فولکس واگن

معرفی شاسی‌بلند داغ فولکس‌واگن توارگ R پلاگین هیبرید

چندین سال بود که شایعات زیادی درباره تولید نسخه پرفورمنس شاسی‌بلند توارگ با پسوند R منتشر می‌شد اما اکتبر سال ۲۰۱۹ بود که این برند بازگشت شاسی‌بلند پرسرعت خود را تائید کرد. توارگ R هفته آینده به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد یافت.

فولکس‌واگن توارگ R

این خودرو در واقع دنباله‌روی توارگ R50 اواخر دهه گذشته میلادی بوده اما بجای پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری دیزلی در قلب خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی را پذیرا شده است.

فولکس‌واگن توارگ R

قدرت پیشرانه بنزینی عدد قابل‌احترام ۳۳۵ اسب بخار است درحالی‌که واحد الکتریکی هم ۱۳۴ اسب بخار به وسط آورده تا قدرت کل این مجموعه برابر با ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور آن نیز رقم قابل‌توجه ۷۰۰ نیوتون متر باشد. در مقام مقایسه باید گفت دیگر نسخه‌ی توارگ یعنی مدل ۸ سیلندر دیزلی خروجی ۴۱۶ اسبی و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد که این ارقام از دل پیشرانه ۴ لیتری توربودیزل مشترک با آئودی SQ7 بیرون می‌آید.

فولکس‌واگن توارگ R

اما توارگ R اولین محصول R فولکس‌واگن است که از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده و تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند از واحد الکتریکی استفاده نماید. باتری لیتیوم-یونی این خودرو نیز در محفظه بار جای گرفته است. شاسی‌بلند الکتریکی شده فولکس شعاع حرکتی ۴۸ کیلومتری در حالت الکتریکی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز حدود ۵ ثانیه می‌باشد. حداکثر سرعت توارگ R به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

فولکس‌واگن توارگ R

سومین محصول پلاگین هیبریدی فولکس در اروپا از جنبه‌ای دیگر اولین محصول چهار چرخ محرک و پلاگین هیبریدی فولکس نیز محسوب می‌شود. این خودروی قدبلند از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و جعبه انتقال استفاده کرده و نیرو را بین اکسل‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. همچنین قفل دیفرانسیل مرکزی تورسن نیز با سیستم ۴Motion همکاری می‌نماید. بسته به موقعیت رانندگی، حداکثر تا ۷۰ درصد قدرت پیشرانه می‌تواند به اکسل جلو و یا حداکثر ۸۰ درصد آن می‌تواند به اکسل عقب منتقل شود.

فولکس‌واگن توارگ R

از نظر تغییرات نیز همان چیزهایی وجود دارد که از مدل R فولکس انتظار می‌رود. البته بجای چهار خروجی اگزوز بکار رفته در گلف R دو خروجی زاویه‌دار در توارگ R دیده می‌شوند. این خودرو به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده اما رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی نیز موجود هستند. داخل کابین نیز پکیج چرم مشکی و دوخت های آبی به چشم می‌آیند.

فولکس‌واگن توارگ R

فولکس‌واگن توارگ R اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ تجربه خواهد کرد. فروش ای خودرو از نیمه دوم سال جاری میلادی در اروپا شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی ظاهری و دیزاین داخلی خیلی زیباست
    با این موتور پرقدرت و صد البته کم مصرف یکی از بهترین خودروهاست قیمتشم خوب باشه دیگه برای خرید نباید تردید کرد
    البته ایرانیان که نه مردم خوشبخت سراسر جهان
    ما باید منتظر نسل جدید ارابه ی مرگ با پسوند 171 در سال جدید باشیم ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. behnam1012

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (983 ديدگاه)

    خط میانی داشبورد ( دریچه های کولر و و صفحه نمایش ) شبیه به محصولات آ ئو دیه و چون آ ئو دی از برند های تحت مالکیت فولکس واگنه به راحتی از طراح داخلی آ ئو دی الگو گرفت که بنظرم از خاص بودن آ ئو دی کم میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي-كيوج

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خیلی عالی،میشه گفت یه پورشه کاین یا آئودی q7 تعدیل شده هست که تقریبا همون کارآیی رو با قیمت مناسبتر انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا