فولکس واگن

تدارک فولکس برای ساخت دومین کارخانه در آمریکا

فولکس‌واگن درصدد است خودروهای بیشتری را در ایالات‌متحده تولید کند؛ و اگرچه این امر می‌تواند به معنی گسترش تأسیسات تولید کنونی باشد اما ژرمن‌ها در تدارک تأسیس کارخانه‌ای دیگر در این کشور هستند.


مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید:

ما تأسیسات چاتانوگای خود را با ایده‌ی رشد و گسترش تأسیس کرده‌ایم.


هربرت دایس ادامه می‌دهد:

این کارخانه هنوز کوچک بوده و ما گزینه‌های متفاوتی برای تولید در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند تولید خودروهای الکتریکی و نسخه‌های گوناگون از شاسی‌بلند اطلس باشد.


این کمپانی از سال ۲۰۱۱ تاکنون محصولاتی همچون اطلس و پاسات را در تأسیسات خود در تنسی تولید می‌کند. این شرکت همچنین کارخانه‌ی دیگری را در مرز مکزیک تأسیس کرده‌اند که بزرگ‌ترین تأسیسات خارج از آلمان فولکس بوده و به تولید خودروهایی همچون جتا، گلف، بیتل و تیگوان مشغول است؛ اما ظاهراً این دو کارخانه پاسخگوی نیازهای فولکس‌واگن در بازار آمریکا نیستند.


اما جدای از احتمال تأسیس یا عدم تأسیس کارخانه‌ی دوم فولکس در آمریکا، مکان ساخت آن نیز مورد سؤال است. احتمالاً تأسیسات جدید فولکس در جنوب آمریکا راه‌اندازی خواهد شد. مرسدس در آلاباما و کارولینای جنوبی به تولید خودرو می‌پردازد درحالی‌که ب ام و نیز در همین منطقه کارخانه دارد.


فولکس همچنین به فکر همکاری با فورد بوده و هر دو برند اقدام به تولید خودروهای تجاری کوچک برای بازار اروپا خواهند کرد ولی احتمال گسترش همکاری‌ها و تولید پیکاپی برای جایگزینی رنجر و آماروک و همچنین استفاده‌ی فورد از پلتفرم الکتریکی جدید فولکس وجود دارد. البته نباید انتظار ادغام و یا حتی خرید سهام یکدیگر را داشته باشیم.


دایس با اشاره به اقدامات مدیرعامل فقید گروه فیات-کرایسلر خاطرنشان ساخته است:

من با گفته‌های مارکیونه که قدم صحیح رو به جلو داشتن بزرگ‌ترین کمپانی است موافق نیستم زیرا در چنین وضعیتی شما باید سوددهی داشته باشید و سریع عمل کنید. اگر شما گیربکس‌ها و موارد این‌چنینی زیادی داشته باشید کمکی به بهبود وضعیت خود نکرده‌اید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کی برا من کارخانه میسازه
    چری
    هنگ تنگ
    بی وای دی
    یاد اون تکیه کلام فیلم افتادم
    هیشکی منو دوست نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فولکس اگه یه کمی رو قابلیت اطمینان محصولاتش کار کنه دیگه تمومه. با اختلاف شماره یک دنیا میشه. هرچند که احترام زیادی برای ژاپنیها و بخصوص تویوتا قائلم.
    اون دیدگاه مارکیونه بنظر منم اشتباه بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      الان هم شماره یک دنیاست
      از لحاظ قابلیت اطمینان اگه تویوتا ۲۰ باشه فولکس ۱۹/۵ هست ،
      درسته که جای بهتر شدن هنوز وجود داره اما همین نیم نمره رو هم فولکس در جاهای دیگه و با برند های دیگش به راحتی جبران می‌کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        معمولم هست تویوتا بیست باشه الان در اروپا فولکس پرفروشترین خودرو هستش قطعا اروپایی ها بسیار افراد اقتصادی و دقیقی هستن و خوب میدونن چی بخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا