فولکس واگن

ID.1 جدید، دروازه ورود به خانواده برقی‌های فولکس‌واگن

فولکس‌واگن ID.3 آغازگر عصر جدیدی برای خودروهای الکتریکی رده میانی بوده اما در نهایت نسخه‌های ارزان‌تر دیگری وارد میدان خواهند شد.

مجله خودرو می‌گوید فولکس‌واگن در حال کار روی یک خودروی الکتریکی و شهری با نام ID.1 است. این خودرو در داخل کمپانی با کد e-Zzity شناخته می‌شود.

ID.1 که برای جایگزینی با آپ الکتریکی طراحی شده یک هاچبک کوچک ۵ درب خواهد بود که ظاهراً از استایل مشابه با ID.3 استفاده خواهد کرد. این خودرو می‌تواند نسخه‌های متنوعی همچون ID.1 کراز کراس اوور و E-Roomzz ون داشته باشد.

این خودرو همانند ID.3 از پلتفرم MEB استفاده خواهد کرد. البته ظاهراً معماری این خودرو ساده‌تر خواهد بود تا هزینه‌ها پایین‌تر آید.

این تنها اقدام فولکس برای کاهش هزینه‌ها نخواهد بود زیرا ID.1 ظاهراً از باتری‌های کوچک با ظرفیت ۲۴ و ۳۶ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد. با وجود باتری بزرگ‌تر این خودرو می‌تواند برد حدود ۲۹۸ اسب بخار داشته باشد. این برد خیلی زیاد نیست اما خب خودروهای الکتریکی کوچک همچون هوندا e و مینی کوپر الکتریکی نیز شعاع حرکتی مشابهی دارند.

طبق شنیده‌ها ID.1 در سال ۲۰۲۳ به فرم یک کانسپت به نمایش درخواهد آمد و دو سال بعد نیز وارد خط تولید خواهد شد. رالف برنداستاتر رئیس برند فولکس‌واگن خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته است:

ما در حال کار روی یک خودروی الکتریکی با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو هستیم. ما می‌توانیم از پلتفرم MEB با هزینه‌های پایین‌تر استفاده کنیم.

همچنین گفته شده احتمال تولید ID.2 نیز در آینده وجود دارد. ظاهراً این خودرو رقیب رنو Zoe و پژو ۲۰۸ الکتریکی خواهد بود اما فعلاً چیز خاصی از این خودرو منتشر نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hl>i

    ۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    فولکس سرمایه گذاری عظیمی تو بخش خودروهای برقی داره انجام میده مخصوصاً تو کشور چین تا جایکه میخواد تا سال ٢٠٣٠ نزدیک به ٣٠٠ مدل برقی نمونه جهانی روانه بازار کنه- این نشون میده فولکس تا ٢۵ سال دیگه میخواد بالای دو سوم تولیدات خودش رو به قوای برقی تولید کنه، حالا یه سوال ایا واقعاً اینده خودروسازی به سوی برقی شدن داره بیش میره خیلی مشکله درباره این موضوع پیش بینی کردن، چون خودروهای برقی برای همه گیر شدن یک سرمایه گذاری عظیم زیر ساختی میخواد برای ساخت جایگاهای شارژ – از طرفی برای تولید برق این خودروها در اخر باید منابع فسیلی سوخته شود پس به قولی همین همان است یعنی همین الودگی الان خودروهای بنزینی را در اخر خواهند داشت – با در نظر گرفتن این نکته که ذخایر نفتی موجود دنیا (اکتشافات صورت گرفته) حداقل تا صد سال اینده نشان میده مشکل نفتی وجود نداره، و هروز تکنولوژی های جدیدتری برای کاهش مصرف سوخت صورت می گیره- باید به فولکس واگن گفت همه تخم مرغهایت را در سبد برقی قرار نده-
    +|<ii

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      کامنت درخوری بود
      ایول داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (370 ديدگاه)

      شرکتی مثل فولکس با اون همه زیر مجموعه و مدیریت المانی قطعا از تحلیلگرای پدال هم باید استفاده کنه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا