فولکس واگن

فولکس تایرون جایگزین تیگوان آل اسپیس می‌شود؟

سبد محصولات فولکس‌واگن در چین کاملاً پیچیده و گسترده است زیرا وجود جوینت ونچرهایی با سایک و فاو باعث شده این شرکت محصولات زیادی برای چینی‌ها تدارک ببیند. فولکس‌واگن تایرون اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۸ و با یک کانسپت میان سایز پیش‌نمایش شد و یکی از محصولاتی است که فقط در چین عرضه می‌شود اما شاید به بازارهای دیگر نیز راه یابد. رسانه‌ها در خبر جدیدی مدعی شده‌اند این شاسی‌بلند سال‌های آینده وارد بازارهای اروپایی هم خواهد شد.

اتوموتیونیوز اروپا توانسته به اسناد داخلی فولکس‌واگن دست یابد. در این اسناد به یک شاسی‌بلند بزرگ و هفت نفره ای اشاره شده که در ولفسبورگ آلمان تولید خواهد شد. خودروی موردبحث همان تایرونی خواهد بود که در چین تولید می‌شود. گفته شده این شاسی‌بلند می‌تواند جایگزین تیگوان آل اسپیس هفت‌نفره در قاره همیشه‌سبز شود.

تایرون که بر پایه پلتفرم MQB شکل گرفته بر اساس مختصات بازار اروپا تولید خواهد شد و این موضوع جای سورپرایز ندارد. خبر رسیده که برنامه تولید این خودرو از سال ۲۰۲۴ نهایی شده و بنابراین احتمال دارد شاسی‌بلند موردبحث بر پایه نسل بعدی تایرون تولید گردد.

ظاهراً فولکس‌واگن این تصمیم را برای عرضه یک شاسی‌بلند مستقل برای قرارگیری در جایگاهی بین تیگوان و توارگ گرفته است. احتمال زیادی وجود دارد که شاسی‌بلند جدید فولکس کپی کاملی از تایرون بازار چین نباشد زیرا فولکس می‌خواهد این شاسی‌بلند را باب میل اروپایی‌ها تولید کند. یکی از مثال‌های بارز این حرکت می‌توان تارو باشد که نسبت به مدل تائوس معرفی شده در آمریکا تفاوت‌هایی دارد.

تایرون تنها شاسی‌بلندی نیست که در قاره همیشه‌سبز ظاهر خواهد شد زیرا فولکس نیووس آمریکای جنوبی هم از سال ۲۰۲۱ در پامپولونای اسپانیا و برای بازارهای اروپایی ساخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Aria

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    تیگوان بهتره
    این آدمو یاد چینیا میندازه

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      بنده سانتافه رو به این ترجیح میدم

      موافقم 8
      مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا