فولکس واگن

نسل آیندهٔ فولکس‌واگن توآرِگ چگونه خواهد بود؟

فولکس‌واگن در حال کار بر روی ساخت نسل جدید SUV لوکس خود یعنی توآرِگ است؛ اما چندی پیش تصویری از یک پروتوتایپ بدون پوشش از نسل جدید این ماشین منتشر شد که بهترین نما از طراحی آن‌را نشان می‌دهد. با توجه به نمونهٔ پیش‌تولیدی از توآرگ جدید که در این تصویر دیده می‌شود، یک رندر هم طراحی شده است که تا حد زیادی طراحی نهایی این SUV آلمانی را نشان می‌دهد.

تصویر جاسوسی بدون پوشش از نسل جدید فولکس‌واگن توآرِگ

در نسل جدید توآرگ، جلوپنجره بزرگ‌تر شده و چراغ‌ها نیز با خطوط تیزتری طراحی شده‌اند و به همین دلیل استایل آن تا حد قابل‌توجهی تهاجمی‌تر از نسل قبلی شده است. در سپر هم دو ورودی هوای بزرگ جایگزین نمونهٔ سه‌تکهٔ قبلی شده‌اند؛ اما یک تورفتگی عمیق در قسمت پایینی درها تا حدودی موجب شده که توآرگ جدید در نمای جانبی مشابه مدل قدیمی به نظر برسد. بااین‌حال پوشش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ دور دهانهٔ گلگیرها به همراه رینگ‌های آلیاژی بزرگ نیز نشان می‌دهند که این ماشین ریشه‌های SUV خود را فراموش نکرده است. ابعاد کلی نسل جدید توآرگ مشابه نسل قبلی است و با اوورهنگ‌های کوتاه، همچنان همان استایل جعبه‌ای شکل سابق را حفظ کرده است اما بااین‌حال از ویژگی‌های مدرنی سود می‌برد که یکی از آن‌ها چراغ‌هایی مجهز به جدیدترین تکنولوژی LED است که می‌تواند به سیستم کمکی نوربالا هم مجهز باشند.

رندری طراحی شده از نسل جدید فولکس‌واگن توآرِگ

با توجه به این تصاویر کاملاً مشخص است که طراحی نسل سوم فولکس‌واگن توآرگ با الهام از کانسپت T-Prime شکل گرفته است که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ در ماه آوریل رونمایی شد؛ بنابراین هرچند از نمای عقبی این SUV تصویری وجود ندارد اما به‌احتمال‌زیاد در این بخش هم شاهد طراحی مشابه کانسپت مذکور خواهیم بود؛ بنابراین در اینجا ارتقائی تکاملی روی داده است که شامل چراغ‌های جدید LED می‌شود که البته طراحی آن‌ها چندان با چراغ‌های عقب تیگوآن متفاوت نیست.

کانسپت فولکس‌واگن T-prime

در داخل نسل جدید توآرگ نیز انتظار می‌رود شاهد یک کابین هوشمند با همان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تکنولوژی بالا باشیم که چندی پیش در فیس‌لیفت گلف ارائه شد. احتمالاً این سیستم از طریق یک صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی در میانهٔ داشبورد ارائه می‌گردد درحالی‌که یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هم در پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر خودرو قرار می‌گیرد. علاوه بر این، به لطف افزایش فاصلهٔ محوری و همین‌طور طول کلی نسل سوم توآرگ، وعده داده شده که فضای داخلی آن بسیار بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

کانسپت فولکس‌واگن T-prime

نسل جدید توآرگ بر روی پلت‌فرم مشترکی با دیگر SUV های بزرگ گروه فولکس‌واگن یعنی بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس، آئودی Q7 و پورشه کاین ساخته می‌شود اما دراین‌بین بیشترین شباهت را با Q7 دارد تا جایی که در نمای جانبی کاملاً یاد آورد SUV بزرگ ارباب حلقه‌ها است. این در حالی است که انتظار می‌رود برای توآرگ جدید طیفی از پیشرانه‌های ۲ لیتری بنزینی و دیزل به همراه یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی قوی‌تر و احتمالاً یک واحد ۴ لیتری V8 بنزینی توربو در مدل بالا رده ارائه گردد. همچنین ممکن است یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی نیز از این خودرو تولید گردد که جهت کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده، از یک موتور بنزینی ۲ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی جمع‌وجور استفاده خواهد کرد.

تا چند وقت پیش گفته می‌شد که احتمالاً نسل سوم فولکس‌واگن توآرگ در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود اما چندی پیش یک تصویر حاوی برنامهٔ تولیدات و محصولات جدید سال جاری فولکس‌واگن منتشر شد که در آن دیده می‌شود تاریخ معرفی توآرگ جدید ماه نوامبر ۲۰۱۷ اعلام شده است؛ بنابراین باید در اواخر سال جاری منتظر توآرگ جدید باشیم. همچنین انتظار می‌رود فروش این SUV لوکس نیز از سال ۲۰۱۸ آغاز گردد درحالی‌که قیمت نمونه‌های پایهٔ آن می‌تواند از ۴۵ هزار پوند آغاز گردد این در حالی است که قیمت نسخه‌های بالاتر می‌تواند به ۶۰ هزار پوند برسد.

برنامۀ تولیدات فولکس‌واگن در سال جاری

بدین ترتیب مشخص است که گروه فولکس‌واگن به سرعت در حال نوسازی کراس‌اوورها و SUVهای موجود خود و همین‌طور معرفی نمونه‌های جدید است. این امر در زیرمجموعه‌های این غول خودروسازی دنیا با معرفی مدل‌هایی چون بنتلی بنتایگا، آئودی Q2، سئات آتکا، اشکودا کودیاک و به‌تازگی اشکودا کاروک کاملاً مشهود است درحالی‌که خود برند فولکس‌واگن نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا این شرکت هم پس از معرفی نسل جدید مدل تیگوآن و معرفی کراس‌اوور فول سایز جدید اطلس، حالا به‌زودی نسل جدید توآرگ را معرفی خواهد کرد درحالی‌که در آینده نیز برنامهٔ معرفی کراس‌اوور جدید بنام T-Roc و یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت را دارد که بر اساس پلت‌فرم پولو ساخته خواهد شد. فولکس‌واگن توآرگ جدید در بازار با خودروهایی چون مرسدس بنز GLE، ولوو XC90 و ب‌ام‌و X5 به رقابت خواهد پرداخت.

کانسپت فولکس‌واگن T-prime

 

منبع: CarWow

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فيصل

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    چقد داخلش خوبه.
    ۵تا خودروسازی از ی پلتفرم استفاده میکنن ۵ تا خودروی باکیفیت از قیمت ۵٠ تا ٢٠٠ هزاردلاری میسازن خیلی هم خوبه.
    حالا کافیه پدال مطلبی بزاره راجب تویوتا و پلتفرم مشترک با لکسس با سر اگزوز یا ریموت مشابه، همه ضد جاپونیا همین رو نکته منفی و عقب ماندگی و خاک بر سری و تنبلی کیشیرو تویودا و نوه هاش میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌noble

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      والا من که تا الان ندیدم کسی در پدال اینطوری که شما میگید آسمون ریسمون به هم ببافه !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    من نسل قبلیش رو بیشتر دوس داشتم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنزما

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    عاشق تورگ
    چند سال پیشا یادش بخیر مدل های مخصوص تورگ تو مسابقات رالی داکار چه قول هایی بودن
    کل کل تورگ با هامر واقعا دیدنی بود
    تورگ یه جورایی همون g7 ایودی با لوکسی کمتر و قیمت پایین تر و امکانات کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامکال

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    متاسفانه فعالیت فولکس واگن در ایران قوی نیست.
    من توی اهواز چندین بار(نه زیاد) فولکس گل دیدم سر پیچ تند و عالی میپیچید کیف کردم از این موضوع.
    خوب اما نمیدونم چرا همین شاسی بلند هاش و یا مثلا نسخه گلف توی دست و بال مردم دیده نمیشود؟
    امیدوارم با ایجاد نمایندگی قوی در ایران و همچنین تولید مشترک جای پای خودشو در ایران محکم بکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا