فولکس واگن

لغو برنامه‌های فولکس برای تأسیس کارخانه در ترکیه

شیوع جهانی ویروس کرونا و وقوع بحران مالی در سراسر جهان باعث شده فولکس‌واگن برنامه‌های خود برای تأسیس کارخانه تولید خودرو در ترکیه را به فراموشی بسپارد.

این پروژه که به خاطر انتقادات جهانی از عملیات ارتش ترکیه در سوریه به حال تعلیق درآمده بود ظاهراً به‌طور کلی لغو شده است. گروه فولکس‌واگن تصمیم لغو تأسیس این کارخانه در ترکیه را به خاطر افت شدید فروش خودرو در سراسر جهان اتخاذ کرده است. در چنین شرایطی کارخانه‌های تولید خودرو اصلاً با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند.

منابع نزدیک به فولکس‌واگن مدعی هستند کارخانه جدید تنها زمانی تأسیس خواهد شد که ظرفیت تولید خودروی فولکس‌واگن پاسخگوی بازار نباشد. این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای گفته که برنامه‌ریزی برای تأسیس کارخانه را زمانی شروع می‌کند که شرایط همه‌گیری کرونا به ویژه در شرق اروپا و خاورمیانه بهبود یابد.

یکی از مقامات ترکیه‌ای که خواسته نامش فاش نشود این اخبار را تائید کرده اما گفته که فولکس‌واگن با پایان همه‌گیری کرونا دوباره این موضوع را بررسی خواهد کرد.

فولکس‌واگن شهر مانیسا در ساحل غربی ترکیه را برای تأسیس کارخانه خود در نظر گرفته بود. این کارخانه قرار بود نسل بعدی فولکس‌واگن و اشکودا ساپرب را با آغاز سال ۲۰۲۲ تولید کند. این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری حدود ۱ میلیارد یورویی در این کارخانه بود، سرمایه‌ای که می‌توانست ۴ هزار نفر را سر کار آورده و در یک سال حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند.

منابع مطلع می‌گویند نسل‌های جدید پاسات و ساپرب در کارخانه براتیسلاوای اسلواکی تولید خواهند شد. در حال حاضر پاسات بازار اروپا در کارخانه امدن آلمان تولید می‌شود اما این کارخانه در آینده نزدیک مشغول تولید خودروهای الکتریکی خواهد شد. ساپرب فعلی نیز در کارخانه اشکودا در جمهوری چک مونتاژ می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (768 ديدگاه)

    مسخره اس در آورده یه روز میگه میزنم یه روز میگه نمی‌زنم به درک که نمیزه به ما چه اصلا پول خریدن پرایدم نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حميد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اردوغان مادم العمر شد بوتین هم که شی لی پین هم
    فولکس ابتدا هست کم کم شرکتها میرند إز ترکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نیما

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (336 ديدگاه)

    کاش در ماموت خودرو تولید میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR-REZA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    حیف واقعا حیف یه زمانی (قبل تحریم ها)زمزمه هایی از تولید بنز در ایران به گوش میخورد !!
    الان فولکس واگن باید این خط تولیدو افتتاح میکرد حیف….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا