فولکس واگن

احتمال تولید فولکس‌واگن تیگوان کوپه و آرتئون شوتینگ بریک

گروه فولکس‌واگن امسال برخی از مهم‌ترین محصولات خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به نسل جدید گلف، کاین کوپه و فلایینگ اسپور اشاره کرد. البته اشکودا و سئات هم سال مهمی پیش رو دارند. البته برند فولکس‌واگن هم مدل‌های جدید جالبی در چنته دارد که شاید دو خودروی تیگوان کوپه و آرتئون شوتینگ بریک هم جزو آن‌ها باشند.


این اطلاعات به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند اما یکی از رسانه‌های آلمانی ادعا کرده ما هر دو خودرو را اوایل سال آینده خواهیم دید. تیگوان کوپه می‌تواند اندکی پس از معرفی نسخه‌ی فیس لیفت این شاسی‌بلند کامپکت رونمایی شود و از خط سقف خمیده و عناصر کرومی بیشتر در بدنه برخوردار باشد.


موضوع جالب اینکه گفته شده این خودرو از نظر تعداد پیشرانه‌ها در جایگاهی بالاتر از تیگوان استاندارد قرار خواهد گرفت که این به معنی عرضه‌ی پیشرانه‌های پرچم‌دار در این شاسی‌بلند کوپه خواهد بود. اساساً شما قادر خواهید بود خودروی مورد بحث را با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توئین توربودیزل ۲۴۰ اسب بخاری و نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی ۲۲۰ اسبی خریداری کنید. هر دو پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل شده‌اند.


اما آرتئون شوتینگ بریک نیز در صورت تولید می‌تواند همان فلسفه‌ی طراحی آرتئون سدان را داشته باشد اما فضای سر بیشتری در عقب کابین و فضای بار جادارتری داشته باشد. به منظور خاص‌تر کردن این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد، فولکس‌واگن احتمالاً از پیشرانه‌ی VR6 جدید با قدرت حداکثر ۴۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. مدیران فولکس فعلاً چراغ سبز تولید این خودرو را نداده‌اند و ما انتظار داریم در ماه‌های آینده خبرهای بیشتری منتشر شود.


در پایان باید خاطرنشان ساخت نسخه‌های اسپورت تیگوان R و آرتئون R نیز در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Solid Viper

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    چه شوتینگ بریک بازاریه تو اروپا
    شخصا اگه بخوام چنین خودرویی داشته باشم
    بجا شوتینگ بریک کراس اوور میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا