فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن تاروک کانسپت در سائوپائولو

پیرو انتشار تیزری در هفته‌ی گذشته، فولکس‌واگن به‌طور کامل از پیکاپ مفهومی تاروک در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۸ رونمایی کرد.


این کانسپت برخلاف نام خود کاملاً آماده‌ی تولید نشان می‌دهد. فولکس‌واگن تأیید کرده به زودی نسخه تولیدی این پیکاپ وارد بازار برزیل خواهد شد. اگرچه عرضه‌ی تاروک در برزیل قطعی است اما هنوز چیزی درباره احتمال ورود آن به بازارهای دیگر منتشر نشده است.


البته به نظر می‌رسد احتمال حضور تاروک در بازارهای دیگر بالا باشد چراکه در بیانیه‌ی خبری منتشر شده آمده است: “این پیکاپ آوانگارد ظرفیت گسترش سبد محصولات فولکس‌واگن در بازارهای جهانی را دارد.”


فولکس‌واگن پیکاپ مفهومی خود را به عنوان ترکیبی از شاسی‌بلند دیجیتالی و پیکاپ ۵ متری با طراحی هوشمند توصیف کرده است. به این ترتیب تاروک کمی کوچک‌تر از آماروک بوده و حالت شهری‌تری دارد.


البته این خودرو هنوز هم می‌تواند به عنوان اسب کاری انجام‌وظیفه کند اما در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود بیشتر مناسب زندگی شهری است. طراحی تاروک همین موضوع را نشان می‌دهد چراکه محفظه بار و بدنه‌ی آن یک‌تکه‌ی کامل را تشکیل داده‌اند.

خب صحبت از محفظه بار شد و باید گفت تاروک از محفظه بارگیری متغیری سود می‌برد که با کابین در ارتباط است. اساساً به لطف پانل عقب تاشونده ای که با کابین ۵ نفره در ارتباط است می‌توان محفظه بار را گسترش داد. به عنوان نتیجه، حداکثر ظرفیت بارگیری تاروک حدود ۱ تن می‌باشد.


از جمله ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به میله‌ی سقفی برگرفته از مدل‌های تارگا، نمای جلوی یادآور کانسپت اطلس تانائوک و نوار نورانی LED سه‌بعدی در چراغ‌های عقب اشاره کرد.


داخل کابین این خودروی پیش‌تولیدی داشبورد مدرن با کاکپیت مجازی و صفحه‌نمایش مرکزی بزرگی به چشم می‌خورد. با اینکه کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع از نوع دیجیتالی هستند اما آن‌ها را نمی‌توان در تصاویر دید چراکه با پوشش پلاستیکی محافظت شده‌اند.


دیگر نکته‌ای که نشان می‌دهد با یک پیکاپ عادی طرف نیستیم استفاده از پلتفرم MQB فولکس است. این معماری برای خودروهای سواری بکار می‌رود.

تاروک نمایشی دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری است که با اتانول خالص و ترکیب بنزین و اتانول کار می‌کند. این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک جفت شده است.


مدل تولیدی از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربودیزل با همان قدرت پیشرانه‌ی یاد شده استفاده خواهد کرد. فولکس اعلام نکرده تاروک در کدام بازارها عرضه خواهد شد اما احتمال عرضه‌ی آن در آمریکا ضعیف است چراکه ابعاد کوچکی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. H

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    برعکس آماروک تودل برو نیست پشتش اصلا به یه وانت نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    طراحی های ساده فولکس بگیر نگیر دارن
    ی جا جواب میدن مث گلف و پاسات و تیگوان
    ی جا هم خوب از کار در نمیان مث جتا و این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا