فولکس واگنمرسدس بنز

فولکس‌واگن تیگوآن و مرسدس GLE، برندهٔ جایزهٔ بالاترین ایمنی IIHS

فولکس‌واگن تیگوآن و مرسدس بنز GLE هردو موفق به کسب جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی از IIHS یا موسسهٔ بیمهٔ ایمنی بزرگراه‌ها شده‌اند. البته هیچ‌کدام از این دو خودرو با تجهیزات استاندارد خود به این جایزه نرسیدند و هردو به اضافه کردن آپشن‌های ایمنی نیاز داشته‌اند. جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی به خودروهایی اعطا می‌شود که در هر شش آزمون تصادف این موسسه شامل برخورد گوشهٔ جلویی سمت راننده، برخورد گوشهٔ جلویی سمت شاگرد، برخورد نیمی از بخش جلویی، برخوردهای جانبی، استحکام سقف و آزمون‌های مهار سر به همراه آزمایش چراغ‌های جلو رتبهٔ خوب را کسب کرده و در آزمون سیستم‌های پیشگیری از تصادف جلو هم رتبهٔ برتر را دریافت کنند.

هردو کراس‌اوور مرسدس GLE و فولکس‌واگن تیگوآن در هر شش آزمون تصادف رتبهٔ خوب را کسب کرده‌اند. GLE اما رتبهٔ بالاترین ایمنی IIHS را به خاطر آپشن چراغ‌های جلوی LED تطبیقی در پیچ‌ها و همین‌طور دستیار نوربالا دریافت کرده است؛ اما چراغ‌های جلوی پایه این کراس‌اوور لوکس رتبهٔ قابل‌قبول را کسب کرده و به همین دلیل GLE با این چراغ‌ها از دریافت رتبهٔ بالاترین ایمنی بازمی‌ماند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم پیشگیری از تصادف جلو مجهز شده که همراه با آن یک سیستم سفارشی هم ارائه می‌شود. هرچند در بررسی‌های IIHS هیچ‌کدام از این سیستم‌ها بی‌نقص نبودند اما هردو از هشدارهای موردنیاز برای برخورد جلو برخوردار هستند.

تیگوآن نیز تنها درصورتی‌که به چراغ‌های جلوی LED تطبیقی در پیچ‌ها با دستیار نوربالا و سیستم پیشگیری از تصادف جلو مجهز باشد می‌تواند رتبهٔ بالاترین ایمنی IIHS را دریافت کند. سیستم پیشگیری از تصادف جلوی این خودرو رتبهٔ برتر و چراغ‌های جلوی آن رتبهٔ خوب را کسب کرده‌اند. البته این چراغ‌های تطبیقی فقط برای نمونه‌های ساخت بعد از جولای ۲۰۱۹ قابل سفارش هستند و به همین دلیل، به گفتهٔ IIHS مدل‌های قبلی با چراغ‌های معمولی رتبهٔ پایینی کسب می‌کنند و بنابراین تیگوآن با آن چراغ‌ها جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی را کسب نمی‌کند. چراغ‌های پایهٔ هالوژن این کراس‌اوور آلمانی هم رتبهٔ ضعیف را دریافت کرده‌اند.

این دومین محصول فولکس‌واگن است که جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی IIHS را کسب می‌کند زیرا گلف GTI هم سال گذشته موفق به کسب همین جایزه شد. نسل قبلی مرسدس GLE هم همین جایزهٔ بالاترین رتبهٔ ایمنی را کسب کرد اما برای به دست آوردن این جایزه به سیستم پیشگیری از تصادف جلو و چراغ‌های جلوی خاص نیاز داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    واقعا آلمانی ها تو ایمنی جز بهترین ها هستند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۱۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (919 ديدگاه)

      المانی ها به علاوه ولوو سوئدی

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا