فولکس واگن

چرا فولکس گلف GTI 2021 خودرویی هیبریدی نیست؟!

هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف GTI به‌صورت رسمی معرفی شد و علیرغم شایعات پیشین از قوای محرکه هیبریدی استفاده نمی‌کند. همانند نسل پیشین، نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که قدرتش به ۲۴۵ اسب بخار و گشتاورش به ۳۷۰ نیوتون متر رسیده است؛ اما دلایل خوبی برای باور کردن اخبار گوناگون درباره هیبریدی بودن این خودرو وجود داشت که یکی از آن‌ها آلایندگی کمتر بود. سیستم هیبریدی همچنین می‌تواند پرفورمنس خودرو را بهبود بخشد. پس چرا فولکس‌واگن در این خودرو از قوای محرکه هیبریدی استفاده نکرده است؟!

ماتیاس راب مدیر فنی ارشد فولکس‌واگن در مصاحبه با اتوکار گفته که دو مشکل اصلی وجود داشته است: وزن زیاد و عدم وجود قدرت کافی.

او گفته است:

من گلف ۱.۵ TSI با سیستم هیبریدی ملایم را دوست دارم و شما گشتاور در دورهای پایین را حس می‌کنید؛ اما این سیستم باعث افزایش وزن شده و شما نیازی به گشتاور اضافی در پیشرانه ۲.۰ TSI ندارید. این سیستم از نظر پرفورمنس مزیت‌های زیادی ندارد. در آینده سیستم‌های هیبریدی ملایم زیادی برای کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت اما در بحث محصولات اسپورت شاهد پیشرانه‌های درون‌سوز با آرامش و رفاه زیاد خواهید بود و یا اینکه هم خودروهای پلاگین هیبریدی یا الکتریکی تولید خواهد شد.

اما برای افرادی که هنوز هم خواهان هشتمین نسل گلف با پرفورمنس خوب و دستیار الکتریکی هستند مدل GTE (میوه ممنوعه بازار آمریکا) در دسترس خواهد بود. نیروبخش این خودرو پیشرانه کوچک‌تر ۱.۴ لیتری TSI و واحدی الکتریکی است که قدرت ترکیبی آن نزدیک به مدل GTI می‌باشد.

البته اشکال دیگری هم وجود دارد و آن نبود گیربکس ۶ سرعته دستی است. این خودرو تنها با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. مدیر فولکس‌واگن ادامه داده است:

موضوع مهم این است که GTE حس شبیه به GTI داشته باشد. این خودرو از قوای محرکه بسیار نرمی سود می‌برد. برای خود من، این خودرو از نظر سواری، هندلینگ و چابکی در سطح بالایی قرار دارد. من طرفدار GTI هستم و واقعاً فکر می‌کنم برای اولین بار است که GTE گزینه‌ای خوب برای رانندگان GTI خواهد بود. فکر می‌کنم برخی تغییر جهت‌ها از GTI به GTE در آینده وجود خواهد داشت.

بالاتر از همه این‌ها، راب متقاعد شده که این هاچبک داغ نه تنها آینده‌ی خوبی دارد بلکه همچنان از قوای محرکه درون‌سوز استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Hadi

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    همه چیش خوبه ولی نسل قبل چیز دیگه ای بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا