فولکس واگن

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس‌واگن گلف

با نگاه به گلف MK7، هرگز نمی‌توان منکر این واقعیت شد که فولکس‌واگن هر کاری در توان داشته انجام داده است تا هیچ هاچ‌بک کامپکت غیر لوکس دیگری امکان برتری بر آن‌را نداشته باشد. نسل هفتم گلف سبک‌تر، ایمن‌تر، راحت‌تر و کارآمدتر از تمام پیشینیان خود بود و حتی در مقایسه با رقبای خود، اگر نگوییم بهترین، اغلب یکی از بهترین خودروهای کلاس خود به حساب می‌آمد. حال اما گفته می‌شود تفاوت‌ها میان گلف MK7 با MK6 یا حتی MK5 به‌اندازهٔ تفاوت‌های MK7 با نسل کاملاً جدید هشتم نیست زیرا این نسل خریداران را به معنی واقعی کلمه به عصر دیجیتال وارد می‌کند. در ادامه نسل‌های هفتم و هشتم این هاچ‌بک محبوب آلمانی را باهم مقایسه کرده‌ایم.

ظاهر و اندازه

قطعاً طراحی بیرونی نسل هشتم گلف به‌هیچ‌وجه انقلابی نیست اما بااین‌حال این یک تغییر سادهٔ خطوط و منحنی‌ها مثل دو نسل قبلی نیست زیرا گلف جدید در مقایسه با سلف خود تیزتر به نظر می‌رسد و دماغهٔ آن نهایتاً به‌طور کامل از نو طراحی شده است. به‌طورکلی طراحی خودرو مدرن و شسته‌رفته است و بنابراین حالا با قاطعیت می‌توان گفت که گلف بالاخره برای آینده‌ای دیجیتالی و الکتریکی آماده شده است. از لحاظ اندازه نیز نسل هشتم گلف ۴,۲۸۴ میلی‌متر طول، ۱,۷۸۹ میلی‌متر عرض و ۱,۴۵۶ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن‌هم برای با ۲,۶۳۶ میلی‌متر است درحالی‌که طول، عرض و ارتفاع نسل هفتم به ترتیب ۴,۲۵۸ میلی‌متر، ۱,۷۹۰ میلی‌متر و ۱,۴۹۲ میلی‌متر بوده و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۲۰ میلی‌متر است.

داخل و تکنولوژی

از تغییرات بیرونی که بگذریم، آنچه در مورد گلف جدید کاملاً آشکار به نظر می‌رسد این است که کابین بسیار مدرن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد. در کابین نسل هشتم طراحی دوسطحی داشبورد، نمایشگر بالای داشبورد با زاویه به سمت راننده و ارگونومی بهتر، دریچه‌های تهویهٔ ظریف، نورپردازی داخلی، دکمه‌های فیزیکی کمتر و غربیلک فرمان جدید به چشم می‌خورد؛ اما حتی اگر این‌ها هم کافی نباشد، می‌توان نمایشگر سربالا، اتصال Car2X، رابط شارژ گوشی هوشمند و… را هم برای این خودرو سفارش داد. در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز هرچند گلف MK7 از کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص خستگی راننده، دستیار جلو و ویژگی‌های دیگری برخوردار بود اما هنوز هم در برابر گلف MK8 با دستیار مسافرت، چراغ‌های جلوی LED ماتریکس، دستیار جلو، ترمز هنگام پیچیدن و سیستم محافظت از عابر پیاده، حرفی برای گفتن ندارد.

پیشرانه و پرفورمنس

 فولکس‌واگن هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد و مصرف سوخت نسل جدید گلف منتشر نکرده ولی میدانیم که این هاچ‌بک محبوب آلمانی در پنج نسخهٔ هیبریدی مختلف عرضه خواهد شد. البته مطمئناً هنوز هم موتورهای بنزینی توربوشارژ هم برای گلف ارائه می‌شود که قدرتی از ۹۰ اسب بخار تا ۱۵۰ اسب بخار دارند. همچنین واضح است که نیروی دیزل هنوز برای فولکس‌واگن اهمیت دارد و به همین دلیل این شرکت برای گلف MK8 یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی را از ابتدا ساخته است و همچنین ارائهٔ نسخهٔ دیزلی پرفورمنس GTD را هم در برنامه دارد.

در پایان باید گفت هرچند گلف مدل ۲۰۲۰ برخلاف نسل قبلی با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی ارائه نمی‌شود اما تکنولوژی نیمه خودران، ویژگی‌های اتصالی و پیشرانه‌های هیبریدی آن به‌اندازهٔ کافی قابل‌توجه هستند که بیشتر خریداران را به سمت گلف جذب کنند. در همین حال، کسانی که خواهان یک هاچ‌بک کامپکت تمام الکتریکی از فولکس‌واگن هستند می‌توانند سراغ مدل جدید ID 3 بروند.

 

منبع: CarScoops

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    بجز چراغهای جلوش که شاید همه پسند نباشه در بقیه موارد خیلی جلو رفته و مدرنتر شده
    یکم یجورین چراغای جلوش
    مطمئنا پرفروشترین خودروی تاریخ گلف خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    طراحی چراغهای عقب نسل جدید بهتر از نسل گذشته هست. از طرفی کابین نسل جدید چشم بسته باید گفت بسیار بسیار بهتر شده. فقط می مونه چراغهای جلو. بنظر من گرافیک و نحوه لامپهای داخل چراغ جلوی نسل جدید بهتر شده، اما مشکل ابرویی بالاش که همون LED هست، طراحی مناسبی نداره. یعنی میشد بجای اینکه صاف طراحی کنند، منحنی طراحی بشه. در هر حال، جلو پنجره هم مانند کمری بازه. بیشک در نسخه GTI تمام این مشکلات برطرف میشه. در واقع اگر از نظر دوستان هم چنین نکاتی که گفتم، نقطه ضعف نباشه، باز هم این موارد در نسخه GTI تغییر می کنند چون باید نسخه GTI متفاوت باشه با نسخه استاندارد. به همین راحتی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    نکته عجیب بیشتر ماشینای جدید عرضه شده اینه که اول بدجور توو ذوق میزنن ولی کم کم توو دل جا باز میکنن! خودم قبلا میگفتم این که فرق زیادی نکرده ولی توی عکسای مقایسه ای از نمای جانبی نسل هشتم کاملا مدرن تر شده و اختلاف دو نسل مشخصا به چشم میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنظرم 2تا ناهماهنگی تو طراحیش هست
    1-چراغای جلو(با کلیت ماشین و نسل های پیشین همخونی نداره)
    2-دماغه تیز زیر جلوپنجره(عدم همخونی با خطوط ملایم ماشین)
    این دوتا تناسباتو به هم زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سجاد

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    اصلا جدیدش مال خودتون. برید خط تولید نسل قبلیو بیارید ایران ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق چراغای جلوش شدم!
    البته من یه پولوی نسخه برزیلی مونتاژ کرمان خودرو یعنی گل دارم :)
    و با اینکه ماشین جدید خریدم دلم نیومده بفروشمش و هنوز باهاش میرم بیرون
    مگه هاچ بک از گلف بهتر داریم اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا