فولکس واگن

فولکس به دنبال خرید سهام جک موتورز

گروه فولکس‌واگن به دنبال خرید بخش اعظم سهام شرکت چینی جک موتورز بوده و به منظور پیشبرد این برنامه از گلدمن ساکس کمک گرفته است.


از آنجایی که دولت چین تصمیم گرفته به خودروسازان خارجی امکان کنترل سهام جوینت ونچرهای مشترک با خودروسازان چینی را بدهد به همین خاطر شرکت‌های زیادی به دنبال استفاده از این فرصت جدید هستند.

Volkswagen Badge
گروه فولکس‌واگن که هم‌اکنون بزرگ‌ترین خودروساز خارجی کشور چین است به دنبال بررسی امکان خرید سهام قابل‌توجه جک موتورز است. البته این برنامه فعلاً در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد.


فولکس‌واگن گفته است:

ما با دقت در حال بررسی اقدامات لازم برای گسترش تجارت خود و همکاری با شرکای جوینت ونچری هستیم. به همین خاطر ما تمامی گزینه‌های ممکن را به همراه تمامی سهامداران بررسی خواهیم کرد تا از موفقیت طولانی‌مدت خود در چین مطمئن شویم.

فولکس‌واگن چندین دهه است که در چین حضور دارد و سال پیش فروش ۴.۲۱ میلیون دستگاهی در چین و هنگ‌کنگ داشته است. این خودروساز آلمانی سه جوینت ونچر بزرگ را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا به راه انداخته که شامل جک موتورز، گروه فاو و سایک موتور می‌باشد.


جوینت ونچر این خودروساز با جک در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و هدف آن توسعه‌ی خودروهای سواری الکتریکی است. اگر برنامه‌ها به خوبی پیش برود فولکس شاید بخش اعظم تولید خودروی الکتریکی خود در چین را شروع کند.


ب ام و قبلاً با به دست گرفتن کنترل جوینت ونچر اصلی خود در چین یعنی برلیانس توافق کرده و دایملر نیز در حال گفت‌وگو برای افزایش سهام خود در جوینت ونچر بایک موتورز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    جالبه که رابطه خودروسازی چین با دنیا داره برعکس میشه
    حالا خارجی ها میخوان سهام چینی ها رو بخرن و تحت مالکیت و مدیریت خودشون در بیارن
    .
    چینیها در صنعت خودرو برای رسیدن به استانداردهای جهانی و بروز واقعا هوشمندانه عمل کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته سهام شرکت مشترکشون که ایجاد کردن بخرن نه سهام خود کمپانی اصلی چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    پیشرفت رو که میبینی فقط بفکر این میوفتی که اگه این نظ… نبود خودروسازی ما چه پیشرفتی میتونست بکنه…به قول یه کسی ملت خودشون خواستن این وضعیت رو….آرم شرکت جک هم کپی آرم کرایسلر هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر میرسه بخش زیادی از این تصمیم دولت چین سیاسی باشه.
    وقتی که یه شرکت بین المللی تو یه کشور سرمایه زیادی رو تزریق میکنه و مالکیتی تحت یه سری محدودیتهای قانونی بدست میاره هم اون شرکت و هم دولت اون کشور مبدا هر کاری میکنن که سرمایشون تو اون کشور حفظ بشه. پس دولت چین هم کمتر تحت تاثیر یه سری بحرانهای اقتصادی ناشی از تنشهای سیاسی میشه و راحتتر میتونه سیاستهای خودشو پیش ببره (یا شاید هم تحمیل کنه). همه اینها نشونه اینه که سیاستمداران چینی میدونن دارن چکار میکنن هرچند که بشخصه از سیاستشون خوشم نمیاد چون خیلی جوانمردانه نیست و با پنبه سر میبرن.
    فرض کنین یه همچین شرایطی تو ایران بود و ایران بعد از برجام شرکتهای جوینت ونچری با پژو سیتروئن و رنو و نیسان و حتی خود چینیها تاسیس میکردن و خود اونها هم سهامدار این شرکتها بودن. آیا بعد از تحریمهای ایران شرایط این میشد؟ آیا پژو انقدر راحت میتونست خارج بشه و اگه خارج میشد میتونست رو پای خودش وایسه یا کلا ورشکست میشد؟
    هرچند بهتر که در مورد ایران اینطوری نشد و بهتر که تحریمها باعث تضعیف روز بروز ما داره میشه.در نهایت یه جایی این قصه تموم میشه. وگرنه تا ابد همین آش بود و همین کاسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    وقتی خوب باشی میان دنبالت
    تو فوتبال به این راحتیها نمیتونی با بزرگان فوتبال مثل آلمان – برزیل – فرانسه – ارژانتین – اسانیا – ایتالیا و .. بازی کنی اما …
    فوتسال ایران خوبه برای همین این اسامی خودشان دنبالت میان بازی دوستانه برگزار میکنن
    خوب باشی مثل محمد صلاح میشی
    خوب باشی مثل نادر فقیه زاده میشی
    خوب باشی مثل منصوری میشی
    و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا