خریداری، لیزینگ کردن و سایر اشکال انتخاب خودرو شامل امضای قراردادهای مالی است. به همین خاطر مشخصات شخصی خریدار باید در قراردادها ثبت و البته از همه آنها حفاظت شود؛ به عبارت دیگر حفظ اطلاعات افراد در چنین قراردادهایی اهمیت بالایی دارد.
البته یکی از فروشندگان گروه فولکسواگن با انجام اقداماتی حریم شخصی مصرفکنندگان این خودروساز را نقض کرده و بیش از ۳.۳ میلیون نفر در آمریکای شمالی تحت تأثیر این عمل قرار گرفتهاند.
بر اساس بیانیه منتشر شده توسط فولکسواگن آمریکا، این خودروساز اخیراً فهمیده یک شرکت ثالث غیرمجاز به اطلاعات شخصی محدود مشتریان آئودی، فولکسواگن و برخی نمایندگیهای مجاز در آمریکا و کانادا دست یافته و از آنها برای فروش دیجیتال و فعالیتهای بازاریابی استفاده کرده است.
این اطلاعات بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ و از فایلی الکترونیکی که فروشنده فولکسواگن بدون در نظر گرفتن شاخصهای امنیتی رها کرده به دست آمدهاند.
این اطلاعات لو رفته شامل ۳.۱ میلیون مشتری آئودی یا خریداران علاقهمند در آمریکا و ۱۶۳ هزار نفر در کانادا بوده است. ۳۳۰۰ مشتری و خریدار علاقهمند به مشتریان فولکسواگن نیز تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتهاند. اطلاعات موردبحث شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و برخی شماره شناسایی و ویژگیهای خودرو بودهاند.
البته حدود ۹۰ هزار مشتری یا خریدار علاقهمند محصولات آئودی در آمریکا در معرض خطر بیشتری قرار دارند زیرا اطلاعات حساس به دست آمده از این افراد شامل شماره گواهینامه رانندگی بوده است. درباره برخی افراد نیز تاریخ تولد، شماره امنیتی اجتماعی و شمارهحسابها لو رفته است.
فولکسواگن گفته اطلاعات حساس مشتریان کانادایی شرکت افشا نشده است. این خودروساز همچنین بهصورت مستقیم با تمامی افراد تماس گرفته و به ۹۰ هزار نفری که اطلاعات حساسشان لو رفته پیشنهاد سرویسهای حفاظت اعتباری رایگان داده شده است.
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۴ خرداد ۱۴۰۰چرا فولکس همیشه عالی پیش میره بعد یکدفعه یه گند بزرگ میزنه که خودشو زیر سوال میبره؟
parsa_ashgh.mashine
۲۴ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم
حسین دهمرد
۲۴ خرداد ۱۴۰۰یه نفر تو یه نمایندگی گند زده تقصیر فولکس چیه؟ البته باید برخورد کنه ولی فولکس مقصر نیست
AHMET 2002
۲۴ خرداد ۱۴۰۰مقصر فلوکسه حسین جان فلوکس
کمپانی فقط مدیر عامل نیست
تمام کارکنان هم شامل اونن و خوب و بدشون بپای کمپانیه
آریا+منش
۲۴ خرداد ۱۴۰۰چون در واقع عالی پیش نمیره. فقط گند هایی که میزنه رو ماسمالی میکنه تا لو نره بعد که بوش در میاد اونموقع میمونه چیکار کنه همیشه کارش همین بوده از اون رسوایی دیزل گیت تا الان . اونی که همیشه سرش تو راه درست بوده تویوتا هست که بدون حاشیه و مشکلات مشتری مداری و عدم دستکاری میزان مصرف و آلایندگی خودروهاش به کارش ادامه میده
AHMET 2002
۲۴ خرداد ۱۴۰۰#دیزل_گیت
فرید
۲۴ خرداد ۱۴۰۰چه جالب! خودشون اعلام کردن که اطلاعات لو رفته، حال آنکه این کار قصدا هم انجام نشده.
اینجا از قصد اطلاعات رو در اختیار شرکتهای بازاریابی میزارن و روزانه چندین پیامک و تماس تبلیغاتی میاد. انقدر هم این کار عادی شده که مردم هم به اینکه اطلاعات شخصی لو میره حساس نیستند!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ خرداد ۱۴۰۰اون از دیزل گیت این از این،اداره کردن یه مجموعه به این بزرگی واقعاً کار هرکسی نیست…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ خرداد ۱۴۰۰بخاطر همین از تکنولوژی های جدید توی ماشین متنفرم،اگه از اینا به عنوان وسیله جاسوسی استفاده کنن خب دیگه کار مردم تمومه…
محمد مختاری آذر
۲۴ خرداد ۱۴۰۰فولکس واگن باید خیلی مواظب باشه تا اشتباه نکنه آبروی زیادی داره
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۴ خرداد ۱۴۰۰خدایی اگر بخوایم واقع بین باشیم بهترین برند ها در مشتری مداری ژاپنی ها هستن علی الخصوص تویوتا
mm.y@rlou
۲۵ خرداد ۱۴۰۰فولکس واگن به خرابکاری های بزرگ عادت داره