فولکس واگن

قیمت و مشخصات فولکس‌واگن جتا GLI جدید

قیمت سدان پرفورمنس فولکس‌واگن جتا GLI 2019 در آمریکا از ۲۵۹۹۵ دلار آغاز می‌شود. به این ترتیب جتا GLI دقیقاً ۱۶۰۰ دلار ارزان‌تر از گلف GTI پایه می‌باشد.


این یک معامله‌ی بسیار خوب است زیرا جتا GLI در واقع پایین گلف GTI قرار می‌گیرد. این خودرو در دو تریم عادی S و اتوبان و یک نسخه‌ی سفارشی ۳۵ سالگی عرضه می‌شود. جدای از سخت‌افزار خاص GLI و استایل متمایز، مدل پایه‌ی جتا GLI S تجهیزات زیادی دارد.


از جمله تجهیزات برجسته‌ی این خودرو می‌توان به چراغ‌های LED، صندلی‌های جلوی گرم شونده، نورپردازی متنوع، دسترسی بدون کلید با استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، ترمزدستی الکترونیکی و صفحه لمسی ۶.۵ اینچی همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.


از جمله تجهیزات کمک راننده‌ی استاندارد جتا GLI S نیز می‌توان هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی نام برد.


اما نسخه‌ی ۳۵ سالگی جتا GLI که بر پایه‌ی نسخه‌ی S بنا شده قیمت آغازین ۲۶۹۹۵ دلاری دارد. با پرداخت هزار دلار بیشتر، این خودرو دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی خاکستری با عناصر قرمز، سقف، آینه‌های جانبی و اسپویلر عقب مشکی و نشان ۳۴ سالگی روی گلگیر است. سیستم دامپر تطبیقی نیز به‌صورت استاندارد در دسترس بوده و حالت پنجمی نیز به خودرو اضافه شده که حالت کامفورت می‌باشد.


اما قیمت مدل فول جتا GLI اتوبان از ۲۹۱۹۵ دلار آغاز می‌شود و در مقایسه با مدل پایه تجهیزات بیشتری دارد. از جمله‌ی این تجهیزات می‌توان سانروف پانورامیک، کاکپیت دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی ۴۰۰ واتی بیتس با هشت بلندگو و ساب ووفر، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های جلوی تهویه دار، صندلی راننده برقی، استارت از راه دور، سیستم هشدار، صفحه لمسی ۸ اینچی و… نام برد.


تمامی مدل‌های این سدان به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعت دستی عرضه می‌شوند. برای انتخاب گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه DSG باید ۸۰۰ دلار دیگر نیز بپردازید.

هر دو گیربکس با یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۲۸ اسبی و ۳۵۰ نیوتون متری همکاری می‌کنند. در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد جتا، مدل GLI از سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر با تنظیمات چند اتصالی در عقب، ترمزهای جلوی بزرگ‌تر، دیفرانسیل لغزش محدود، فرمان برقی و حالت‌های رانندگی گوناگون برخوردار است.


خودروی مورد بحث از بهار سال جاری میلادی وارد بازار آمریکا می‌شود و گارانتی ۶ ساله/۱۱۵ هزار کیلومتری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    گارانتیش خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. me84

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی داخلیش خیلی خوبه. گارانتیش هم فکر کنم 2 برابر هم رده های ژاپنی باشه.
    ژاپنیها اکثرا 3 سال یا 58 هزار تا گارانتی دارن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اخه خیلی چیزا که مصرفیه مثل روغن.لنت ترمز …. اینا شامل گارانتی نیست
    بعد این ماشین ها مثل ماشین های ما نیست که زود خراب بشه و….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. مهدی دهقان

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    عجب رنگ خوشگلی داره به این میگن خاکستری

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    میتونست یه ماشین عالی برای ایران باشه قیمت خوب کیفیت و ….اگر این ……………………نبودند!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا