فولکس واگن

محصول الکتریکی و جدید فولکس برای بازار چین

یک سال پس از آغاز عملیات ساخت، کارخانه آنتینگ سایک فولکس‌واگن در شانگهای چین کامل شده است.


این کارخانه که به منظور تولید خودروهای الکتریکی شکل گرفته بر پایه پلتفرم MEB ساخته شده از اکتبر سال ۲۰۲۰ کاملاً عملیاتی خواهد شد. با این وجود پیش‌تولید این کارخانه قبلاً آغاز شده و اولین محصول آن نیز فولکس‌واگن ID مخصوص بازار چین است.


مدیرعامل گروه فولکس‌واگن چین می‌گوید:

تنها ۱۲ ماه طول کشید تا این کارخانه ساخته شود. به همکاران خود در آنتینگ که آماده‌ی تولید اولین مدل از فولکس‌واگن ID بازار چین می‌شوند تبریک می‌گوییم. ما به ارائه خودروهای الکتریکی شتاب خواهیم بخشید زیرا انتظار داریم بازار خودروهای الکتریکی بیش از پیش گسترش یابد.

کارخانه آنتینگ نقش کلیدی در استراتژی حمل‌ونقل الکتریکی فولکس‌واگن بازی می‌کند. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو را داشته و در این مکان دیگر خودروهای گروه فولکس‌واگن که از پلتفرم MEB استفاده می‌کنند هم تولید خواهند شد. تولید محلی فولکس در چین شامل ۱۵ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود که برخی از آن‌ها در کارخانه فاو فولکس‌واگن در فوشان روی خط تولید خواهند رفت. این دو کارخانه در مجموع ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار دستگاهی خواهند داشت.


به همین منوال تولید هاچبک الکتریکی ID.3 نیز در آلمان شروع شده است. فولکس‌واگن تخمین می‌زند در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در این کارخانه تولید کند و یک سال بعد هم ظرفیت را به ۳۳۰ هزار دستگاه برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تو یک سال ساختن و تجهیز کردن و پیش تولید اولیه را هم شروع کردن به نظرتون چی باید گفت من که مطمئن هستم تو یک سال هم به ظرفیت کامل تولید میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا