فولکس واگن

مشخصات فنی فولکس‌واگن پولو GTI R5 رالی

فولکس‌واگن پس از پیش‌نمایش پولو GTI R5 کاملاً جدید در ماه پیش هم‌اکنون به‌طور کامل از این خودروی رالی رونمایی کرد.


پولو GTI R5 یک خودروی رالی کلیدی است که برای رقابت با خودروهایی چون سیتروئن DS3 R5ف فورد فوی رالی کلیدی است که برای رقابت با خودروهایی چون سیتروئن ، فورد فیستا R5 و اشکودا فابیا R5 طراحی شده است.


به عنوان بخشی از فرایند دگرگونی خودرویی خیابانی به مدلی رالی، پولو دارای کیت بدنه گیرایی است که شامل سپر جلوی اسپورت تر، قوس‌های چرخ پهن‌تر و اسپویلر عقب بزرگ می‌باشد. این خودرو همچنین دارای رینگ‌های سبک‌وزن، رول کیج و تجهیزات ایمنی مخصوص است.


نیروبخش کوچولوی تند و تیز فولکس پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربویی است که قدرت ۲۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۵ سرعته سکونشئال مسابقه‌ای متصل است که نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. خودروی رالی ۱۳۲۰ کیلوگرمی فولکس‌واگن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای دارد.


پولو GTI R5 تابستان سال آینده تولید خواهد شد و اولین نمونه‌ها اندکی بعدتر تحویل مشتریان مسابقات خواهند شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود این خودرو می‌تواند پاییز سال آینده برای اولین بار در مسابقات بدرخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا