فولکس واگن

معرفی فیس‌لیفت فولکس‌واگن اطلس، ظاهر تهاجمی‌تر، تکنولوژی‌های بیشتر

پس از معرفی کراس‌اوور میان سایز اطلس کراس اسپرت، فولکس‌واگن حالا اطلس معمولی را مورد به‌روزرسانی قرار داده تا در طراحی بیرونی جسورانه‌تر و تکنولوژی‌های جدید با برادر کوچک‌تر خود مطابقت پیدا کند. اطلس مدل ۲۰۲۱ که در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شده است، از چراغ‌های جلوی جدید LED، جلوپنجرهٔ جدید سه خطی، چراغ‌های عقب LED و سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده برخوردار است که نزدیک به ۷۶ میلی‌متر به طول کلی آن افزوده است. نسخهٔ R-Line این کراس‌اوور سه ردیفه نیز هم‌اکنون با طراحی منحصربه‌فرد سپر جلو و رکاب‌های جانبی و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی ۲۰ یا ۲۱ اینچی با طراحی جدید ارائه می‌شود تا متمایزتر از قبل شود.

اطلس جدید در داخل از همان به‌روزرسانی‌های اطلس کراس اسپرت بهره‌مند شده که شامل غربیلک فرمان جدید و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند دوخت متضاد را نه‌فقط برای صندلی‌ها بلکه برای رو دری‌ها هم سفارش دهند. صفحه آمپر دیجیتالی (موسوم به کاکپیت دیجیتالی فولکس‌واگن)، سیستم صوتی پریمیوم فندر، نورپردازی داخلی، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم، تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و استارت از راه دور نیز از دیگر ویژگی‌های داخلی اطلس مدل ۲۰۲۱ هستند.

علاوه بر این، فولکس‌واگن سیستم جدید Car-Net را به اطلس فیس‌لیفت اضافه کرده که شامل یک اپلیکیشن بروز شدهٔ تلفن همراه، خدمات مختلف رایگان به مدت پنج سال و طیفی از گزینه‌های اشتراکی می‌شود. این سیستم همچنین وای فای داخلی را هم به همراه دارد که به حداکثر چهار دستگاه امکان اتصال به اینترنت با سرعت LTE را می‌دهد. فولکس‌واگن برای کراس‌اوور فول سایز خود طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال مثل هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را هم به‌صورت استاندارد ارائه کرده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار پارک، دوربین دید از بالا، دستیار ترافیک و سیستم نمایش علائم جاده را هم سفارش دهند.

در پیشرانه‌های اطلس جدید اما تغییری ایجاد نشده که این یعنی پیشرانهٔ پایهٔ آن همان نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۵ اسب بخار قدرت است و امکان سفارش موتور قوی‌تر ۳.۶ لیتری VR6 تنفس طبیعی با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور هم برای آن وجود دارد. حال اما برخلاف نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت، امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای موتور پایهٔ ۲ لیتری هم فراهم شده است. انتقال نیروی هردو موتور نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. فیس‌لیفت فولکس‌واگن اطلس در بهار سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری و سایر جزئیات آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. سعید(تهران)

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    چرا قیمت اعلام نمیکنن؟!!! فک کنم اینام از خودروسازان وطنی یاد گرفتن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا