فولکس واگن

مشخصات احتمالی نسل بعدی فولکس‌واگن بیتل

فولکس‌واگن بیتل یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کمپانی است که به فروش می‌رود. نسل فعلی این خودرو در سال ۲۰۱۱ عرضه شده و فروش آن بی‌وقفه با کاهش مواجه بوده و باعث شده موفقیت این خودروی رترو با علامت سؤال بزرگی مواجه شود.


البته اگرچه فولکس‌واگن در حال برنامه‌ریزی برای خاتمه تولید بیتل فعلی است اما برند بزرگ آلمانی هنوز موج رتروسازی صنعت خودرو را رها نکرده و می‌خواهد نسل جدید بیتل با قوای محرکه کاملاً الکتریکی را بسازد. بنا به خبر جدیدی که منتشر شده این خودرو می‌تواند به دیگر اعضای الکتریکی فولکس‌واگن که همگی بر مبنای پلتفرم MEB ساخته می‌شوند ملحق شود.


مدیرعامل فولکس‌واگن آقای هربرت دایس می‌گوید:

تصمیم بعدی برای خودروهای الکتریکی نیاز به چه نوعی از کانسپت های عاطفی خواهد بود. اگر ما بخواهیم بیتل را بسازیم نسخه الکتریکی آن بسیار بهتر از مدل کنونی و البته به ریشه خود نیز نزدیک خواهد بود زیرا به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه خواهد شد.


دایس به این حقیقت اشاره داشته که نسل اول بیتل دارای پیشرانه بوکسری قرار گرفته در عقب و سیستم دیفرانسیل عقب بود. بنا به گفته دایس، پلتفرم MEB انعطاف‌پذیر به کمپانی اجازه ساخت هرگونه جایگزین مستقیم بیتل کنونی به فرم دیفرانسیل عقب را داده و مزیت‌های زیادی به آن اعطا می‌کند.
او می‌گوید:

ما شانس خوبی در بازار خودروهای الکتریکی داریم. شما می‌توانید نسخه‌های متعدد و کارایی داشته باشید. ما پلتفرم بسیار منعطفی داریم. می‌توانیم ویژگی‌های خوبی چون دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک را ارائه کنیم.

2016 Volkswagen Beetle Dune
ماه پیش دایس همچنین گفت که فولکس‌واگن شاید نام کلاسیک دیگری (Kubelwagen) به عنوان خودروی کاربردی الکتریکی احیا کند. او تأیید کرد نسل کنونی بیتل الکتریکی نخواهد شد اما شاید نسل بعدی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بیتلز فقط بخاطر پیشینه اش داره تولید میشه وگرنه در سایه همپوشانی با گلف و پولو مث شیراکو تولیدش متوقف میشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من خودم خیلی علاقه دارم بهش حتی بیشتر از گلف و پولو به نظر من خیلی خاص تر هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خارج از ایران رو نمیدونم ولی تو ایران علت فروش پایینش قیمت بسیار بالا و کاملا غیرمنطقی هست
    اگه با قیمت معقولی عرضه میشد قطعا فروش زیادی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      تو ایران ۲۴۰ میلیون قیمت خورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یوسف

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (742 ديدگاه)

    تو جذابیت و کیفیت بیتل مدرن شکی نیست ولی دلیل اصلی پایین رفتن مداوم فروشش دور شدن از ریشه هاست. بیتل افسانه ای یک خودروی در دسترس و مردمی برای همه ملت ها و نه فقط آلمانی ها بود. این بیتل یک خودروی پر از تکنولوژیه که فقط تو کشورای مرفه میشه بهش اقتصادی گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا