فولکس واگن

همه مدل‌های آپ! برای 2013

اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: شاید این سوال برای شما هم مطرح شده که چرا فولکس‌واگن هنوز هم تاکید زیادی بر وجود علامت تعجب ( ! ) در کنار نام این خودرو را دارد؟ هرچند جواب این سوال کمی جالب است اما در اینجا بجای این موضوع به حاشیه‌های رونمایی از « میکروکار » جدید فولکس‌واگن با نام « آپ! » خواهیم پرداخت.

آپ! خودرویی است که جواب بسیاری از سوالات مهندسین فولکس‌واگن بود. سوالاتی چون: چرا نباید کامپکت‌های شهری برای یک خانواده هم قابل استفاده باشند؟ چرا نمی‌توان بر روی این خودروها پیشرانه‌ای بسیار کارآمد قرار داد؟ چرا نمی‌توان از لحاظ ایمنی بر روی چنین خودروهایی کوچکی حساب کرد؟ چرا نباید « میکروکار » ها را با یک فضای داخلی جادار طراحی کرد و …

فولکس‌واگن در نمایشگاه فرانکفورت امسال با معرفی شش عضو دیگر از خانواده « آپ! » نشان داد که بدنبال بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های موجود بازارهای جهانی، برای این خودروی دوست‌داشتنی است. در ادامه به معرفی این شش مدل خواهیم پرداخت.

۱) eco UP : این خودرو دارای پیشرانه‌ای سه سیلندر به حجم ۱ لیتر است که توانایی تولید قدرتی معادل ۶۷ اسب‌بخار را داراست. مصرف سوخت این مدل حدودا ۴.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر خواهد بود.

بزودی تکنولوژی BlueMotion نیز که شامل سیستم Stop/Start و همچنین سیستم بازیابی انرژی باطری‌هاست بر روی این خودرو قرار خواهد گرفت.

Volkswagen eco Up! at 2011 Frankfurt Auto Show

۲) e UP : این مدل در ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد. استفاده از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی، میزان تولید آلاینده‌ها را کاملا به صفر رسانده است. قدرت خالص و گشتاور این مدل به ترتیب عبارتند از ۸۰ اسب‌بخار و ۲۱۰ نیوتن‌متر.

باطری‌های این خودرو با داشتن توان مصرفی معادل ۱۸ کیلووات برساعت، رسیدن به حداکثر سرعت ۱۳۰ و همچنین پیمودن مسافت میانگینی در حدود ۱۳۰ کیلومتر را نیز میسر کرده‌اند.

Volkswagen e Up! at 2011 Frankfurt Auto Show

۳) Buggy : برداشتن سقف خودرو و درب‌های آن، معرف عضو دیگری از خانواده آپ! با نام « باگی » است. این خودرو با الهام‌گرفتن از باگی‌های معروف دهه شصت میلادی که براساس « فولکس‌واگن بیتل » بوده و در سواحل کالیفرنیا نیز به وفور دیده می‌شدند، طراحی شده است.

استفاده گسترده از مواد پلاستیکی تقویت شده، عایق بودن کابین خودرو در برابر آب و نهایتا وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی از دیگر مشخصه هایی است که تابه امروز از این خودرو در دسترس است.

Volkswagen Buggy
Volkswagen Buggy
Volkswagen Buggy

۴) Azzurra : به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، کلاسیک‌ترین عضو خانواده Up همین مدل « آزوورا » است. این خودرو بدست آقای Giorgetto Giugiaro از نوابغ عرصه طراحی معاصر و همچنین آقای Walter de Silva طراح ارشد گروه فولکس‌واگن شکل گرفته است.

از جمله مشخصات ظاهری این خودرو می توان به مواردی چون استفاده از تریم چوبی در کابین، پوشش برخی از تجهیزات با روکش‌های کرومی و نهایتا چرم‌های سفید/آبی صندلی‌ها اشاره نمود.

Volkswagen Azzurra Sailing Team
Volkswagen Azzurra Sailing Team
Volkswagen Azzurra Sailing Team

۵) GT UP : اگر بدنبال قوی‌ترین عضو خانواده Up هستید، مدل GT را باید انتخاب کنید. قدرت خروجی این خودرو از ۷۴ اسب‌بخار به ۹۹ اسب‌بخار افزایش یافته است. این خودرو که با داشتن وزنی در حدود ۸۹۰ کیلوگرم می‌تواند برای بسیاری از هاچ‌بک‌ها دردسرساز شود.

به گفته فولکس‌واگن کیفیت سواری این خودرو یادآور اولین نسل GTIهای این کمپانی است. جلوپنجره‌ای به نسبت بزرگ، رینگ‌های ۱۷ اینچی و اگزوزهای کرومی و نهایتا تعبیه یک اسپویلر در انتهای سقف ظاهر این خودرو را کاملا اسپرت کرده است.

Volkswagen GT Up! at 2011 Frankfurt Auto Show

۶) Cross UP : همانند بسیاری از خودروهای فولکس‌واگن که با پیشوند Cross عرضه شده‌اند، طراحان فولکس‌واگن برای این خودرو نیز بیشتر جنبه‌های یک مسافرت خانوادگی را درنظر گرفته‌اند. از این‌رو « کراس » تنها عضو خانواده Up است که با چهار درب عرضه شده است. (البته تا به امروز)

Volkswagen Cross Up! at 2011 Frankfurt Auto Show
Volkswagen Cross Up! at 2011 Frankfurt Auto Show

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mory

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    عالیه اگه یه همچین ماشینایی بیاد تو ایران خیابونا پر از ایناس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا