فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن جتا GLI در نمایشگاه دیترویت

از زمان معرفی نسل جدید فولکس‌واگن جتا ۲۰۱۹ همه‌ی ما منتظر مدل اسپورت تر GLI بوده‌ایم. ما حتی رندرهایی از این خودرو را پیش از این دیده‌ایم؛ اما به نظر می‌رسد فولکس‌واگن جتا GLI سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت که در ژانویه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.


مدیر طراحی فولکس‌واگن برزیل در زمان معرفی ونتو (جتا) ۲۰۱۹ در آرژانتین به این نکته اشاره کرده است:

من پیش‌بینی می‌کنم ونتو GLI در ماه ژانویه و در نمایشگاه دیترویت معرفی می‌شود. نسخه‌ی اسپورت این سدان به‌طور مخصوص با در نظر گرفتن شاخصه‌های متناسب بازار آمریکای شمالی طراحی شده است.

مدیر فولکس همچنین به برخی از مشخصات این خودرو اشاره کرده و گفته جتا GLI دارای رنگ‌های ۵ پره متفاوت و سقف مشکی خواهد بود. البته ما نمی‌دانیم که آیا این مشخصات در تمامی مدل‌ها بکار خواهد رفت؛ اما به هر حال برخی رندرها از این خودرو نشان دهنده‌ی ویژگی‌های یاد شده بوده‌اند.


خبرهای پیشین نشان می‌دادند که جتا GLI از همان پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی GTI که قدرت ۲۲۰ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری دارد استفاده خواهد کرد. به این ترتیب شاهد افزایش قدرت قابل‌توجه در مقایسه با خروجی ۲۱۰ اسبی و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری نسل قبلی این خودرو خواهیم بود. یک گیربکس ۶ سرعته دستی به‌صورت استاندارد ارائه خواهد شد درحالی‌که گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود.


اما قدرت بیشتر تنها بهبود نسل جدید GLI نیست زیرا این خودرو درست همانند گلف از سیستم تعلیق مستقل و چند اتصالی در عقب سود خواهد بود که این امر نشان دهنده‌ی ارتقای بسیار قابل‌توجه در مقایسه با سیستم تعلیق میله پیچشی و نرم‌تر جتای استاندارد است. این سیستم تعلیق جدید می‌تواند بر جذابیت رانندگی جتا GLI بیفزاید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    داخلش رو دوست دارم ولی بیرونش رو نه .
    پاسات به مراتب زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      فکر میکنم نسخه تولیدی GLI چهره متفاوتتری نسبت به این داشته باشه. جلو پنجره تفاوت پیدا کرده و زیباتر شده، اما در کل به عنوان یک سدان کامپکت، زیبا نیست. البته خودروهایی مثل النترا هم که در همین سگمنت قرار دارند، کاملا افت کردند و نمیدونم چرا طراحی ها اینطور شده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        اره رامتین جان
        منم حس میکنم ناهمگون هستش و حجم هاش زیادی شدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا