فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس‌واگن کادی، پاک‌تر، مدرن‌تر، جادارتر

فولکس‌واگن نسل کاملاً جدید ون کادی را با ظاهر جدید و کابین پیشرو در این کلاس معرفی کرده است. طراحی نسل جدید این خودرو رویکردی تکاملی دارد و همچنان فوراً به‌عنوان یک کادی قابل‌تشخیص است. در بخش جلویی این ون آلمانی چراغ‌های جدیدی به چشم می‌خورد که نمونهٔ LED هم برای آن‌ها قابل سفارش است. این چراغ‌ها با جلوپنجرهٔ باریکی که لوگوی جدید فولکس‌واگن در میانهٔ آن جای گرفته است، به هم متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر اما ورودی هوای بزرگی تعبیه شده که بخش عمده‌ای از سپر جلو را اشغال کرده و طرحی لانه‌زنبوری دارد.

در عقب خودرو چراغ‌های LED باریک کشیده‌تر از قبل شده و تا سقف ادامه یافته‌اند. کادی جدید با یک درب بزرگ یا دو درب برای صندوق بار و یک یا دو درب کشویی عقب ارائه می‌شود که برای این درها سیستم کمکی الکتریکی باز و بسته شدن هم قابل سفارش است. همچنین برای اولین بار رینگ‌های ۱۸ اینچی هم به‌صورت سفارشی برای این خودرو ارائه شده که در تیپ‌های بالایی استاندارد هستند.

نسل جدید کادی روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن مشترک با نسل هشتم گلف ساخته شده و به همین دلیل حالا از همیشه جادارتر شده است. طول نسخهٔ استاندارد این ون به ۴,۵۰۱ میلی‌متر افزایش یافته و فاصلهٔ محوری آن‌هم بیشتر شده است. همچنین هرچند ارتفاع کلی ون ۲۵ میلی‌متر کاهش یافته اما ارتفاع فضای بار در داخل افزایش یافته و رشد فاصلهٔ عرضی محورها نیز فضای بار را بیشتر کرده است. علاوه بر این، نه‌تنها کادی مدرن‌تر و جادارتر شده بلکه آئرودینامیک آن‌هم بهبود یافته به‌گونه‌ای که ضریب درگ آن از ۰.۳۳ به ۰.۳۰ رسیده است. در همین حال، سیستم تعلیق نسل قبلی با فنرهای شمش، حالا با فنرهای پیچشی جایگزین شده که تحمل بارهای سنگین‌تری را دارد.

در داخل نسل جدید کادی داشبورد به‌طور کامل از نو طراحی شده و غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید، شیفتر جدید برای گیربکس اتوماتیک و صندلی‌های ارگونومیک هم برای آن ارائه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در تیپ‌های پایینی از طریق نمایشگرهای ۶.۵ اینچی یا ۸.۲۵ اینچی ارائه می‌شود اما نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کادی ارائهٔ سانروف پانورامیک بزرگی با مساحت شیشهٔ ۱.۴ مترمربع است که در نسخه‌های مسافربری MPV بالای صندلی‌های ردیف اول و دوم قرار می‌گیرد. برای این ماشین همچنین سیستم ورود بدون کلید هم ارائه شده است.

استفاده از پلت‌فرم ماژولار در نسل جدید کادی امکان ارائهٔ سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ جدید را برای آن فراهم کرده است. به همین دلیل، کادی از همیشه ایمن‌تر شده است و حالا ۱۹ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف برای آن قابل سفارش خواهد بود که شش نمونهٔ آن‌ها جدید بوده و شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار تریلر، دستیار جانبی، هشدار ترافیک عقب و دستیار مسافرت می‌شود. مورد آخر که برای اولین بار برای یک خودروی تجاری توسط فولکس‌واگن ارائه شده، از دستیار حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی برای ایمنی بیشتر استفاده می‌کند.

به لطف استفاده از پلت‌فرم MQB، حالا امکان ارائهٔ پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلف نسل هشتم گلف برای کادی فراهم شده است. برای این ون کاری یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل در سه سطح قدرت مختلف شامل ۷۵، ۱۰۲ و ۱۲۲ اسب بخار ارائه شده که به لطف دو مبدل کاتالیزوری و تزریق دو برابری ادبلو، یکی از پاک‌ترین موتورهای دیزلی دنیا محسوب می‌شود. در کنار این موتور دیزلی، یک پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و یک موتور سوپرشارژ دوگانه‌سوز CNG با قدرت نامشخص هم برای کادی ارائه می‌شود.

همهٔ موتورهای نسل جدید کادی با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ مطابقت دارند و به فیلتر ذره‌ای مجهز هستند. به گفتهٔ فولکس‌واگن، مصرف سوخت این خودرو تا ۱۲ درصد نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. بااین‌حال حرفی از ارائهٔ سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت یا نسخهٔ تمام الکتریکی برای کادی جدید زده نشده و به نظر می‌رسد فولکس‌واگن تصمیمی برای ساخت نسخهٔ تمتم الکتریکی آن ندارد. این موضوع به دلیل هزینه‌های زیاد ارائهٔ قوای محرکهٔ الکتریکی روی پلت‌فرم MQB است آن‌هم درحالی‌که فولکس‌واگن برای ساخت محصولات الکتریکی خود روی پلت‌فرم MEB تمرکز دارد.

مثل نسل قبلی، کادی جدید در نسخهٔ مسافربری MPV هم ارائه می‌شود اما نسخه‌های جدیدی هم به خانوادهٔ آن اضافه شده است؛ بنابراین حالا این ماشین در چندین نسخهٔ مختلف شامل Cargo (ون باربری با پنجره‌های مسدود)، Maxi Cargo (ون باربری بزرگ‌تر با ظرفیت بار بیشتر) و MPV (مسافربری) ارائه می‌شود. علاوه بر این، به خانوادهٔ کادی یک نسخهٔ کراس به نام پانامریکانا و نسخهٔ اسپرتی بنام Vision هم اضافه شده است که اولی با جلوپنجرهٔ متفاوت، روکش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و ارتفاع بیشتر از سطح زمین، روی سفرهای خارج از شهر تمرکز دارد. همچنین گفته شده یک نسخهٔ کمپر هم در راه است که احتمالاً در آگوست معرفی خواهد شد.

نسل جدید کادی در سه تیپ مختلف شامل پایه، لایف و استایل به بازار عرضه خواهد شد که گفته می‌شود همهٔ آن‌ها تجهیزات بیشتری نسبت به قبل دارند. فروش این خودرو در ماه اکتبر آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تحویل نخستین نمونه‌های آن از اوایل سال ۲۰۲۱ صورت گیرد. تجهیزات استاندارد و قیمت‌گذاری کادی جدید نیز در زمانی نزدیک به آغاز فروش اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رحیم

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (104 ديدگاه)

    فکر میکنم این خودرو در کلاس مینی ون طبقه‌بندی میشه نه ون.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا