فولکس واگن

معرفی نسخهٔ Pepper فولکس‌واگن آپ و ساویرو در برزیل

محصولات فولکس‌واگن مانند پاسات، گلف و پولو که در اروپا و آمریکا عرضه می‌شوند کاملاً شناخته‌شده هستند اما این شرکت آلمانی یک سری محصولات هم صرفاً برای بازار برزیل تولید می‌کند که به‌تازگی برای تعدادی از آن‌ها نسخهٔ اسپرتی بنام Pepper ارائه شده است. اولین خودرویی که با این تریم معرفی شد هاچ‌بک کوچک فاکس بود اما حالا همین نسخه برای هاچ‌بک آپ و پیکاپ ساویرو هم ارائه شده است. این نسخه شامل ارتقاءهای ظاهری می‌شود که ظاهر خودروهای مذکور را به مدل‌های GTI فولکس‌واگن شبیه می‌کند درحالی‌که تجهیزات بیشتری را هم به خودروها اضافه می‌کند.

بررسی را از آپ Pepper شروع می‌کنیم که سقف، رکاب‌ها و اسپویلر عقب آن به رنگ مشکی براق درآمده‌اند درحالی‌که رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی با تریم تاریک و تریم قرمزرنگ جلوپنجره نیز آن‌را همراهی می‌کنند. این نسخهٔ ویژهٔ خودروی شهری آپ با رنگ‌های سفید، نقره‌ای، قرمز و مشکی به همراه آینه‌های جانبی قرمزرنگ (این آینه‌ها در صورت انتخاب رنگ بدنهٔ قرمز، به رنگ مشکی درمی‌آیند) و آرم‌های ویژه عرضه خواهد شد. آپ Pepper در داخل نیز با تریم مشکی‌رنگ، غربیلک فرمان چرمی و تزئینات قرمزرنگ در بخش‌هایی چون دسته‌دنده و دریچه‌های تهویه، نمای اسپرتی پیدا کرده است.

وانت ساویرو نیز در نسخهٔ Pepper تغییرات و ارتقائاتی مشابه آپ را تجربه کرده است؛ اما نسخهٔ کراس این وانت هم ارائه می‌شود که با رینگ‌های مشکی‌رنگ و دیگر موارد، ارتقاء پیدا کرده است. همچنین مدل فاکس Pepper که برای سال ۲۰۱۸ بروز شده است نیز با تریم و تجهیزاتی مشابه آپ و ساویرو عرضه می‌گردد.

آپ Pepper به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری TSI با ۱۰۵ اسب بخار قدرت در کنار یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی مجهز است. ساویرو نیز که در نسخه‌های یک‌ونیم کابین و دو کابین هم عرضه می‌شود، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری استفاده می‌کند که قدرتی مشابه موتور ۱ لیتری آپ دارد. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند؛ و درنهایت فاکس Pepper نیز به پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری مجهز شده که قدرت بیشتری معادل ۱۲۰ اسب بخار داشته و با دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک عرضه می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    مثه پژو کوگار شده
    اگه هم که دف عقب باشه محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      قطعا دف جلو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه بامزست اونوقت ما پرایدو مسخره میکنیم چرا وانت شدن اینام که دارن تو برزیل همین کارو میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا