فولکس واگن

گران‌تر شدن فولکس‌واگن e-Golf مدل 2019

بازار خودروهای الکتریکی در آمریکا کاملاً رو به رشد بوده اما آیا هم‌اکنون زمان مناسبی برای افزایش قیمت این دسته از خودروهاست؟


به نظر می‌رسد فولکس‌واگن این‌گونه فکر می‌کند زیرا قیمت e-Golf مدل ۲۰۱۹ را ۱۵۵۰ دلار افزایش داده است. به نظر می‌رسد این یک حرکت عجیب است زیرا رقابت زیادی در کلاس خودروهای الکتریکی کامپکت وجود داشته و باید این نکته را نیز در نظر داشت که e-Golf خودروی جدیدی نبوده هرچند به‌روزرسانی‌های آن برای مدل سال ۲۰۱۷ اعلام شده بودند.


مدل پایه‌ی SE قیمت ۳۲۷۹۰ دلاری داشته که ۱۴۰۰ دلار گران‌تر از مدل سال ۲۰۱۸ می‌باشد. مدل مجهزتر e-Golf SEL پریمیوم بهای ۳۹۷۹۰ دلاری دارد که ۱۵۵۰ دلار گران‌تر شده است.


باید گفت این خودرو در مدل ۲۰۱۹ خود از تجهیزات استاندارد بیشتری سود می‌برد. مدل SE به‌صورت استاندارد دارای شارژر سریع DC است که در مدل سال ۲۰۱۸ آپشنی ۹۹۵ دلاری بوده است. به این ترتیب مشتریان می‌توانند در جایگاه شارژ سریع DC حدود ۸۰ درصد باتری را در یک ساعت شارژ کنند.


دیگر تغییر مدل پایه‌ی SE در دسترس بودن پکیج دستیار راننده است که قبلاً فقط در مدل SEL پریمیوم قابل انتخاب بود. این پکیج ۶۵۰ دلار قیمت داشته و شامل کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده و پایش نقاط کور می‌باشد.

اما مدل مجهز به‌صورت استاندارد از پکیج دستیار راننده سود برده است. در مدل سال قبل این پکیج آپشن ۱۰۷۵ دلاری بود. البته این پکیج در مدل پریمیوم شامل تجهیزات بیشتر شامل نوربالای خودکار و دستیار پارک هم می‌باشد.

متأسفانه محدوده حرکتی e-Golf 2019 تغییری نداشته و همان ۲۰۰ کیلومتر باقی مانده است. برد این خودرو به‌طور قابل‌توجهی کمتر از اکثر رقباست. برای مثال نیسان لیف S مدل ۲۰۱۹ قیمت ۳۰۸۷۵ دلاری و برد ۲۴۱ کیلومتری داشته و مدل پایه‌ی بولت LT مدل ۲۰۱۹ نیز قیمت ۳۷۴۹۵ دلاری و شعاع حرکت ۳۸۳ کیلومتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    یکی از مشکلات محصولات فولکس واگن قیمت نسبتا بالای آنها است که مانع رقابت مؤثرشان با رقبای قدر ژاپنی و کره ای می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    افزایش قیمت شاید بخاطر کاهش معافیت خودروهای برقی باشه که 2019 قراره اعمال بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا