فولکس واگن

موافقت فولکس با بازخرید خودروهای دیزلی در 2 شهر آلمان

فولکس‌واگن با بازخرید خودروهای دارای پیشرانه دیزلی که تحت تأثیر رسوایی دیزل گیت بوده‌اند در دو شهر آلمان موافقت کرده است. هم‌اکنون این کمپانی عظیم باید مدل‌های TDI را برای اولین بار در اروپا، در دو شهر Arnsberg و Bayreuth بازخرید نماید.


اگرچه این موضوع یک اقدام مسبوق به سابقه در بیرون از آمریکا برای مصرف‌کنندگان شرکت محسوب می‌شود اما فولکس می‌گوید تصمیم یاد شده یک استثنا از ارزش قانون خودروهای مذکور است. فولکس‌واگن انتظار ندارد که این تصمیم به شهرهای دیگر نیز تعمیم یابد. این کمپانی در ایمیلی که به اتوموتیونیوز فرستاده تأکید داشته که از حقوق خود برای حفاظت در برابر شکایات نامعقول مصرف‌کنندگان در آینده استفاده خواهد کرد.

volkswagen beetle TDi
این شرایط در آمریکا و اروپا کاملاً متفاوت است. فولکس‌واگن چندین و چند بار اعلام کرده که هیچ قانونی را در اروپا نقض نکرده و نیازی به پرداخت غرامت به مصرف‌کنندگان اروپایی نمی‌بیند. در همین زمان، غول آلمانی با پرداخت تقریباً ۲۵ میلیارد دلار در قالب مالیات، غرامت و جریمه در حق مصرف‌کنندگان و رگلاتورهای آمریکایی موافقت کرده است.

مسئول اتحادیه اروپا در زمینه حقوق مصرف‌کنندگان گفته:

فولکس‌واگن همیشه گفته که به تمامی مصرف‌کنندگان اهمیت می‌دهد اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان به افزایش ۲ ساله گارانتی خودروهای دیزلی رضایت داده است.

2015 Volkswagen Golf TDI
یک گروه مستقل از مالکان خودروهای فولکس در بریتانیا و هلند درخواست غرامت از این برند کرده‌اند. حدود ۱۴۰ هزار نفر از مالکان قبلاً دادخواستی را در این باره امضا کرده‌اند. این جمعیت بخش بسیار کوچکی از تعداد ۸.۵ میلیون نفری تحت تأثیر دیزل گیت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بعدش خیلی ریلکس با یه خودروساز وطنی قرارداد می‌بنده، تا *** مصرف کننده بدبخت ایرانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    پس اخر مجبور شد اون مدلها رو بازخرید کنه
    اگه از این قوانىن تو ایران هم وجود داشته باشه خودروسازها هر کارى که بخوان نمىتونن انجام بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    کی تموم میشه این دیزل گیت خدا داند…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا