فولکس واگن

معرفی رسمی نسخهٔ کوپهٔ فولکس‌واگن تیگوآن X در چین

پس‌ازاینکه اوایل امسال تصاویری از نسخهٔ کوپهٔ کراس‌اوور فولکس‌واگن تیگوآن توسط وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شد، حالا سازندهٔ آلمانی اولین تصاویر رسمی از این خودرو که تیگوآن X نام گرفته را منتشر کرده است. بخش جلویی این کراس‌اوور کوپه کاملاً مشابه نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیگوآن معمولی است اما از ستون‌های B تا عقب آن بسیار متفاوت است. از میانهٔ پروفیل جانبی خودرو، سقف شیب چشمگیری به سمت پایین پیدا کرده و نهایتاً به اسپویلر ظریفی در لبهٔ درب صندوق ختم شده است.

تیگوآن X در عقب هم چراغ‌های متفاوتی نسبت به نسخهٔ معمولی خود دارد که از گرافیک داخلی متمایزی برخوردارند و یک نوار LED آن‌ها را به هم متصل کرده است. در میانهٔ این نوار هم نوشتهٔ TIGUAN X به چشم می‌خورد. تیگوآن X که در این تصاویر دیده می‌شود به پکیج بیرونی R Line هم مجهز است که ویژگی‌هایی مثل سپرهای اسپرت، رینگ‌های بزرگ‌تر و نشان R در جلوپنجره را به همراه دارد. با توجه به اینکه تیگوآن X بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ تیگوآن معمولی ساخته شده، ۴,۷۶۴ میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۹۱ میلی‌متر است. عرض و ارتفاع این کراس‌اوور کوپه نیز به ترتیب ۱,۸۵۹ میلی‌متر و ۱,۶۲۸ میلی‌متر است.

تیگوآن X در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در دو سطح قدرت مختلف عرضه خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این موتور ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم مجهز است. تیگوآن X که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-سایک توسعه یافته است، اواخر امسال در چین عرضه خواهد شد و احتمالاً فقط در همین کشور باقی خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. chiron sport

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    طراحیش خیلی شیکه

    موافقم 26
    مخالفم 3
  2. AMG///

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    تیگوان معمولی به صد تای این میرزه

    موافقم 20
    مخالفم 7
  3. مهزیار

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    چقدر چینی شده

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    واقعا که من نمیدونم چین به تمام جهان نهصد تا ضربه زده حالا براش ماشین میزنن تو گوشی یه رام چین داریم یه رام گلوبال این هست که میگن چین کل جهان رو مال خودش کرده

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. پیمان

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      گوانگ‌دونگ یکی از استان های چین، 104میلیون نفر جمعیت داره. یدونه استانش از کل ایران جمعیتش بیشتره….

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. ارشیاsvj

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    فقط به درد همون موجودات چینی میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا