فولکس واگن

احتمال ساخت نسخهٔ وانت فولکس‌واگن اطلس

پس از ارائهٔ کراس‌اوور فول سایز اطلس توسط فولکس‌واگن در شمال آمریکا در پاییز گذشته، حالا سازندهٔ آلمانی احتمال ساخت نسخهٔ وانت آن‌را مطرح کرده است. مهندس ارشد فولکس‌واگن آمریکا «Matthias Erb» در نمایشگاه دیترویت در مصاحبه‌ای با CarBuzz علاقهٔ این شرکت را برای ساخت چنین خودرویی تأیید کرد. البته فاصلهٔ زیادی میان علاقه و ساخت نسخهٔ واقعی پیک‌آپ اطلس وجود دارد زیرا Erb اعتراف کرده است که در این بخش بازاری بسیار رقابتی در ایالات‌متحده وجود دارد.

volkswagen-atlas-pickup2

او گفته است که بیش از ۸۰ درصد از کل پیک‌آپ‌های ایالات‌متحده را وانت‌های فول سایز تشکیل می‌دهند و سه خودروساز اصلی این کشور تا حد زیادی بر بخش وانت‌ها سلطه دارند. فورد، جنرال موتورز و دوج بخش عمده‌ای از بازار بزرگ وانت‌های ایالات‌متحده را در اختیار داشته و به کسی اجازه نمی‌دهند وارد قلمروشان شود. Erb افزود البته خودروسازان آمریکایی هنوز به تولید وانت‌های سنتی با ساختار بدنه روی شاسی می‌پردازند و این یعنی بخش وانت‌های با ساختار یکپارچه مانند هوندا پایلوت می‌تواند بازار بهتری برای فولکس‌واگن باشد.

volkswagen-atlas-pickup1

ازآنجایی‌که به وسایل نقلیه‌ای که به‌صورت محلی در ایالات‌متحده تولید شوند مالیات کمتری تعلق می‌گیرد، اگر وانت اطلس چراغ سبز تولید را دریافت کند در کارخانهٔ فولکس‌واگن در چاتانوگا تنسی تولید خواهد شد. دراین‌بین اما نسخهٔ معمولی کراس‌اوور اطلس هم‌اکنون آمادهٔ عرضه به بازار ایالات‌متحده است. قیمت تیپ پایهٔ این خودرو از حدود ۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای تیپ بالاتر SEL به حدود ۴۸ هزار دلار می‌رسد. فولکس‌واگن برای اطلس یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و یک واحد ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت را در نظر گرفته است که نیروی هردوی آن‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

2-volkswagen-atlas-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مخالفم. اطلس با ابهت‌ترین محصول فولکس‌واگنه، ترجیح میدم وانتش ساخته نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    سلام
    صبح بخیر
    اینا هم رویه ایرانخودرو رو پیش گرفتن
    بیتل وانت رو تصور کنین یلحظه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Viper ACR

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    وقتی کادیلاک اسکالید رو وانت کرد از فولکس واگن هم میشه انتظار ساخت اطلس تراک رو داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا