فولکس واگنهیوندای

نبرد هاچبک های داغ: فولکس‌واگن گلف GTI در برابر هیوندای ولوستر N

هاچبک های اسپورت زیادی طی سالیان اخیر آمده‌اند و رفته‌اند. برخی از آن‌ها کاملاً خاطره‌انگیز شده‌اند اما تعداد معدودی از آن‌ها توانسته‌اند به اندازه گلف GTI خبرساز شوند. این خودرو اخیراً وارد نسل جدید خود شده است. از زمان تولید هفتمین نسل گلف GTI، فولکس‌واگن شاهد عرض‌اندام رقبایی همچون فورد فوکوس ST بوده اما یکی از چالش‌های غیرمحتمل این خودرو به شکل رقیبی کره‌ای با نام هیوندای ولوستر N ظاهر شده است.

Hyundai Veloster

اگرچه ولوستر از نظر فنی کوچک‌تر از گلف است اما خطری بالقوه برای حکم رانی GTI در بازار هاچبک ها محسوب می‌شود. این خودرو کمی پیش از گلف عرضه شده و ما می‌خواهیم ببینیم این دو خودرو در برابر یکدیگر چه حرف‌هایی برای گفتن دارند. با ما همراه باشید.

  • طراحی ظاهری

هشتمین نسل گلف GTI از طراحی تکاملی استفاده کرده است. درست همانند پورشه ۹۱۱، فولکس‌واگن دوست دارد GTI ریشه‌های طراحی اصیل خود را حفظ کند؛ اما با این وجود نیز برخی عناصر طراحی رادیکال در این خودرو دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نوار نورانی تمام LED در بخش جلو و مه شکن‌های منحصربه‌فرد اشاره کرد. از نظر ما رینگ‌های گلف GTI جدید خیلی با ماهیت آن همخوانی ندارند.

اما ولوستر N درست در نقطه مقابل رقیب قرار دارد. این خودرو با رنگ‌های روشنی عرضه می‌شود که سریعاً جلب‌توجه می‌کند. شاید این خودرو برای افرادی با سن بالای ۴۰ سال احمقانه به نظر برسد. در ولوستر N مواردی همچون بال عقب بزرگ، عناصر قرمزرنگ و استایل بدنه عجیب سه درب دیده می‌شود. اگر خواهان جلب‌توجه هستید ولوستر خودروی مناسبی خواهد بود.

  • پرفورمنس

جدیدترین نسل گلف GTI از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار استفاده کرده و همانند نسل پیشین با دو گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و ۶ سرعته دستی در دسترس است. گفته می‌شود این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۵.۵ ثانیه‌ای داشته ولی انتظار داریم قدرت پیشرانه در شرایط واقعی بیشتر از مقدار اعلامی کارخانه باشد. سیستم دامپر تطبیقی نیز باعث ایجاد سواری نرمی خواهد شد.

ولوستر N نیز از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با دو قدرت ۲۵۰ یا ۲۷۵ اسبی استفاده می‌کند. هیوندای تنها گیربکس ۶ سرعته دستی را برای محصول خود در نظر گرفته اما گفته می‌شود در آینده‌ای نزدیک گزینه گیربکس دوکلاچه نیز اضافه خواهد شد. ولوستر N حتی با گیربکس دستی نیز خواهد توانست پا به پای گلف بتازد زیرا این خودرو وزن مناسبی دارد. GTI خودروی راحت‌تری خواهد بود اما ولوستر به خاطر ماهیت کوچک خود گزینه‌ی چابک‌تری خواهد بود.

  • کابین

واضح است که طراحی جدید کابین گلف GTI در سطح بسیار بالایی قرار داشته و مشابه محصولات آئودی است. پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه مرکزی ۱۰ اینچی باعث شده‌اند حس مدرنی ایجاد شود. انتظار می‌رود متریال کابین نیز کیفیت بالایی داشته باشند.

هیوندای ولوستر N مدل 2019

در مقابل اما ولوستر کابین ارزان‌قیمتی دارد. پلاستیک‌های سفت زیادی در خودرو بکار رفته و به نظر می‌رسد هیوندای فقط به فکر رنگی کردن بدنه بوده و کابین را از یاد برده است. جدای از دکمه‌های حالت رانندگی آبی در روی فرمان و تریم اطراف دکمه استارت، کابین ولوستر N از پلاستیک‌های ارزان‌قیمت پر شده و تنها صندلی‌های اسپورت به شما یادآوری می‌کنند که این ولوستر پایه و معمولی نیست.

  • فضای بار و کابین

گلف GTI بار دیگر از این منظر درخشیده زیرا یک کلاس بالاتر از ولوستر ساب کامپکت قرار دارد. ما فعلاً ابعاد گلف GTI را نمی‌دانیم اما نسل پیشین این خودرو فضای بار ۱۵۲۰ لیتری پس از خوابان صندلی‌ها داشته که بیشتر از فضای بار ۱۲۶۰ لیتری ولوستر N می‌باشد. گلف GTI همچنین دارای یک درب اضافی بوده و سرنشینان بخش عقب خودرو فضای بیشتری دارند. اگر معمولاً افراد زیادی را حمل می‌کنید گلف گزینه بهتری خواهد بود.

  • قیمت

قیمت فولکس‌واگن گلف GTI 2021 هنوز مشخص نیست اما شک داریم این خودرو ارزان‌تر از نسل پیشین با بهای پایه ۲۸۵۹۵ دلاری باشد. ولوستر N قیمت ۲۷۶۰۰ دلاری داشت و حتی اگر پکیج پرفورمنس را سفارش دهید قیمت آن زیر ۳۰ هزار دلار باقی خواهد ماند. در مقام باید گفت نسخه فول گلف GTI به سمت ۴۰ هزار دلار حرکت خواهد کرد و بنابراین از نظر قیمت ولوستر N گزینه بهتری است.

خب نظر شما چیست؟ گلف GTI اثبات شده یا ولوستر N جاه‌طلب؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    تفاوت قیمتشون آدمو به فکر وا میداره. ولی در کل گلف کاربری بیشتری داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      بنظرم صرفا هاچبک بودنشون باعث مقایسشون شده، این تیتری هم ک زدن برای اعتبار بخشیدن به ولوستر خوب هست، گذاشتن گلف شاخص و گل سرسبد هاچبکها کنار ولوستر و تیتر هاچ بکهای داغ بنظرم بی انصافی برای گلف هست.
      لیست ده تایی سریع ترین (داغترین هاچبکها) طبق تاپ گیر همرااه با شتابشون :
      1- Audi RS3: 4.1 seconds
      2-Mercedes-AMG A45: 4.2 seconds
      3-Volkswagen Golf R (306bhp): 4.6 seconds
      4-Audi S3: 4.6 seconds
      5-Ford Focus RS: 4.7 seconds
      6-BMW M140i: 4.8 seconds
      7-Honda Civic Type R: 5.7 seconds
      8-Seat Leon Cupra SC 300: 5.6 seconds
      9-Audi S1: 5.8 seconds
      10-Volkswagen Golf GTI Clubsport S: 5.9 seconds

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sina Barca

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        البته گزینه سوم گلف آر هست که از GTI خیلی بالاتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. GERMANY

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (946 ديدگاه)

      اصالت فولکس رو ترجیح میدم (با احترام به رقیب دیگر و طرفداران) اما جای یه نظر سنجی توپ خالی بود……
      بذارید من یکی بذارم?
      گلف GTI لایک
      ولوستر N دیسلایک.
      میخواستم اشتباهی بنویسم دلستر????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    کمپانی هیوندای طیف گسترده ای از سدان ها و شاسی بلندها رو تولید میکنه ولی شرکت آسان موتور و جدیدا تو سه سال اخیر هم شرکت کرمان موتور فقط چند مدل خاص رو وارد میکردن یعنی : “سانتافه ، توسان ، سوناتا ، آزرا ، اکسنت ، النترا و جنسیس” و بقیه مدلا رو هیچوقت وارد نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. lamborghini

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    گلف خودرویی هست که خودشو ثابت کرده و عالی هست البته ولوستر هم فکر می کنم خوب باشه
    یه مطلبی هم چند وقته ذهنم رو مشغول کرده این که تو پست خودروهای کره ای چند وقته کامنت های عجیبی می بینم ولی با تجربه خودم در دنیای واقعیت کسی رو میشناسم که سانتافه نسل قدیم کارکرده خریده بود امسال فروخت و یه ix55 کارکرده خرید فکر نمیکنم بدی از خودرو ی کره ای دیده باشه و این قدر که دوستان میگن بد باشه با توجه به این که افراد پولدار قبل خرید تحقیقات زیادی میکنن و حساسیت زیادی به خرج میدن حداقل این شخصی که من میشناسم این طوریه و دنبال کالای خوب هست همیشه البته خود من به شخصه برای خرید خودروی اقتصادی برند های ژاپنی رو ترجیح میدم مثل هندا مزدا نیسان سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      درست میگ زمانی که هوندا اکورد وارد بازاز ایران شد استقبالی ازش نشد و باز هم کره ای ها در بازار فروش بالایی داشتن قطعا افراد سرمایه دار دلیل خوبی داشتن که سوناتا به اکورد ترجیح دادند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کافر مقدس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هاجبک های خارجی چقدر متفاوت ن با داخلی از نظر ابعاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    طرفدار هبچ‌کدوم‌ نیستم واتفاقا با هاچبک حال نمیکنم زیاد اما وقتی هردوشو تجربه کنین متوجه میشین ولوستر در برابر گلف یک شوخیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir???

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    از نظر ظاهری وقتی نمای جلو رو دیدم یکمی انتخاب سخت شد ولی وقتی نمای عقب رو دیدم هیچ شکی در بهتر بودن ظاهر گلف برام نموند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ممد ژانگولر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    هر جور حساب میکنم گلف ی چیز دیگست
    فاکتور قیمت هم نمیتونی تاثیر زیاد داشته باشه
    در ضمن مرسدس بنز هاچ بک هم نمیشه نادیده گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ♤Angus_812♤

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    کلاس مورد علاقم همین هاچ بک هاس از بچگی خیلی باهاشون حال میکنم یادمه از همون بچگیام عاشق ۲۰۶،گلف،aclaas، بودم حیف که در حد یه ارزو شدن برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرشاد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مثل اینه فولکس واگن آرتئون رو بخای با پژو اردی مقایسه ونب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      بابا بیخیال خیلی فضایی فکر میکنی ولستر توسط تیم المانی از بهترین ها طراحی شده و تلاش زیادی برای ان شده ولستر کجا ار دی کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا