فولکس واگن

قدبلند قدرتمند! فولکس اطلس با تیونینگ APR

این فولکس‌واگن اطلس خاص و تک دارای پرفورمنس بهتر هم در روی جاده و هم خارج از آن است. یکی از تیونرهای نه چندان نام‌آشنای دنیای خودرو با نام APR نه تنها قدرت اطلس را بیشتر کرده بلکه سیستم تعلیق سفارشی را هم به منظور از بهبود قابلیت‌های آفرود به این شاسی‌بلند اضافه کرده است.


زیر کاپوت خودرو پیشرانه ۲ لیتری TSI قرار دارد که قدرت ۲۳۵ اسبی آن به ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری آن نیز به ۴۷۴ نیوتون متر رسیده است. این تیونر همچنین توربوشارژر IS38 متعلق به فولکس‌واگن گلف R را روی اطلس نصب کرده است.


دیگر تغییرات این خودرو عبارت‌اند از بهبود ECU، سیستم ورودی فیبر کربنی، سیستم اگزوز مسابقه‌ای DP، مافلر توربو و…


همچنین سیستم ترمز با ۶ پیستون و دیسک ۳۵۰ میلی‌متری در اطلس نصب شده تا این شاسی‌بلند قدرت توقف بهتری داشته باشد.


مدیرعامل APR می‌گوید:

ما این فرصت را داشته‌ایم تا فولکس‌واگن اطلس را وارد مرحله دیگری بکنیم. با قدرت ۳۵۰ اسب بخاری ما حتی از خروجی مدل قوی‌تر ۶ سیلندر هم عبور کرده و در حال کار برای ارتقای هر چه بیشتر این خودرو هستیم. ترکیب سخت‌افزار سفارشی و تجهیزات محصولات کنونی فولکس باعث شده‌اند عملکرد این شاسی‌بلند واقعاً بهبود یابد.

APR از قطعات جدید سیستم تعلیق برای افزایش ۳.۸ سانتی‌متری ارتفاع اطلس استفاده کرده است. این خودرو همچنین دارای لاستیک‌های سفارشی تویو و رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌وزن و نورپردازی زیرین می‌باشد. نهایتاً باید به پوشش وینیلی سفارشی اشاره کنیم که توسط تیونر طراحی شده و در جورجیا نصب شده است.

بنا به گفته APR اگرچه این اطلس تنها به تعداد یک دستگاه ساخته شده اما کمپانی می‌خواهد محصولات پرفورمنسی بر پایه شاسی بلندهای فولکس بسازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا