فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن تایگو، کراس‌اوور کوپهٔ کوچکی برای اروپا

فولکس‌واگن هم‌اکنون دو کراس‌اوور کوچک تی‌کراس و تی‌راک را در اروپا عرضه می‌کند اما گویا این شرکت معتقد است که اروپایی‌ها هنوز هم به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت دیگر نیاز دارند زیرا مدل جدید تایگو را برای قارهٔ سبز رسماً معرفی کرده است. اگر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که قبلاً آن‌را در آمریکای جنوبی دیدیم یعنی جایی که سال گذشته با نام نیووس معرفی شد.

هرچند تایگو بیشتر از آنکه یک کراس‌اوور واقعی باشد، شبیه به یک پولوی قدبلند است اما فولکس‌واگن آن‌را اولین کراس‌اوور کوپه در سگمنت خودروهای کوچک بازار می‌داند. این خودرو که بر پایهٔ پلت‌فرم MQB A0 مشترک با تی‌کراس ساخته شده، با ۴,۲۷۰ میلی‌متر طول، حدود ۱۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر از برادر کوچک‌تر خود است. فاصلهٔ محوری ۲,۵۶۶ میلی‌متری تایگو اما فقط کمی از تی‌کراس که آن‌هم بر اساس پولو شکل گرفته بیشتر است. سقف کوپه مانند تایگو اما مقداری از فضای صندوق بار آن‌را قربانی کرده است زیرا فضای بار ۴۳۸ لیتری آن از تی‌کراس با ۴۵۵ لیتر کمتر است.

کسانی که با کابین پولو آشنا باشند، در داخل تایگو فضای یکسانی را خواهند دید زیرا غیر از تریم‌های رنگی مختلف، کابین این دو ماشین عملاً از هم قابل‌تشخیص نیست؛ بنابراین در کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن هم خریداران از همان نمایشگر ۶.۵ اینچی یا ۹.۲ اینچی سفارشی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو و صفحه آمپر تمام دیجیتالی بهره‌مند خواهند شد. آپشن‌های این خودرو هم شامل کنترل‌های لمسی سیستم تهویه و پکیج IQ.Drive می‌شود که مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را به همراه دارد.

فولکس‌واگن برای تایگو دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است که اولی یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو در دو سطح قدرت ۹۵ یا ۱۱۰ اسب بخار است. موتور بعدی اما ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور ۹۵ اسب بخاری به‌صورت استاندارد با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود اما برای نمونهٔ ۱۱۰ اسب بخاری دو گزینهٔ شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود. نیروی همهٔ موتورها اما فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هرچند فولکس‌واگن هنوز قیمت تایگو را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی از تی‌کراس گران‌تر باشد. این شرکت آلمانی پذیرش سفارشات برای کراس‌اوور جدید خود را در سه‌ماههٔ پایانی امسال آغاز می‌کند و در آن‌را اوایل سال آینده به اولین خریداران تحویل خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    نسبت به تی کراس خوشگل تره و در مقایسه با تی راک ژیگول تر.
    این ماشین بین تی کراس و تی راک قرار میگیره و به نظرم نسبت به تی کراس ارزش خرید بیشتری داره ولی نسبت به تی راک نه و به احتمال زیاد اختلاف قیمت هزار یا دو هزار دلاری با تی راک خواهد داشت.
    در آخر کلا لعنت به کراس اوور ها، مثل چی دارن زیاد و زیاد تر میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (218 ديدگاه)

      من عاشق کراس اوور ها هستم
      همه چیزشون عالیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        ″من عاشق کراس اوور ها هستم
        همه چیزشون عالیه″
        😑😐😐
        میشه یه نکته مثبتشون رو نسبت به سدان یا شاسی بلند بگی؟🙂

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۸ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          ببین مهم ترین نکته در موردشون که واقعا یه خریدار رو جذب میکنه اینه که فضای بار یک ماشین استیشن رو با ظاهر خیلی بهتر ارائه میده برای مثال ، من ماشیتایی که خودم داشتمو مقایسه میکنم ، یعنی مثلا فضای بار جک اس ۵ که یه شاسی بلند نسبتا کوچک هست با سوناتا که یک سدان میان سایز هست تقریبا مساویه و حتی میشه گفت بزرگتره پس تنها نسخه ای از یک سدان که میتونه در همون اندازه کراس اوور باشه و فضای بارش یکسان باشه استیشنه ، که واقعا خیلی ها دوست ندارن ( بجز اروپا ) و آسیایی ها هم که کلا باهاش مشکل دارن ، پس مردم میرن همون فضای بار و قیمت رو برای یک ماشین زیباتر به اسم کراس اوور هزینه میکنن ، جدا از اون خیلیا این حسی که یکم از زمین بلند ترن رو دوست دارن و حس خوبی بهشون میده و البته یه برتری دیگه هم دارن از نظر من ، داخل خیلی از مکان ها مثل جاده خاکی هایی که سراشیبی دارن ، جاده گلی جنگلا و حتی سرعتگیر ها و رمپ های پارکینگ ها خیلی از از ماشینای سدان تهشون میگیره ( مزدا ۳ فکر کنم انقد کفش گرفت به این ور اونور که اون زیر سرعتگیر درست شده بود ) ولی همون ۵ سانتی که یک کراس اور ارتفاعش بیشتره باعث میشه که با وجود حتی بار کفشون نگیره ، و البته یک نکته رو باید بگم که فقط مختص ایرانه ، ما تا رده قیمتیه بی ام و ها و بنز ها سدان چهار چرخ محرک نداریم تو بازارمون ولی در بخش کراس اوور ها حتی و داستر و توسان و اسپورتیج که ماشینای متوسطی هستن هم این ویژگیو دارن و باور کنید که در بعضی جاها مثل همون جنگل و جاده خاکی و صد البته ساحل و برف و باران واقعا عملکرد خیلی بهتری نسبت به سدان های تک دیفرانسیل دارن ، ببخشیدد طولانی شد امیدوارم مفید باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ″در آخر کلا لعنت به کراس اوور ها، مثل چی دارن زیاد و زیاد تر میشن.″
      وقتی همه ع ق ده ارتفاع سواری دارن انتظار بیشتری هم نمیره…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    درک نمیکنم اسم قحطی اومده بود اسم تیاگو رو گذاشتن؟ تیاگو با تاتا گره خورده اسمش!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    ای کاش بجای خیلی ماشینای چینی اینو مونتاژ میکردن با قیمت واقعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3047 ديدگاه)

      بی‌شک از تی کراس و تی راک جذابتره اما تی راک موتور وحشتناک عالی ای در ورژن R داره که ۳۰۰اسبه. کراس آورهای دیگر فولکس مانند تایگو بهیچ وجه نسخه R نخواهند داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فردی بی نام

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فکر کنم شما از چیزی بنام تحریم خبر نداری…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    کراس اوور جذاب زیبا هستش قدرتی متوسط حتما فروش خوبی در راه هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فردی بی نام

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کراس اور ها خیلی مسخرن،
    ظاهر و طراحی مسخره تر دارن،
    ارتفاشون الکی زیاده و فقط مرکز ثقل ماشینو بالا میبره درحالی که قابلیت آفرودش هم در حد تیبا هست😂
    و اینکه وزنشونم بیشتره.
    بنظر من این ماشین ها بی سلیقه بودن راننده رو نشون میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا