فولکس واگن

منع فولکس‌واگن از تبلیغ اعتماد به سیستم‌های ایمنی!

نمایش جدیدترین تبلیغ فولکس‌واگن که سیستم‌های ایمنی پولوی جدید را نشان می‌داد در بریتانیا ممنوع شد. مقامات بریتانیایی می‌گویند در این تبلیغ اعتماد و تکیه بر سیستم‌های کمک راننده نشان داده شده و این کار ممنوع است.


در تبلیغ یاد شده پسری را می‌بینیم که تصادفاتی با دوچرخه‌ها و کارت و موتورسیکلت داشته است. این پسر پس از بزرگ شدن یک دستگاه پولو را می‌راند و البته پدرش با ظاهر نگران نیز در کنار دستش نشسته است. تبلیغ فولکس‌واگن با نمایش نزدیک بودن به‌ تصادف با یک تراک سیستم پایش نقاط کور را نشان می‌دهد. همچنین سیستم ترمز خودکار نیز به او کمک می‌کند تا از تصادف با عابر پیاده جلوگیری نماید.

۶ نفر از این تبلیغ فولکس‌واگن به اداره استانداردهای تبلیغات بریتانیا ASA شکایت کرده و ادعا داشته‌اند این تبلیغ با برجسته‌تر کردن مزیت‌های سیستم‌های ایمنی افراد را به رانندگی خطرناک‌تر تشویق می‌کند.


فولکس‌واگن این ادعاها را رد کرده و می‌گوید هیچ موضوعی که افراد را به رانندگی خطرناک، رقابتی و تهاجمی تشویق در تبلیغ یاد شده وجود ندارد.


این خودروساز آلمانی راننده حاضر در تبلیغات خود را به عنوان فردی دست و پا چلفتی و بدشانس که تصادفات زیادی داشته توصیف کرده و می‌گوید این موضوع را از طریق صحنه‌های طنز به تصویر کشیده است.


فولکس همچنین خاطرنشان ساخته تبلیغ تکنولوژی‌های ایمنی بدون نشان دادن شرایط خطرناک بالقوه غیرممکن می باشد. این شرکت می‌گوید عملکرد تکنولوژی‌های ایمنی را به‌طور دقیق و مؤثری نشان داده است.


البته ASA با گفته‌های فولکس موافق نبوده و می‌گوید استفاده از موقعیت‌های خطرناک و استفاده از تکنولوژی‌های ایمنی به این معنی است که در تبلیغ یاد شده تکیه و اعتماد به سیستم‌های ایمنی باعث می‌شود رانندگان مسئولیت‌پذیر نباشند.


در بیانیه ASA آمده است:

ما به این نتیجه رسیدیم که تکیه بر سیستم‌های ایمنی پیشرفته به گونه‌ای اغراق‌آمیز نشان داده شده و طرح کلی این تبلیغ فولکس افراد را به رانندگی غیرمسئولانه تشویق می‌کند. این تبلیغات نباید در فرم کنونی نشان داده شود. ما به فولکس‌واگن گفتیم که نباید با برجسته کردن سیستم‌های ایمنی خودروها باعث تشویق رانندگی غیرمسئولانه شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    این تبلیغ که خیلی قدیمیه !
    تازه الان ممنوعش کردن
    مگه یه تبلیغ چند ماه تو رسانه های غربی می مونه ؟
    بعدشم دیگه این ایراد بنی اسرائیلی گرفتن. اگر اینجوری باشه که کلا ماشین های اسپورت هم نباید تبلیغ بشن . چون تبلیغ ماشین اسپرت باید ذات اسپرتی اینجور ماشین ها رو نشون بده که از دید آقایون تبلیغ رانندگی غیرمسئولانه تلقی خواهد شد !
    یعنی الان با همین منطق استون مارتین هم باید از تبلیغ منع بشه
    مگر اینکه موضوع فقط گیر دادن به فولکس باشه.
    یه تلاش جهانی برای زمین زدن یه برند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ب ام و سلطان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این دیگه چه بهانه فرا بنی اسراییلیه بگید آخرشو بگید چند هزار تا یاد سریال بریکینگ بد افتادم که هایزنبرگ میره دفتر وکیل منشیه به خاطر یه شیشه ازش ۲۵ هزار تا می‌گیره تا آدرس بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    این یه مسئله دو پهلوست. اگه صرفا فقط این دیدگاه مدنظر باشه از فردا هیچ شرکتی نباید لیست تجهیزات ایمنیشو تو کاتالوگش بزنه. چون باعث میشه خیال راننده از بابت ایمنی راحت بشه و مسئولیت پذیری کمتری داشته باشه.
    از یه جهت هم خیلی خوبه که این اندازه سختگیری بشه چون شرکتها میدونن کاملا زیر نظرن و سهل انگاری نمیکنن. قضیه دیزل گیت در یه زمینه دیگه تکرار نمیشه.
    اما نظارت باید هوشمندانه باشه نه مثل این گیرای الکی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بجای اینکه بهانه های بنی اسرائیلی بیارید مستقیم بگید میخواهیم فعالیت و فروش فولکس و تو انگلیس و محدود کنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      کار انگلیسیها کاملا درسته قرارنیست حالا بخاطر دوتا سیستم ایمنی بیشتر رانندگی غیر مسئولانه تبلیغ بشه و رانندها بیش از حد به ماشین اعتماد کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ب ام و سلطان

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (31 ديدگاه)

        امان از تعصب و نفرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. بهراد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    این متخصصان انگلیسی اگر بدونن ما هنو سوار پراید میشیم
    اون موقع چیکار میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا