فولکس واگن

فولکس باگی آپ! به سمت ساحل تولید

مرکز پژوهش و فناوری ایالات متحده، برنامه فولکس واگن برای ساخت باگی آپ ِ دو صندلی را فاش کرد. در طول چند هفتهٔ گذشته فولکس واگن با اخذ مجوز ساخت باگی آپ کانسپت، خبر از ورود ایده ای نو به خط تولید خود داده است. ایده ای که در استودیوی فوق پیشرفته فولکس واگن در برلین توسط کلاوس بیشاف، طراح شماره یک فولکس به همراهی پیتر وودا و دوربن کاکس دو نابغه دیگر این شرکت پرداخته شده است و از ژوئن امسال به مدت چهارده سال در انحصار فولکس واگن خواهد بود.

Volkswagen buggy up! Concept
Volkswagen buggy up! Concept

طراحی خارجی این خودرو، به طور آشکار از یک کالسکهٔ ساحلی که در اوایل سال ۱۹۶۰ در سواحل غرب امریکا محبوب شده بود، الگوبرداری شده است و طرح اصلی آن متعلق به طراحی به نام بروس مییرز می باشد که تخصصش در استفاده از ساخت و سازهای فایبرگلاس برای استفاده در سیستم تعلیق و موتور ۴ سیلندر تخت فولکس های قورباغه ای بوده است.

Volkswagen buggy up! Concept
Volkswagen buggy up! Concept

کارشناسان فولکس برای طراحی این نسخه از باگی آپ به طور آشکار از همان سیاست قدیمی شرکت یعنی فاکتور احساس خوب در رانندگی که فولکس واگنِ ایالات متحده از سال ۱۹۶۰ با ساخت فولکس های قورباغه ای خود استارت آن را زده پیروی کرده اند و به نظر می رسد با باز پس گیری این دوره پرفروغ، فولکس واگنِ ایالات متحده می تواند به دو دهه رکود خود در بازار آمریکا پایان دهد. دهه ای که در همان، نخستین کارخانه بزرگ فولکس واگن در ایالات متحده واقع در پنسیلوانیا به علت کیفیت پایین محصولاتش نظیر گلف و جتا نسبت به خودروهای موجود در بازار امریکا در سال ۱۹۸۸ بسته شد.

VW buggy up Interior
VW buggy up Interior

با اینکه منابع ساخت باگی آپ دو صندلی، مشخص گردیده اند، اما به نظر می رسد فولکس واگن قرار است آن را در یک حجم کم بر اساس مدل پایه آپ! و همراه با پنل های پلاستیکی بدنه وارد بازار کند.

مترجم: علی لیواری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    nice

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. x-master

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    عالیه این ماشین عاشق طراحیشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یه ماشین طراحی کرده فقط بخری باهاش بری شمال ، کوه ، جنگل درو تپه واقعا دستش درد نکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pooyan

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    khaste nabshi vw bizahmat ringaye mashino avaz kon.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا