فولکس واگن

تصور دوباره باگی فولکس با کانسپتی الکتریکی

فولکس‌واگن با معرفی کانسپت جدیدی که از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند خودروی دون باگی را احیا کرده است. این خودروی جدید در نمایشگاه ژنو معرفی عمومی خواهد شد.


همان‌گونه که از تیزرها برمی‌آید، این خودروی مطالعاتی از باگی‌های کلاسیک دهه ۶۰ آمریکایی که اولین بار در کالیفرنیا رؤیت شدند الهام گرفته است. این باگی‌های کلاسیک بر پایه‌ی شاسی بیتل ساخته شده بودند و فولکس‌واگن نیز تلاش داشته ارتباط خود با این‌گونه خودروها را حفظ کند. این کانسپت از پلتفرم MEB کمپانی استفاده می‌کند.


کلاوس بیشاف مدیر طراحی فولکس‌واگن می‌گوید:

باگی بیش از یک خودرو است. باگی انرژی خالص روی چهار چرخ است. ما تلاش داشته‌ایم باگی الکتریکی جدیدی تولید کنیم که نشان دهنده‌ی چگونگی مدرن شدن یک خودروی کلاسیک است. این امر بیش از هر چیز دیگری ارتباط عاطفی ایجاد شده توسط یک خودروی الکتریکی را نشان می‌دهد.

فولکس‌واگن با استفاده از پلتفرم MEB در حال نشان دادن میزان انعطاف معماری خودروهای الکتریکی خود است. این پلتفرم نه تنها در مدل‌های بزرگ و تولید انبوه بکار می‌رود بلکه به درد خودروهای تولید محدود هم می‌خورد. فولکس قبلاً MEB را به عنوان جانشین معنوی شاسی بیتل معرفی کرده است.


شاسی بیتل در تعدادی از خودروهای تفریحی، سفارشی و تولید محدود بکار رفته است. این خودروساز تخمین می‌زند حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از این نوع خودروها با استفاده از شاسی بیتل ساخته شده است.

فعلاً مشخص نیست که آیا این طرح تنها در حد یک کانسپت باقی خواهد ماند یا اینکه دون باگی به خودرویی کاربر پسندتر تبدیل خواهد شد. در آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو خدمت شما عزیزان تقدیم خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. F22raptor

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سلام لطفا از تاکسی هوائی بوئینگ که خبر ان چند روز پیش امد هم مطلب بگذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا