فولکس واگن

معرفی رسمی فولکس‌واگن ویرتوس سدان

با فولکس‌واگن ویرتوس ۲۰۱۸ آشنا شوید! پس از لو رفتن چندین تصویر نه چندان با کیفیت از این خودرو در هفته‌های پیشین، هم‌اکنون نسخه سدان هاچبک محبوب پولو در برزیل معرفی شده است. این سدان جدید در ماه ژانویه برای رقابت با شورولت پریسمای گران‌تر، هوندا سیتی موفق و همچنین فیات کرونوس جدید و تویوتا یاریس سدان وارد بازار خواهد شد.

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
همان‌گونه که انتظار می‌رفت ویرتوس جدید دارای شباهت‌هایی به پولوی هاچبک مخصوصاً در پلتفرم خود است. این خودرو از همان پلتفرم MQB-A0 سود می‌برد که باعث می‌شود تقریباً از همه قطعات پولو استفاده کند. سیستم تعلیق، فرمان، پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها شامل این موارد مشترک می‌شوند.

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
فولکس‌واگن تأیید کرده در زمان کنونی تنها نسخه ۲۰۰ TSI که مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر توربوی ۱ لیتری بوده عرضه خواهد شد. این پیشرانه به همراه اتانول قدرت ۱۲۸ اسب بخاری داشته درحالی‌که با بنزین خروجی ۱۱۵ اسبی را نشان می‌دهد. گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری آن نیز در دورهای ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه به دست می‌آید. ویرتوس با این پیشرانه در ۹.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن با سوخت اتانول به ۱۹۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
از نظر بصری، ویرتوس همان نمای جلوی پولو را داشته و برخی بازنگری‌های مدل هاچبک در بازار آمریکای جنوبی را نیز به همراه دارد. در بخش عقب شاهد هویت جدید فولکس‌واگن هستیم که در آینده نسل جدید جتا نیز از آن برخوردار خواهد شد. چراغ‌های عقب ویرتوس مخصوصاً در بخش روی صندوق‌عقب نازک‌تر هستند.

فولکس‌واگن ویرتوس سدان
به منظور ایجاد فضای کابین بیشتر نسبت به پولو هاچبک، ویرتوس دارای فاصله بین محوری ۲.۶۵ متری بوده که دقیقاً به اندازه فاصله بین محوری نسل فعلی جتا بوده و ۸.۵ سانتی‌متر طویل‌تر از پولو است. این خودرو همچنین با طول ۴.۴۸ متری به‌طور قابل‌توجهی کشیده‌تر از پولوی ۴.۰۵ متری می‌باشد. صندوق‌عقب ویرتوس گنجایش ۵۲۱ لیتری داشته که بیشتر از فضای بار ۳۰۰ لیتری پولو نشان می‌دهد.

طراحی کابین و نشان دهنده‌های ویرتوس تقریباً مشابه پولوست. ویرتوس به‌صورت سفارشی با صفحه‌نمایش اطلاعات فعال کاملاً دیجیتالی و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی در دسترس بوده و مدل‌های فول از صفحه لمسی ۸ اینچی، سه پورت USB، ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی و… بهره‌مند هستند.


فولکس‌واگن در زمان معرفی ویرتوس اعلام کرد این خودرو یکی از ایمن‌ترین نسخه‌های کلاس خود است. پولو که از همان پلتفرم ویرتوس استفاده می‌کند در تست‌های تصادف لاتین انکاپ موفق به کسب حداکثر امتیازات ایمنی شده است. فولکس می‌گوید در بخش اعظم ساختار هر دو خودرو از فولادهای مخصوص و با کشش بسیار بالا به همراه قطعات شکل گرفته در دمای بالا استفاده کرده است.


ویرتوس ۲۰۰ TSI از نظر تجهیزات ایمنی به‌صورت استاندارد دارای کنترل پایداری الکترونیکی و تجهیزاتی چون سیستم کمک ترمز هیدرولیکی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، پاک کردن خودکار دیسک ترمز و پایش فشار باد لاستیک‌ها می‌باشد.

اگرچه هنوز نسخه‌های متنوع ویرتوس تأیید نشده اما احتمالاً دارای همان موتورهای مشابه پولو خواهد بود. نسخه پایه ویرتوس به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ و گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز خواهد شد درحالی‌که تریم های میانی و فول از همان پیشرانه ۱ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده خواهند کرد. پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی در ویرتوس عرضه نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    جلوش بی جذبست ولی عقبش و کابینش فوقالهادست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2632 ديدگاه)

      بنطر من جلوش از عقبش بهتره
      عقبش ناهمگونه برا من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (807 ديدگاه)

    از بدیهای فولکس واگن نسبت به بقیه آلمانیا مثل بنز ب ام و و آئودی اسم گذاریشه
    اون چندتا شرکت وقتی اسم یه محصولشو میخونی همون اسمش تا ۷۰ درصد مشخصاتشو بهت میگه
    مثلا ابعادش ؛شاسی بلند یا سدان بودنش ؛ کلاسش و..
    ولی فولکس اسمهاش خیلی گنگ و پیچیدست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دقیقا همونیه که از فولکس انتظار میره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammad_FM 480

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره مخصوصا طراحی داخلی و عقبش که عالیه…
    ولی موتورش زیاد جالب نیست بنظرم این ماشین میتونست موتور قویتری داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا پ

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    این خوراکه بازار ایرانه
    ماموت اینو مونتاژ کنه تو ایران خوب فروش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Achtung

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    فولکس یعنی باوقار و با ارزش یعنی الماس اصلی که میتونی ارزون بخریش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هند چین برزیل همه ماشین های مخصوص خودشون رو دارن اونم از برندهای بزرگ اونوقت ما اندرخم یه قرار داد بستن موندیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجید سبزواری

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    گلف سدان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا