فولکس واگن

پاسخ محکم فولکس به مرسدس با آماروک قوی‌تر!

بخش خودروهای تجاری فولکس‌واگن سال پیش با حضور در نمایشگاه فرانکفورت و اشاره به نسخه قوی‌تر آماروک ۶ سیلندر طرفداران را خوشحال کرد. کانسپت آونچورا که رنگ زرد بسیار برجسته داشت هم‌اکنون به فرم نسخه پرچم‌دار آماروک وارد میدان خواهد شد تا پاسخ محکمی به حریفان و به ویژه مرسدس داده باشد.


تاکنون قوی‌ترین نسخه آماروک از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری TDI با قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری استفاده می‌کرد اما جدیدترین نسخه پرچم‌دار این پیکاپ دارای پیشرانه‌ای با خروجی ۲۵۵ اسبی و گشتاور ۵۸۰ نیوتون متری است. بدین ترتیب قدرت و گشتاور آماروک پرچم‌دار به ترتیب ۳۴ اسب بخار و ۳۰ نیوتون متر بهبود یافته است.


اما تغییرات این خودرو تنها به همین‌جا محدود نمی‌شوند. عملکرد اوور بوست این خودرو به‌صورت موقتی باعث افزایش ۱۳ اسب بخاری قدرت پیشرانه می‌شود. نیازی به گفتن نیست که خروجی قلب آهنین آماروک قوی‌تر از طریق سیستم چهار چرخ محرک ۴Motion و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به‌تمامی چرخ‌ها می‌رسد. حداکثر گشتاور این پیشرانه از دور ۱۴۰۰ در دسترس بوده و حداکثر قدرت نیز از دور ۳۲۵۰ در دسترس راننده می‌باشد.


این خودرو که در تریم های هایلاین و آونچورا عرضه می‌شود دارای تغییرات بصری گوناگونی می‌باشد. عناصر تیتانیوم بلک در سقف و ستون‌ها بکار رفته درحالی‌که صندلی‌های پوشیده از چرم ناپا نیز ظاهر مشابهی دارند. رینگ‌های ۲۰ اینچی بزرگ با ظاهر تیره تکمیل‌کننده کار هستند.


از جمله تجهیزات استاندارد این پیکاپ قدرتمند می‌توان به چراغ‌های جلوی بای زنون با دیلایت های LED، میله اسپورت همرنگ بدنه، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های همرنگ بدنه، مه شکن‌های کناری و آینه‌های برقی اشاره کرد. این تجهیزات در نسخه آونچورا به‌صورت استاندارد وجود داشته درحالی‌که در نسخه هایلاین باید مبلغ بیشتری برای آن‌ها پرداخت کرد.


پیش‌فروش این خودرو در آلمان آغاز شده و بهای آن برای مدل هایلاین و آونچورا به ترتیب از ۵۱۳۸۴ و ۵۸۰۷۲ یورو آغاز می‌شود. با حدود ۲ هزار یوروی بیشتر می‌توانید نسل جدید توارگ را با همین پیشرانه دیزلی بخرید.


معرفی آماروک قوی‌تر پاسخ واضح فولکس‌واگن به مرسدس X کلاس نسخه ۳۵۰d 4Matic می‌باشد. شایان ذکر است این پیکاپ لوکس ژرمنی که بر پایه نیسان ناوارا ساخته شده در مقایسه با حریف هم‌وطنش قدرت برابر اما گشتاور کمتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من اینو از وانت بنز بهتر میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ظاهرش که خیلی بهتر از فیس لیفت المانی ناواراست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. maximus_450SEL 6.9

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اماروک تو عکس خودش رو خیلی خوشگل نشون نمیده اما از نزدیک کاملا داستان فرق میکنه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Aref

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نگاه کنید رقابت چطوری باعث پیشرفت میشه. فولوکس هم اگه رقیبانی مثل بنز نداشت هیچوقت بفکر ارتقا و تکنولوژی جدید نمی رفت، متاسفانه دقیقا بلعکس بازار ایران…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا