فولکس واگن

موتور جدید ۶ لیتری W-12 فولکس‌واگن

گروه فولکس‌واگن از نسل جدیدی از موتورهای دو توربوشارژر W-12 خبر داده که احتمالاً در مدل آینده بنتلی بنتِیگا کراس‌اور و همین‌طور برخی دیگر از مدل‌های بنتلی و آئودی استفاده خواهد شد. خروجی این موتور جدید برابر ۵۹۹ اسب‌بخار و ۹۰۰ نیوتن‌متر اندازه‌گیری شده است و طبق گفته فولکس‌واگن، این مقرون‌به‌صرفه‌ترین ۱۲ سیلندر موجود در بازار خواهد بود.

Volkswagen group W-12 engine
Volkswagen group W-12 engine
در حال حاضر مجموعه‌ای از مدل‌های آئودی و بنتلی از موتورهای W-12 استفاده می‌کنند، ولی اشاره خاص فولکس‌واگن به مناسب‌بودن پمپ روغن موتور جدید برای کاربردهای خارج از جاده، آن را به مدل شاسی‌بلند آینده بنتلی بنتِیگا (Bentayga) نزدیکتر می‌کند. این موتور ۱۲ سیلندر دو توربوشارژر، با انژکتور مستقیم دارای ویژگی‌های چون غیرفعال‌شدن سیلندرها و استاپ‌-استارت برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز خواهد بود و همین‌طور دسته هیدرولیک هوشمند موتور برای کمک به تعدیل لرزش‌ها و سطح بالای راحتی در رانندگی استفاده خواهند شد.

Volkswagen group W-12 engine cutaway
Volkswagen group W-12 engine cutaway
طبق گفته فولکس‌واگن، بسته به وسیله نقلیه‌ای که این موتور در آن نصب شده باشد، موتور ۶ لیتری W-12 می‌تواند در زیر ۴ ثانیه شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعتی برابر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را محقق کند.

Volkswagen 3-cylinder TSI ea211 engine
Volkswagen 3-cylinder TSI ea211 engine
فولکس‌واگن همچنین در حال حاضر بر روی نسل جدیدی از موتورهای توربوی ۳ سیلندر کار می‌کند که بر اساس موتورهای چهار سیلندر EA211 توسعه داده می‌شوند. به لطف سوپرشارژرهای الکتریکی که باعث افزایش قدرت خروجی توربو می‌شود، قدرت موتورهای ۳ سیلندر به ۲۶۸ اسب‌بخار خواهد رسید و حداکثر گشتاوری برابر ۲۷۰ نیوتن‌متر خواهند داشت. شاخه لوکس آئودی نیز به سراغ «سوپرشارژهای الکتریکی» رفته است تا عملکرد و بهینه‌سازی مصرف سوخت را ارتقا بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    یا ابالفضل
    عجب موتوری
    دمت گرم فولوکس واگن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (377 ديدگاه)

      قدرتش کمه نسبت به تعداد سیلندر

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Elring-aventador

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (331 ديدگاه)

        ناموسا باید بری به فولکس واگن بگی از اینکه از یه موتور 12 سیلندر 599 اسب بخار بیرون کشیدی فازت چیه یا رسم شکل نشون بده

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    من زیاد از بخش فنی سر درنمیارم،ولی 6 لیتر واسه 12 سیلندر کم نیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      سلام شاهین جان.
      این مطلب رو در این باره بخون:
      یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان در دانشگاه ژرمن، حجم ۵۰۰ سانتی‌متر مکعب را به‌عنوان حجم ایده‌آل برای هر سیلندر در موتورهای احتراق داخلی معرفی کردند……
      http://www.pedal.ir/آموزش/موتور-سیلندرهای-نیم‌لیتری/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hitler

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      شاهین جان اساس طراحی موتور های خورجینی دوبل گشتاور بیشتر در گستره ی زیادی از دورموتور هست.اصلا بعید نیست که ازش تو شیرون استفاده کنند.(البته با تغییرات)
      اون شش صد اسب و 900نیوتون متر واس مدل پایه بدون دستکاری های کمپانی هاس.
      اون جاشو موافقم باهات که شاید یکم از نظر ارقام کم باشه ولی اگه توجه کنی نوشته مقرون به صرفه ترین.یه موتور در صورتی مقرون به صرفس که مصرف کم،تعمیر راحت و استهلاک کمی داشته باشه و این باعث میشه توان خروجی یه موتور شش لیتری کمتر از حد انتظار باشه.

      مردم از هر چیزی سخن می گویند، به ویژه از آنچه درباره اش هیچ نمی دانند.((ژان پل سارتر))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        ممنون از جوابی که بهم دادی.
        راستش من پیش خودم فکر کردم چون الان به فرض مثال موتورهای هشت سیلندر با حجم های 6 لیتر و بالاتر داریم واسه اون.الانم این 12 سیلندر هستش باید حجمش بالاتر میبود.(البته من اینجوری تصور کردم)
        ممنون دوست عزیزم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجتبی(ساروی)

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        اقای هیتلر خواهشا به احترام 72میلیون کشته در جنگ جهانی دوم اسم اواتارت رو عوض کن خواهشا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          طرف اسمش کافر مقدسه پرچم بدنام ترین کشور رو هم زده صدات در نمیاد نه واسه ژاپنی های بدبخت که اینا نابودشون کردن نه مردم ایران نه عراق نه افغانستان نه ویتنام و ………. احترام قائل نیستی؟ ایا هیتلر شروع کننده جنگ بود؟ کسائی که امریکاییها و انگلیسی ها هم کشتند رو هم به اسم هیتلر میزنی؟ اینا تایید هیتلر نیست اما وقتی بدتر از هیتلر هست این تذکرت واقعا نابجاست

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. جی تی ار

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      دوستمون درست گفتند.به طور کلی وقتی شما یک سیلندر رو در نظر میگیری, هرچی حجم این سیلندر بیشتر بشه سوخت و هوای بیشتری در اون جای گرفته و انفجار بزرگتری رخ داده و به تبع آن, قدرت بیشتری تولید می شود; اما با این افزایش حجم وزن موتور و پیستون بیشتر شده ومصرف هم به شدت بالا می رودو بخشی از این قدرت تولیدی بیهوده هدر می رود. پس در طراحی موتور شما باید بهترین تعادل در تولید قدرت و وزن موتور و مصرف رو با حجم موتور ایجاد کنی. اینجاست که توربو و سوپر شارژر وارد میشه و در متراکم تر کردن هوا بدون افزایش مصرف بنزین و تولید انفجار بزرگتر نقش مهمی ایفا می کنه اما در به کاربردن آن باید توجه کنی استهلاک موتور از اندازه ی معمول بیشتر نشه.
      وهمه ی اینها یک هزارم طراحی موتور بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        ممنون از همتون دوستان عزیزم
        به جوابم رسیدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجتبی(ساروی)

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        جناب رهگذر وقتی یه اتیشی تو یه جنگل درمیگیره دیگه به تر و خشک نگاه نمیکنه همه رو باهم میسوزونه هیتلر با عقاید فاشیستی و نژاد پرستانه و باحمله به لهستان اتش جنگ جهانی دوم رو روشن کرد .هیتلر مسول مرگ تمامی کشته های جنگ جهانیه .وقتی اتش حنگ درگرفت همه رو میسوزونه اگه اون حنگ رو شروع نمیکرد ایا المانی ها ایتالیایی ها و حتی اون زاپنی که جنابعالی در نظریه پردازیت عنوان کردی کشته نمیشدن .چون اصولا حنگی در نمیگرفت .درضمن همین 2هفته پیش نخس وزیر ژاپن تو سخنرانیش توی کنگره ی امریکا گفت از رفتار کشورش توی جنگ جهانی دوم شرمندست .جناب رهگذر باکمال احترام از شما خواهش میکنم یه بار دیگه تاریخچه ی جنگ جهانی دوم رو مطالعه کن .یه مطلب دیگه مسول یک میلیون کشته در جنگ ایران وعراق کیه ؟صدام شروع کننده جنگ بوده و مسول کشته شدن عراقی های شرکت کننده در جنگه .این مطلب واسه ی همه واضحه افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hitler

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          جناب ساروی در مطالعه تاریخ دو گزینه رو در نظر داشته باشد
          1:با عدالت قضاوت کنید
          2:متناسب با شرایط آن زمان قضاوت کنید
          بنده اونقد از هیتلر در فروم ها و سایت های مختلف دفاع کردم خسته شدم.حوصله ندارم شروع کنم از خدمات ارزنده ای که به دنیا داشته بگم(حالا مهم نیس در نظرم برای شما جانی هس یا هرچی)
          همینو میگم که بنده مورخ ام.بدون غرض قضاوت میکنم.شب و روز مطالعه میکنم.در طول شب چهار ساعت میخوابم و فقط فکر میکنم تا نتیجه بگیرم از اونچه که اتفاق افتاده.
          یک کلام میگم:همه چیز آنطوری نیست که بنظر می آید.اگر مایل به مناظره باشین در خدمتم.توضیح در مورد خدمات هیتلر در یک سایت با محوریت وسایل نقلیه غیر منطقی هست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. جی تی ار

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          طرفداری از کافری مثل هیتلر خیلی ظلمه; ولی جناب ساروی برای شما متاسفم که اینقدر سطحی فکر می کنید و در قضاوت هایتان هزار اطلاعاتی را که خودتان هم می دانید رو دور از نظر نگه می دارید. امیدوارم منظورم برا همه افتادهباشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رهگذر

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          خیلی مضحکه ادعات من یه بار دیگه تاریخ جنگ جهانی رو بخونم؟ حتما از منابع یهود؟ چون واضح هست که هیتلر شروع کننده جنگ نبود و شما حتی همینرو هم نمیدونی! اون وقت من برم دوباره بخونم؟ اصلا از نقش انگلیس بخصوص ودر راس همه وینستون چرچیل ملعون خبر داری؟ بخدا اگه روحت خبر داشته باشه این پدرنامرد در هر دو جنگ و کشیدن پای المان به جنگ نقش اساسی داشته خودش هم چند بار با افتخار به این موضوع اشاره کرده یکی از کسانی که طرح جلوگیری از قوی شدن المان رو داد همین موجود بود و میخواست آلمان ها قطب کشاورزی بشن !همش گفتن هیتلر تو هم میگی هیتلر ……

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. علی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مگه میخوای تانک جابه جا کنی !؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Lord Cezar

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تو زمینه موتور های 12 سیلندر به نظرم بهترین تکنولوژی رو موتور v12 اونتادور و موتور f12 داره . قدرت خروجی شون با اینکه تنفس طبیعی هستن عالیه . اما باز این موتور w12 با دو توربو شارژر 599 اسب قدرت داره با اینکه گشتاورش 200 تا بیشتر از دو موتور بالاس ولی خوب با دو توربو شارژر باید بیشتر از اینا میتونستن قدرت بکشن بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      جناب هیتلر شما مورخی سرور بنده .جای شما بالای سرما .بنده هم اگه خدا قبول کنه نویسنده وفیلم نامه نویس هستم .اگرهم فکر میکنی دروغه تو گوگل این اسم رو سرچ کن سید مجتبی هادیان .منم حوصله بحث ندارم و الله یعلم خوب یا بد رفتن که رفتن ولش کن شب خوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        وضع فیلم نامه های ایرانی حالا معلوم شد چرا اینطوریه :D البته منظورم شخص شما نیست به دل نگیر کلا سینمای ایران ایراد داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی(ساروی)

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (551 ديدگاه)

          نمیدونستم اینقدر تو پدال احمدی نژادی داریم .اینجا جای بحث تاریخی نیست .فقط یه مطلبو بگم تا معلوم بشه کلی از ماها هم روحیه ی اریایی پرستی تو وجودم هست .تو بازی دوستانه ی ایران و المان همون بازی که 120هزار نفر اومده بودن تو ورزشگاه ازادی موقعی که سرود ملی المان خونده شد کلی تماشاگر یعنی تعداد خیلی خیلی زیادشون بلند شد ن و شروع کردن دستاشون رو به نشانه ی( های هیتلر)سلام نظامی معروف اس اس بالا اوردن بازیکنای المان دهنشون باز مونده بودن و با تعجب داشتن نگاه میکردن .من قبول دارم که تاریخ رو پیروزمندان مینویسن و انگلیس هم کشور کثیفیه و پراز نیرنگ و شاید تاریخ جنگ جهانی دوم هم کلی تحریف شده ولی دوستان نمیتونن جنایت های بیشماری رو که دولت فاشیست المان تو جنگ انجام داد و تسویه ی نژادی و کشتار یهودیان حالا تو هر مقیاسی شاید 6میلیون مورد ادعایی درست نباشه و لی حتی اگه 500هزار نفر هم باشه رو انکار کنید .اگه اسراییل از یه اتفاق تاریخی داره سواستفاده میکنه دلیلی نداره اصلا اون اتفاق رو انکار کنیم .حرف من اینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    موتور خیلی خوبی باید باشه. خیلی از کمپانیها دارن روی موتور سه سیلندر کار می کنند و به نتایج خیلی خوبی هم رسیدند که بتونند قدرت بالا را با مصرف سوخت کم فراهم کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رهگذر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فکر نمیکردم 12 سیلند هنوز خواهان داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      رهگذر جان یادم رفت یه چیزیو بهت بگم شما گفتی امریکا بدنام ترین کشور دنیاست رو چه حسابی این حرف رو زدی ؟؟؟؟؟کی گفته ؟؟؟؟؟من قبول ندارم؟؟؟؟؟شاید در بارگاه پروردگار امریکا بدنام ترین باشه اینو من نمیدونم ولی در روی زمین خدا درست یا غلط یه کشور دیگست که بدنام ترینه .دنیا فقط ایران با هفتاد میلیونش نیست 6میلیارد دیگه هم خدا خلق کرده که نظرشون با شما فرق میکنه تازه تو کشور خودتم خیلی ها باهات موافق نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. shayan

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    برای اطلاعات عمومی دوستان:
    تو پروسه سایزینگ داون(sizeing down) موتور که ظاهرا قراره انقلاب بعدی تولید خودرو باشه یکی از غول های بزرگ این مقوله ولوو هستش که از یک موتور 2 لیتری با سیستم تنفس سوپر شارژ و توربو شارژ باهم(تو دور های پایین از سوپر شارژ استفاده میشه که تاخیر نداره،برعکس توربو و تو دور های بالا از توربو استفاده میشه که بازده بهتر از سوپر شارژ داره) تونسته320 اسب بخار و 400 نیوتون متر گشتاور تولید کنه که تو مدل های xc90 , xc60 , s60 v60 در دسترسه(البته به جز xc90 بقیه از همین موتور 306 اسب قدرت میگیرن)
    ولوو اعلام کرده که جایگزین بعدی این موتور به موتور 3 سیلندر هستش که تا به امروز از لحاظ قدرت نیروی کافی رو داره ولی گشتاورش هنوز کمه
    با این حرکت فولکس واگن که چنین موتور 3 سیلندری تولید کرده واقعا باید براش دست زد.
    مرسی از مدیریت سایت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا