فولکس واگن

مشکلات عدیده فولکس ID.3 و احتمال تعویق عرضه آن

سال پیش بود که خبر آمد فرایند تولید خودروی الکتریکی ID.3 علیرغم وجود مشکلات جدی نرم‌افزاری در حال ادامه است.

البته حالا خبر رسیده شاید این مشکلات باعث شوند فولکس‌واگن مجبور به تعویق عرضه ID.3 شود. مجله Manager ادعا داشته صدها راننده تست این خودروها روزانه تا ۳۰۰ خطا را درباره این خودرو گزارش کرده‌اند.

به نظر می‌رسد مشکلات این خودرو به معماری پایه نرم‌افزار ID.3 مربوط می‌شود که خیلی با عجله توسعه یافته است. این را مجله یاد شده به نقل از کارشناسان خود فولکس می‌گوید. با وجود سیستم‌های زیادی که یکدیگر را نمی‌فهمند، سختی‌ها و خطاهای زیادی رخ می‌دهد.

در این خبر ادعا شده بیش از ۱۰ هزار تکنسین در تلاش هستند تا مشکلات را مرتفع کنند و شاید این امر منجر به تعویق یک ساله در عرضه ID.3 شود. البته هرگونه تأخیر در عرضه این خودرو هزینه‌ی زیادی را روی دوش فولکس‌واگن خواهد گذاشت زیرا ژرمن‌ها باید هرچه سریع‌تر این خودرو را عرضه نمایند تا بتوانند قوانین آلایندگی جدید اتحادیه اروپا برای سبد محصولات یک خودروساز را پاس نمایند.

در ماه نوامبر بود که همین مجله گزارش داد مشکلات یاد شده باعث شده‌اند ۲۰ هزار دستگاه ID.3 بدون بسته نرم‌افزاری کامل تولید شود و به همین خاطر تیمی از مهندسان مجبور به رفع و رجوع دستی مشکلات پس از تولید خودروها شده‌اند.

ID.3 اولین خودروی الکتریکی شکل گرفته بر پایه معماری الکتریکی MEB فولکس‌واگن است. این پلتفرم تا پایان سال ۲۰۲۲ در ۲۷ خودروی الکتریکی بکار خواهد رفت. این خودرو رقیب مستقیم تسلا مدل ۳ بوده و قیمت پایه آن در آلمان از زیر ۳۰ هزار یورو شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Serjik

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از این فولکس خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      خب اشتباه میکنی سعی کن خوشت بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. RAHIM.K

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (104 ديدگاه)

      خب برو دنبال اخبار پراید ، سایپا مطمئن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اون از مشکل بنز در تولید خودروی الکتریکی دیروز هم که خبر اومد آئودی توی تولید خودروی الکتریکی مشکل داره الان هم که فولکس واگن بعد میگن ساختن خودروی الکتریکی خیلی راحته و تسلا هیچ کار شاقی انجام نداده و تسلا بی ارزشه و فلان …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا