فولکس واگن

تعهد فولکس‌واگن به حفظ گیربکس‌های دستی

اگرچه بخش اعظم خودروهای امروزی با گیربکس‌های اتوماتیک عرضه می‌شوند اما فولکس‌واگن جزو برندهایی است که به دنبال حفظ گیربکس‌های دستی تا زمان وجود تقاضا برای این نوع گیربکس‌ها می‌باشد.

این را ماتیاس راب مدیر فنی ارشد فولکس به اتوکار گفته است:

برخی افراد از بازگشت به ریشه‌های خود و تعویض دستی دنده‌ها لذت می‌برند و تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ما به تولید گیربکس‌های دستی ادامه خواهیم داد.

از جمله خودروهای تولیدی فولکس که به گیربکس دستی مجهز هستند می‌توان به گلف GTI جدید اشاره کرد. این هاچبک جمع‌وجور اما اسپورت ماه پیش به همراه نسخه‌های دیزلی و پلاگین هیبریدی GTD و GTE معرفی شده و به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. افرادی هم که علاقه‌ای به دنده عوض کردن ندارند می‌توانند گیربکس سفارشی ۷ سرعته دوکلاچه را انتخاب کنند.

گلف GTI 2020 همچنان به ریشه‌های خود وفادار بوده و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند. احتمال دارد مدل TCR هم از این پیشرانه استفاده کرده و قدرت ۲۹۵ اسبی داشته باشد.

دیگر محصولات پرفورمنس فولکس‌واگن شامل آپ GTI و پولو GTI هم با گیربکس دستی عرضه می‌شوند. این خودروساز آلمانی به زودی با تولید نسخه‌های R از آرتئون و تیگوان طیف محصولات اسپورت خود را گسترش خواهد داد هرچند انتظار می‌رود این خودروها همچون توارگ R پلاگین هیبرید با گیربکس‌های اتوماتیک تولید شوند. توارگ یاد شده قدرت ۴۶۲ اسبی داشته و از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اکثر ماشینای جدید از 10 سال پیش به اینور گیربکس اتوماتیک هستن و گیربکس دستی کمتر میبینیم ولی من به شخصه گیربکس دستی رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      تا تو ایران هستی قطعا گیربکس دستی رو خواهی دید و به اجبار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. GERMANY

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    عاشق گلف هستم. نظرم رو درباره ی هاچ بک ها رو این دو ماشین عوض کردن. a class و گلف r.
    نظر سنجی::::
    گلفr لایک
    a45 amg دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ahmadreza 2002

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    جدا از موضوع اصلی مقاله عکس سوم و اول رو ببینید که دنده R کجا قرار گرفته (بغل دنده یک) این سبک طراحی باعث افزایش سرعت عمل توی شهر و خصوصا زمان دور دو و سه فرمون یا پارک دوبل میشه چون انتقال از یک به R سریع تر میشه تو بعضی ماشینای بازار مثل سیلو از این مدل استفاده شده که کاملا راحت تره و تازه وزن گیرباکس هم کمتر میشه ولی متاسفانه این از این تکنولوژی های به شدت ساده هم محرومیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      تمامی خودروهای دوو اینجورین
      بنز هم چندین مدل داره ک اینجوریه و حتی به دنده بنزی معروفه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        در کل ایده جالبیه
        من از اونجا که تو مدل های دوو صرفا تجربه رانندگی با این مدل رو داشتم این رو بیان کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آرین

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    کیف میکنم این خبرها رو میخونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    معلومه فولکس از گیربکس دستی دل نمیکنه چرا که به طور مثال شهری مثل استانبول بیشتر خودروها با موتورهای ۴سیلندر و گیربکس دستی هستند بخاطر شرایط پستی بلندی شهری و این در صورتیه که شهرهای بیشتر دنیا در دشتها بنا شده اند مثل اصفهان شیراز یا بیشتر شهرهای ایران و یا اروپا یا حتی آمریکا .

    فولکس هیچگاه بازار بزرگی همچون برزیل یا ترکیه را از دست نمیده به سبب تقاضای بالا برای گیربکس دستی نسبت به اتومات .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا