فولکس واگن

معرفی فیس‌لیفت ون کاروان فولکس‌واگن کالیفرنیا مدل 2020

پس از ارائهٔ یک پیش‌نمایش، فولکس‌واگن رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ون کاروان کالیفرنیا را رونمایی کرده است. این خودرو که بر اساس ون ترنسپورتر مدل ۲۰۲۰ ساخته شده است، مثل آن از نمای جلویی جدیدی برخوردار شده است. برجسته‌ترین ویژگی‌های این قسمت، جلوپنجرهٔ بزرگ‌تری است که توسط چراغ‌های جدید با دی‌لایت‌های LED احاطه شده است. کمی پایین‌تر نیز سپری جدید با مه شکن‌های بازطراحی شده دیده می‌شود که در سرتاسر آن یک قطعهٔ مشکی‌رنگ پلاستیکی کار شده است. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید بالاترین تیپ کالیفرنیا بوده و Ocean نام دارد. این تیپ در بیرون از طرح دورنگ بدنه، جلوپنجرهٔ کرومی و نواری کرومی در سپر جلو برخوردار است تا از دیگر تیپ‌ها که Beach و Coast نام دارند متمایز گردد.

تغییرات بزرگ‌تر اما در داخل روی داده و کالیفرنیا در تیپ‌های Coast و Ocean به یک آشپزخانهٔ جمع‌وجور با سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گاز و یخچال مجهز شده است. علاوه بر این، در کابین این کاروان سوکت‌های USB جدید و دستگیره‌های آلومینیومی جدید برای همهٔ درها ارائه شده و در کمد عقب درهای کشویی جایگزین نمونه‌های کرکره‌ای شده‌اند. در همین حال، همهٔ قفسه‌های چوبی از نو طراحی شده و به رنگ بژ درآمده‌اند درحالی‌که صندلی‌های نیز با روکش‌های تیره‌تر خاکستری پوشیده شده‌اند.

به گفتهٔ فولکس‌واگن، در کالیفرنیای جدید، تختخواب‌ها راحت‌تر از قبل هستند و صندلی نیمکتی عقب هم قابل تنظیم است. این در حالی است که پارچهٔ خاکستری اطراف قسمت باز شوندهٔ سقف نیز از ورود بیش‌ازاندازهٔ نور به داخل کابین جلوگیری می‌کند. برای افرادی که در طبقهٔ پایین هستند هم ویژگی جدیدی بنام طلوع آفتاب در نظر گرفته شده که با استفاده از چراغ‌های LED مجزا و قابل انتخاب روی سقف، میزان روشنایی مطلوبی را برای فضای نشیمن فراهم می‌کند.

کالیفرنیا مدل ۲۰۲۰ در بخش تکنولوژی هم به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که به یک پانل کنترل چندمنظورهٔ جدید در بالای کنسول مجهز شده و نمایشگر منوکرومیک (تک‌رنگ) قبلی با صفحه‌نمایش لمسی تمام‌رنگی جایگزین شده قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد. برای این کاروان همچنین امکان سفارش صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MIB3 با نمایشگرهایی تا ۹.۲ اینچی و سیستم اتصال آنلاین یکپارچه هم قابل سفارش است.

مثل دیگر مدل‌های ون ترنسپورتر مدل ۲۰۲۰، در کالیفرنیا هم فرمان هیدرولیک با نمونهٔ الکتریکی جایگزین شده که امکان تجهیز به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدیدی مثل دستیار حرکت میان خطوط، دستیار پارک، سیستم محافظت جانبی (وجود موانع را در هنگامی تغییر مسیر هشدار می‌دهد) دستیار تریلر و دستیار باد را فراهم می‌کند. کالیفرنیای جدید با پیشرانه‌های چهار سیلندر توربودیزل بسیار کارآمد با قدرت‌هایی تا ۲۰۰ اسب بخار قابل انتخاب بوده و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. اولین نمایش عمومی فولکس‌واگن کالیفرنیا مدل ۲۰۲۰ اواخر آگوست در نمایشگاه Caravan Salon در دوسلدوف صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    وقتی میگن فولکس خودرویی مَردُمی برای همه ، یعنی همینی که در تصویر میبینید .

    هم میتونی داخل کابین ایستاده باشی بدون اینکه سرتون بخوره به سقف ، هم میتونه سقف را تبدیل به تخت دو نفره کنی کنار ساحل و از منظره ای لذت ببری که اون ویلای گران قیمت کنار ساحل لذت میبره و این یعنی فولکس خودرویی برای همه .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. vw california

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یکی از عموهام خارجه و کارشم معمولیه. تکنسین ساختمونه. اونجا سرایدار و این چیزا ندارن دیگه. و در عوض شرکتایی هستن به صورت فله ایی ساختمون میسازن. مثلا یه شرکت ده بیست تا ساختمون شامل چهارصد پونصد تا اپارتمان میسازه و بعدم قسطی یا اجاره ایی به مردم میفروشن. این شرکتا حسابدار تکنسین برقکش نظافت چی خودشون رو دارن. بعدم این عموی ما تکنسین این شرکته. حقوقشم معمولیه. ماهی سه هزاریورو میگیره. پانصد یورو برا مالیات کم میشه. اما همین عموی من یک تابستون پسرشو برد زیر دست خودش کار کنه و به صورت دو سه شیفته و اضافه کاری وای میستاد. حتی تو شب ساعتای سه چهار میرفت تحویل پیتزا کرا میکرد. یه اپ یا برنامه دارن اونجا هرکی پیتزا خواست از طریق اون سفارش میدن بعدم برا دلیوری چند یورو پول میدن. پسر عموی من تو یک ماه اونقدر پول جمع کرد تونست یه فولکس واگن ترنسپورتر دست دوم بخره به قیمت دو سه هزار یورو و تبدیل به ون مسافرتی کنه. تو فیسبوک دنبالش میکردم و میکنم. چوب سیم پنل خورشیدی میخ صندلی تخت و اشپزخونه و پمپ اب و دوش مسافرتی سرجمع همش کمتر از هزار یورو شد. تو یک هفته کل ونو زیر و رو کردن تمیز کردن عایق چسبوندن و پنل و سیم کشی و اشپزخونه و پمپ اب و دبه اب و همه چی رو نصب کردن رو ون. یک ماه رفتن کل اروپا رو گشتن. یکی از چیزایی که خوشم اومد پمپ اب و دوش بود. یه چارچوب خارج ون تعبیه کرده بودن که باز و بسته میشد. دورش مثل حمام پرده نصب میشد و بعدم یه سر دوش کلمند رو بیرون ون نصب کرده بودن و با زدن یه دکمه پمپ کار میکرد و ابو پمپم میکرد. کل این سیستم حمام و دوش تو یه کارتن شبیه کارتن پودر رخت شویی جا میشد. پمپ فشاری پدالی داشتن که زیر پا میزاشتی و با پا فشار میدادی و بعدم اب میومد. برا وقتایی که هوا ابریه و پنل خورشیدی جواب نمیده. سیستم اشپزخونش خیلی کوچیک ولی کافی بود. یه کانورتر الکتریکی داشتن از باطری پنل خورشیدی برق میگرفت و تبدیل به برق شهری میکرد و باهاش ابجوش کن و اجاق رو روشن میکردن. اجاقش از این صفحه های الکتریکی بود. یه وسیله کوچیک داشتن اندازه کف دست با گازوییل کار میکرد و هوا رو گرم میکرد که بدردشون نخورد چون هوا به اندازه کافی گرم بود. یه چیزی ساخته بودن که نگو. کل دکور چوب. تعجب کردم وقتی گفت کل این ماشین چهار هزار یورو در اومده.بهش گفتم مرد حسابی تو ایران با چهار هزار یورو پرایدم نمیدن بعد تو همچین ونی ساختی؟ گفتم بیارش ایران. گفتش اگه وقت کنه یه بار میاد ایران برا مسافرت.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. vw california

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به. شاهکار المان. مهندسی المان. طراحی المان. پرستیژ المانی.
    جون میده باهاش جاده ی 66 رو از اول تا خود لوس انجلس بری
    هم برا هوای سرد و برفی شیکاگو ساخته شده هم برا مراتع باران خیز میزوری و کانزاس ، هم برا روزای گرم و داغ تگزاز و نیومکزیسکو و در اخر کالیفرنیا
    خدایا چی میشد یه پول قلمبه بهم میدادی؟ من گناه دارم خدا.
    از RV یا موبیل هوم های بزرگ خوشم نمیاد. با وجودی که امکانات بیشتری دارن و البته گرونتر هستن ولی ترجیح میدم دقیقا همین کالیفرنیا رو داشته باشم. دست زیدو بگیری و بزنی تو جاده. تا خود کیش با ماشین بری و برگردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اقا / اینا 4 نفرن – جا خواب برای 2 نفر / خوشحالی زائدالوصف عناصر هم مشکوکه / من به این کاروان مشکوکم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. .

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      دوتا جای خواب پایین داره دو تا بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. farid

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (134 ديدگاه)

      مشکوک نباش
      فیلمشو دیدم.
      اون صندلی سه نفره ی یک تیکه ی عقبی یه ضامن تو قسمت پایینی داره که فشار میدی و صندلی به طرف جلو کشیده میشه. تا زیر میز نهارخوری جلو میاد. بعد بین قفل های کمربند ایمنی یه ضامن داره اونو میکشی قسمت پشتی صندلی به طرف عقب میاد پایین و با اون قسمت عقبی همسطح میشه. تبدیل به یه تخت دو نفره ی خوشگل میشه. این صندلی دارای اپشن برقی هم هست که اگه این اپشنو انتخاب کنی با زدن یک دکمه کل پروسه ی خوابیدن صندلی به صورت الکتریکی انجام میشه.
      اون تخت بالایی هم کلا رو همون سقف یک تیکه و ثابت هستش. تو قسمت جلویی سقف یه چیزی مثل سانروف داره که از اونجا میری رو تخت بالایی. اون خیمه ی سقفی وقتی میره بالا اونجا قشنگ تبدیل به یه تخت دیگه میشه. قسمت بالایی خیمه در واقع نقش سقف ماشین رو هم بازی میکنه. و مجهز به بالابر الکتریکی هست.
      تو یوتوب فیلماش هست
      تو فیلم اون قسمت بالایی تا سه تا بچه رو میشه جا داد
      فاصله ی بین تخت بالایی و پایینی اندازه تخت قطاره و اصلا احساس تنگ بودن نمیکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمید فورد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ون کاروان فقط فورد ترانزیت لامصب حموم و دستشویی ام داره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا