 ديدگاه)

          در فوق العاده و پیشرو بودن تسلا شکی نیست اما همه چی شتاب نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ممد ژانگولر

          ۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          سروش جان من هم موافقم باهات و اشارم هم همین بود که با این کار تسلا توازن ریخته بهم و وقتی ۳۰۰۰۰۰$ با بالا پول سوپر اسپرت بدی که حتی جای یک باکس آبمعدنی هم نداره انگار فقط پول برند و ماکت دادی همین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hamidreza

          ۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          من با این پول کوروت میخرم بسیار زیبا تر هم هست و در ضمن همه چی شتاب نیست ! تسلا یه ماشین بی عشقه ؛ فقط شتاب و… مهم نیست
          مثلا GT350 شاید تو خیلی از رقابت با برنده نشه اما عشقی که توی این ماشین هست ذره ای تو تسلا نیست!!
          و اگر یه موقع مجبور شم یه الکتریکی بخرم که کاربردی تر باشه میرم یه فورد موستانگ مک ای میخرم! چون خیلی بهتر از تسلاست و اصلا بحث ما تسلا نبود چه ربطی داشت؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ممد ژانگولر

          ۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          حمیدرضا داداش کوروت بخری مشکل نداشتن جای باکس آب معدنیشو چیکار میکنی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Hamidreza

          ۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          @ممد ژانگولر
          من نیازی به باکس آب معدنی ندارم!
          از آب لوله کشی استفاده میکنم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. علی

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان تاوقتی که تعرفه چند صددرصدی گمرک باشد ومسئولین ایران راه واردات خودرو را باز نکنند وضعیت ما همین است که هست .حالا ماشینهای تولید امسال دو سه سال بعد صدای بی کیفیتش درخواهد اومد یعنی اینا آشغال اند دو یاسه سال بعد دیگه کسی ماشین تولید ۹۸یا۹۹را به نصف قیمت هم نمی خرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا