فولکسواگن آمریکا، قیمت نسخه دو موتوره AWD یا چهار چرخ محرک کراساوور تمام الکتریکی ID.4 را تعیین کرد. این خودرو با قیمت شروع ۴۳۶۷۵ دلاری بدون احتساب هزینه حمل تا مقصد یا مشوقهای مالیاتی با افتخار ارزانترین خودروی الکتریکی AWD بازار خواهد بود. اگر اعتبار ۷۵۰۰ دلاری مالیاتی فدرال را هم از این رقم کم کنیم به قیمتی بسیار وسوسه کننده خواهیم رسید.
در کنار تأمین انرژی توسط موتور جلو، یک موتور اضافی نیز در محور عقب قرار میگیرد تا مجموعاً ۲۹۵ اسب بخار نیرو تولید شود که ۹۴ اسب بخار اضافی نسبت به مدل RWD عادی میباشد. این نسخه میتواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۵.۷ ثانیه ثبت کند.
این موتور اضافی همچنین ظرفیت یدک کشی را نیز افزایش داده بهگونهای که اکنون میتوان بهجای ۹۹۸ کیلوگرم، تا ۱۲۲۵ کیلوگرم را بکسل نمود که بهاندازه یک تریلر استاندارد کامل است.
با این وجود، این نسخه از نظر شعاع حرکتی کمی تحت تأثیر قرار گرفته و برد تقریبی آن طبق استاندارد EPA به ۴۰۰ کیلومتر محدود میشود. در حالی که نسخه تک موتوره حدود ۱۶ کیلومتر برد بیشتری دارد. البته تمام تریمهای پرو، بردی ۴۱۸ کیلومتری را بهواسطه باتریهای پرظرفیتتر ۷۷ کیلووات ساعتی ارائه میکنند.
مدیرعامل فولکس آمریکا میگوید ” ما متعهد هستیم تا خودروهای الکتریکی را بهعنوان گزینه پیشفرض آمریکاییها قرار دهیم. “
افشار
۲۹ خرداد ۱۴۰۰چه عجب مثل اینکه از چراغ جلو باریک در طراحی استفاده نکرده مثل بقیه شرکتها
Reza
۲۹ خرداد ۱۴۰۰همه چیش عالیه بجز بردش
افشار
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بردش هم بدک نیست
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بیرونش رو خوشم میاد کابینشم معقوله ولی از لحاظ برد و سرعت و شتاب گزینه های خیلی معقول تری هم هست
عارف
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ماشین خوبی در مصارف روزانه میتونه باشه . تنها مشکل الکتریکیها تا امروز برد ، و مدت شارژ باطری هست که تو کشورهای غیر اروپایی برای مسافرت مناسب نیست
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خوبه
Amirreza
۲۹ خرداد ۱۴۰۰با اینکه طراحی جلوش یکم بخاطر نبود جلوپنجره معروف فولکس ، سادست ولی در کل پاشین زیباییه مخصوصا داخلش ولی به قول دوستمون هنوز جای پیشرفت داره در مسائل فنی
mahan
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بنظرم خودروی مردمی رو توی دنیای الکتریکی داره ایفا میکنه.طراحی معقول و کابین نسبتا بزرگ و کاربردی و احتمالا با قیمت مناسب عرضه بشه
Ninja
۲۹ خرداد ۱۴۰۰دقیقا
اها راستی داشتم کامنت ها قبل رو میخوندم که دیدم شما گفتین عجیبه هنسی دیمون رو تیون نکرده تیون کرده قرار بود 1500 اسب ازش بکشه که دو تا بکیج بود یکی 1050 اسب یکی 1500 اسب که پکیج اولی رو درست کردن دیدن 1035 قدرت کشیدن الیبته تو میللنگ بعدش اومدن زمان گیری کنن اولین تلاش 9.35 با شتاب زیر 2 راحت درضمن در تیونینگ های این شکلی 20 درصد قدرت تلف میشه ولی تو کارخونه فوقش 15 درصد و بعدش هم یه زمان گیری کردن این با شتاب زیر 2 ثانیه راحت با زمان 9.14 ثانیه خودشون میگفتن با تلاش بیشتر زیر 9 هم میزدن و لازم به 1500 اسبی نیست و تمام قضیه تموم شد الانم داج اعلام کرده میخواد یه چارجر درست کنه با قدرت بالای 1000 اسب به نام غول تسلا هم نمیخواد تسلا مدل اس پلاد پلاس رو درست کنه و به پلاد راضیه با شتاب زیر دو بنظرت غول میتونه ابهت قبل چارجر رو برگردونه و به تسلا غلبه کنه هردو چهار در و خانوادگی و سدان هستن قبلا گقتم الانم میگم تنها رقیب تسلا داج هست برا سایبر تراک تی ار ایکس رو داره با همون مشخصات نردیک و قیمت کمتر رقیب ایکس هم دورانگو رقیب اس هم چارجر اونم با وی ایت سوپر شارژ دیگه چی میخواد چلنجرم عشقه اصن تو دنیا رقیب نداره ولی با هر کس مقایسه شه کار اون یکی تمومه عذر میخوام برای کامنت طولانیم و تقریبا بی ربط به نظر شما
mahan
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ممنون مهیار جان اطلاعی نداشتم.شما گفتید رفتم توی یوتیوب یسری فیلم و تیزر و تبلیغ هم کرده مثل اینکه.بنظرم اینکه پروژه رو به نوعی خاتمه اعلام کردند این بود که هر چیزی یک ظرفیتی داره بیستر از اون ظرفیت دیگه خودرو نمیکشه وگرنه اگه دوج میتونست دیمون رو قویتر هم بکنه اما حتما یکسری فاکتور ها و استاندارد ها رو درنظر گرفت حتی اگه یادتون باشه لاستیک های مخصوص درگ و کلی تنظیمات روش گذاشت که فقط نشون بده شدن و من میتونم اما واقعا همهمون میدونیم این ادااطفارا به درد ماسل کار نمیخوره یعنی تو فلسفه ماسل کار نیست ماسل کار یعنی اوج لذت در سادگی و قدرت این کارا بیشتر به هایپرکارا میخوره مثل کلید چندم بوگاتی.ازون بگذریم خود تسلا نتونست شتاب زیر 2 رو کسب کنه ولی برفرض ما اصلا خود 2 میگیریم.اول باید ببینیم تسلا چه قدر میتونه با این شتاب به رانندگی ادامه بده و حداکثر سرعتش چه قدره؟ایا همچین حرکتی به باتری فشار نمیاره و باعث خراب شدن میشه یا نمیشه؟هندلینگ ماشین تو این سرعت چه طوره؟ترمزش چه طوره؟خب برسیم به دوج اول که فلسفه و خریدارانش کلا فرق میکنه و مشتری های خاص خودشو داره و تویاین دروه زمونه ای که رقباش کم فروش شدن و به کراس اور سازی پناه بردن بیشتر هم فوق داره میکنهدوج سال ها همه رو غافلگیر کرده و با مدل های اس ار تی و هلکت و دیمون و دورانگو هلکت همیشه نشون داده با حفظ اصالت طراحی میتونه جز جذاب ترین و قوی ترین ها باشه و به احتمال زیاد میتونه روی چارجر کار کنه و غول بسازه و بار ها نسخه های چارجر رو دیدیم که درخشیدند من خودم 6 سیلندر 2013شو داشتم توی منطقه ازاد و 8 سیلندرش رو توی دبی نشستم و همیشه از رقبا جلوتر بود و از لحاظ قدرت هم همیشه دست بالا رو داشت و این ماشین علاوه بر قدرت و اسب بخار یکی از بی رحم ترین گشتاور هارو هم داره.منم با شما متفق القول هستم.در ضمن خواهش می کنم مهیار جان نمی دونستم این مورد رو ممنون که گفتید و اصلا بی ربط نبود و درمورد خودرو بود!بنظرم کامنت بی ربط اون کامنت هایی هستند که وقتی طرف حرفی نداره خودرویی معرفی میشه مینویسه بله این خودرو خوب هست.بقول معروف ممنونیم که تائیدش کردی سلطان
Ninja
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بله درست میفرمایید دوج غول اگه تولید شه فقط میتونه یه درس ساده به تسلا بده مگرنه غول تولید محدود هست و ……
تمام حرف هاتون هم موافقم مخصوصا اون تیکه که ماشین یه ظرفیتی داره
میثم
۲۹ خرداد ۱۴۰۰طراحی کابینش خیلی بهتر از محصولات تسلاست
ولی طراحی بیرونی تسلا بهتره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰من بولت رقیبشو بیشتر میپسندم…
محمد مختاری آذر
۲۹ خرداد ۱۴۰۰به نظر من ماشین فوق العاده ای هستش