فولکس واگن

فولکس‌واگن توارگ وان میلیون ادیشن، گرامیداشت یک اتفاق خاص!

هفده سال پس از معرفی اولین نسل توارگ، فولکس‌واگن یک میلیون دستگاه از این خودرو را تولید کرده و با معرفی نسخه‌ی سفارشی توارگ وان میلیون ادیشن این اتفاق را جشن گرفته است.


این شاسی‌بلند میان سایز از ظاهری متمایز سود برده است. رنگ بدنه‌ی بژ سچورای سفارشی، نوارهای روی قوس چرخ و دیفیوزر مشکی براق، نشان وان میلیون روی ستون‌های B و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی جزو شاخصه‌های این خودروی آلمانی هستند.


با پکیج R-Line بلک استایل می‌توان طراحی این خودرو را خاص‌تر کرد. پکیج یاد شده باعث مشکی شدن جلوپنجره، محیط اطراف پنجره‌ها و پوشش آینه‌های جانبی می‌شود.


با باز کردن درب کابین شاهد نوشته‌ی وان میلیون روی رکاب‌ها خواهید بود. این توارگ سفارشی همچنین از صندلی‌های چرمی و ویژگی‌های سفارشی دیگری نیز برخوردار است.


دوخت الماسی آمبر براون در بخش‌های بالایی صندلی‌های جلو، پانل درب‌ها، داشبورد، فرمان و دسته‌دنده دیده می‌شود. عناصر تزئینی به همراه کاکپیت دیجیتال نیز برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، گرم‌کن صندلی و… بکار می‌رود.

نیروبخش توارگ وان میلیون پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر است. این نیروگاه دیزلی باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود. قیمت این شاسی‌بلند سفارشی در آلمان از ۸۰۸۸۰ یورو آغاز می‌شود که ۲۲۲۶۵ یورو بیشتر از نسخه‌ی پایه‌ی توارگ ۶ سیلندر بوده و تقریباً با قیمت مدل ۸ سیلندر دیزلی (۸۹۸۲۵ یورو) برابری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Peiman56

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خدای من .این آلمانیا ته سلیقن.مهندسیش که جای حرف نداره.واقعارنگ بژ برازنده ترین رنگی بود که میشد نتخاب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما تو‌ تمام بررسی‌هایی که ازش دیدم، در‌مقایسه با GLE، کاین و X5، یکی از مهترین نقطه ضعفاش که بهش اشاره می‌کنن، عدم لوکس و با پرستیژ بودن برندشه که یادآور خودروهای ارزونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      اصلا این خودرو قرار نبوده خودروی لوکس باشه …گودرز ؟شقایق؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        خودروی ۸۰ ۹۰ هزار یورویی قرار نبود لوکس باشه؟!!!! ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. M

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    مردم واسه یک میلیون فروش ماشینشونو خوشگل تر میکنن پرستیژ سازی میکنن میدن دست مردم ما هم به مناسبت یک میلیون کشته دادن پراید زه درشو حذف کردن!
    یعنی ارابه های مرگ یونانی و رومی ها که تو جنگ به قصد کشتن ادم ساخته شن به اندازه این لعنتی کشته ندادن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    حرام است این مبلغ برای این ماشین، به دلار تبدیل کنی چه لینکولنهای فولی میشه خرید…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      پلتفرمش با بنتلی یکیه و میشه گفت
      آئودی یی هست که روش آرم فولکس چسبوندن
      بد میای با لینکلن مقایسه میکنی‌

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرهاد کنجکاو

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسل اول توارگ زمانیکه سال ۲۰۰۲ معرفی شد من ویدیوی تبلیغاتی فوق العاده تماشایی آن که بزبان فارسی هم هست را ضبط کردم ببینید:
    https://www.aparat.com/v/bwHtq
    بنظرم قابلیتهای بیابانی بیشتری نسبت به نسخه های بعدی داشت. نسلهای بعدی بیشتر به رده ی کراس اورهای خیابانی نزدیک شده اند
    ضمنا نام توارگ از قبایل طوارق گرفته شده که در خشن ترین صحراهای آفریقا زندگی می کنند. این خود بخوبی بیانگر قابلیتهای این خودرو (دستکم در نسل اول) برای گذر از محیطهای دشوار بوده است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا