فولکس واگن

پرده‌برداری از هاچبک مفهومی فولکس‌واگن ID.X جدید

هاچبک های الکتریکی و اسپورت هنوز همه‌گیر نشده‌اند زیرا اولویت اول خودروسازان شاسی بلندها و کراس اوورها است. رنو ایده تولید هاچبکی پاک و تندوتیز را در سال ۲۰۱۷ و با کانسپت Zoe E-Sport به همگان نشان داد. این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۶۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کرد. سوپرمینی فرز و الکتریکی رنو هرگز وارد خط تولید نشد اما امیدواریم این کانسپت جدید فولکس‌واگن یعنی ID.X سرنوشت متفاوتی داشته باشد.

این خودروی تک ساخت را مدیرعامل محصولات سواری فولکس‌واگن رونمایی کرده است. ID.X تک ساخت همان فرمول فرانسوی‌ها را دنبال کرده و از دو پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند. البته وزن این خودرو نسبت به ID.3 استاندارد به‌طور قابل‌توجهی کمتر شده است. رالف برنداستاتر می‌گوید ID.X کانسپت ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه تولیدی بوده و این در حالی است که یک پیشرانه دیگر در جلو نصب شده و ID.X از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند.

این کانسپت پرفورمنس از برخی قوای محرکه ID.4 GTX استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۳۲۹ اسب بخاری دارد. قدرت این خودرو بیشتر از تمامی محصولات کامپکت مبتنی بر پلتفرم MEB می‌باشد. از جمله این خودروها می‌توان به ID.4 GTX، ID.6 بازار چین، آئودی Q4 E-Tron و اشکودا انیاک iV RS اشاره کرد.

پیشرانه اضافی در اکسل جلو باعث شده ID.X شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیه‌ای داشته باشد که دو ثانیه سریع‌تر از ID.3 دیفرانسیل عقب استاندارد می‌باشد. رالف برنداستاتر می‌گوید این خودروی مفهومی درست همانند جدیدترین نسل گلف R با حالت دریفت مهندسی شده است. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های دیواره کوتاه و عناصر نئون در بدنه و کابین اشاره کرد.

متأسفانه ID.X فعلاً به‌صورت مفهومی معرفی شده است. برنداستاتر می‌گوید این کمپانی ایده‌های زیادی را بررسی کرده و در محصولات آتی بکار خواهد بست. باور بر این است ID.3 با دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک در نهایت تولید خواهد شد اما این ایده اندکی زمان خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    متأسفانه در حال حاضر، بخش الکتریکی فولکس واگن(ID) و مرسدس(EQ) در طراحی خودرو های جدید از همان مدل قبلی استفاده می کنند که این اصلا جذاب نیست و همه طراحی ها قابل پیش بینی و تکراری هستند. به نظرم تنوع بین محصولات لازمه واقعا اینطوری هر مدل شخصیت جداگانه پیدا میکنه و یه ماشین مستقل به حساب میاد! درست مثل محصولات پورشه که در عین تفاوت و تمایز از هم، همشون مشخصه پورشه بودن را دارن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    آینده گلف R.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  3. mahan

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بنظرم بیتل رو با الکتریکی زنده کنند خوب میشه ولی یکم طراحی هاش داره تکراری منشه ایکاش یکم بین مدلای الکتریکیش تمایز بیشتر قائل بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جاروبرقی…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا