فولکس واگن

معرفی فولکس جتا بونویل، تلاش برای رکوردشکنی!

قطعاً زمانی که به خودروهای پرسرعت و رکوردشکن فکر می‌کنید محصولاتی عادی و پیش پا افتاده همچون فولکس‌واگن جتا به ذهنتان خطور نمی‌کنند؛ اما فولکس‌واگن می‌خواهد این تصویر ذهنی را تغییر دهد زیرا ژرمن‌ها در حال آماده شدن برای معرفی جتا ۲۰۱۹ در هفته سرعت بونویل می‌باشند. این سدان به منظور دست‌یابی به عنوان سریع‌ترین خودروی کلاس BGC/G باید سریع‌تر از ۳۳۵.۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.


موسسه THR در کالیفرنیا وظیفه هندل کردن این جتا را بر عهده دارد. این شرکت سیستم تعلیق سدان آلمانی را به حدی کم کرده که اساساً می‌توان آن را یک کروکدیل دانست که روی زمین می‌خزد. THR همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود را برای کشش بیشتر روی نمک نصب کرده است. لاستیک‌های نازک نیز به معنی مقاومت چرخشی کمتر بوده و البته راننده برای کاهش سرعت می‌تواند یک جفت چتر نجات نصب شده در بخش عقب را فعال نماید. داخل کابین این جتا کاملاً سبک شده اما یک رول کیج و صندلی مسابقه‌ای به چشم می‌خورد.


جتا بونویل همچنان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو EA888 استفاده می‌کند. فولکس‌واگن با اصلاحاتی باعث افزایش خروجی پیشرانه شده اما هنوز به جزئیات فنی آن اشاره‌ای نداشته است. احتمالاً قدرت این پیشرانه بسیار بیشتر از حالت استاندارد خواهد بود.


جتا در حال حاضر تنها با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی ۱۴۷ اسب بخاری در دسترس است؛ اما پیشرانه ۲ لیتری یاد شده در نسل جدید جتا GLI عرضه خواهد شد و ظاهراً همان قدرت ۲۲۰ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری مدل GTI را خواهد داشت. خریداران می‌توانند یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه را انتخاب کنند. این سدان همچنین دارای سیستم تعلیق عقب مستقل و چند اتصالی خواهد بود.


فولکس‌واگن با نمک بونویل بیگانه نیست. آن‌ها در سال ۲۰۱۶ با شرکت THR برای ساخت یک بیتل با قدرت ۵۴۳ اسب بخار که توانست به سرعت ۳۳۰.۱۱۱ کیلومتر در ساعت دست یابند همکاری کردند. در سال ۲۰۱۲ هم فولکس‌واگن یک جتای هیبریدی را آماده کرد که به رکورد سرعت ۲۹۹.۸۴۲ کیلومتر در ساعت دست یافت. اگرچه بیتل رکوردی را ثبت نکرد اما در سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت تصادف کرد و شرکت از تصاویر تصادف آن در تبلیغات خود استفاده کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا