فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن گلف GTI TCR، داغ مثل جهنم!

فولکس‌واگن در نشست سالانهٔ Wörthersee GTI، مدل جدید گلف GTI TCR را معرفی کرده است. این خودرو که با الهام از نمونهٔ مسابقه‌ای گلف TCR طراحی شده است، سریع‌ترین گلف GTI تاریخ محسوب می‌شود. هرچند این خودرو فعلاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده است اما فولکس‌واگن تائید کرده است که تولید گلف GTI TCR از اواخر امسال آغاز خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، این هاچ‌بک آتشین از خودروی مسابقه‌ای گلف TCR الهام گرفته است که در مسابقات تورینگ شرکت می‌کند؛ اما هرچند گلف GTI TCR پسوندی مسابقه‌ای را در دنبالهٔ نام خود دارد ولی یک هاچ‌بک داغ جاده‌ای و قانونی است.

در سینهٔ گلف GTI TCR همان پیشرانهٔ آشنای ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GTI استاندارد قرار گرفته است اما این موتور تقویت شده و حالا ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین هرچند این خودرو قوی‌ترین گلف GTI تاریخ نیست (چون گلف GTI کلاب‌اسپرت ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد) اما سریع‌ترین گلف GTI تاریخ خواهد بود. برای انتقال نیرو در گلف GTI TCR به‌صورت استاندارد تنها یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG در نظر گرفته شده که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند و متأسفانه خبری از گیربکس دستی نیست. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل هم مجهز شده است. علاوه بر این، فولکس‌واگن برای این هاچ‌بک داغ سیستم کنترل شاسی تطبیقی را هم در نظر گرفته که با ایجاد تغییراتی مانند کاهش ۲۰ میلی‌متری ارتفاع خودرو، کمک می‌کند تا تجربهٔ رانندگی بهتری ارائه گردد.

فولکس‌واگن فعلاً آمار و ارقامی از شتاب این هاچ‌بک اسپرت اعلام نکرده و تنها اشاره نموده است که خریداران می‌توانند به‌صورت سفارشی درخواست حذف محدودیت الکترونیکی حداکثر سرعت آن‌را بدهند که در این صورت سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی خودرو به ۲۶۴ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین همان‌طور که اشاره شد، گلف GTI TCR سریع‌ترین گلف GTI تاریخ به شمار می‌رود چراکه حداکثر سرعت مدل قدرتمندتر GTI کلاب‌اسپرت برابر با ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است. ازجملهٔ تغییرات فنی ایجاد شده در GTI TCR اما می‌توان به شاسی تهاجمی‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و اضافه شدن دو رادیاتور برای خنک‌کنندگی بهتر در طول استفاده در پیست اشاره کرد. علاوه بر این، امکان سفارش پکیجی اختیاری هم برای این هاچ‌بک آلمانی وجود دارد که شامل شاسی اسپرت با کمک‌فنرهای تطبیقی قابل تنظیم می‌شود. در صورت سفارش این پکیج، با فشردن یک دکمه می‌توان حالت رانندگی را بین معمولی، راحت و اسپرت تغییر داد.

گلف GTI TCR در ظاهر نیز به سپرهای جدید، با یک اسپلیتر تیز در جلو، دیفیوزر جدید عقب و سر اگزوزهای بزرگ‌تر مجهز شده است. بالای رکاب‌های جانبی نیز برچسب TCR دیده می‌شود درحالی‌که امکان سفارش طرح لانه‌زنبوری در قسمتی بالاتر نیز وجود دارد. نسخهٔ تولیدی این خودرو از سیستم اگزوز تیتانیومی استفاده می‌کند که پیش‌ازاین فقط در گلف R به‌صورت یک آپشن ارائه می‌شد. علاوه بر این، گلف GTI TCR به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی فورج‌کاری شده ارائه می‌گردد اما امکان سفارش رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی هم برای آن وجود خواهد داشت.

گلف GTI TCR در داخل به صندلی‌های اسپرتی مجهز شده است که با تودوزی جدیدی پوشیده شده‌اند درحالی‌که تریم ماشین‌کاری شده‌ای هم در رو دری‌ها و دسته‌دنده کار شده است. علاوه بر این، در قسمت‌های مختلفی مانند گردگیر دسته‌دنده و غربیلک فرمان نیز دوخت برجستهٔ قرمز کار شده است. همچنین غربیلک فرمان هم از نوع D شکل بوده و در قسمت ساعت ۱۲ آن حلقهٔ قرمزرنگی به چشم می‌خورد. هنگام باز کردن درها نیز از زیر آینه‌های جانبی نشان TCR توسط نور روی زمین نقش می‌بندد. انتظار می‌رود نسخهٔ تولیدی این خودرو ویژگی‌های داخلی و خارجی یکسانی با این نمونهٔ کانسپت داشته باشد. برخلاف گلف GTI کلاب‌اسپرت که نمونه‌ای تولید محدود بود، انتظار می‌رود گلف GTI TCR به‌صورت نامحدود ارائه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا